Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vakantie boeken  (gelezen 7596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
vakantie boeken
« Gepost op: augustus 19, 2010, 08:30:44 am »

Ben benieuwd hoe de mensen hun vakantie boeken, zag namelijk veel lege plaatsen op de diverse campings dat ik me afvraag of het nog wel nut heeft vooruit te boeken. Later boeken bespaart namelijk enorm.
Gelogd

baltazar

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2010, 09:34:36 am »

Hebben op de laatste dag van onze vakantie direct geboekt op dezelfde camping voor komend jaar. Echter alleen omdat wij volgend jaar graag op hetzelfde plekje willen staan.

De vakantie van dit jaar hadden wij pas 2 of 3 weken van te voren "besproken". Zijn bij de camping langs gegaan om een plekje uit te zoeken.

Afhankelijk van de bestemming boeken wij al dan niet vooraf een plaats.
Komt er eigenlijk op neer dat wij bespreken als wij een eind moeten rijden zodat we niet na een lange reis ook nog eens op zoek moeten naar een camping, of dat we vooraf boeken omdat wij weten dat het toch wel die camping gaat worden.

gr.
Marc
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 09:39:17 am »

De afgelopen jaren hebben wij ruim van te voren (paar maanden) een plaats op de camping besproken. Dat was dan wel in het voorseizoen en daarbij hoefden we geen betaling vooruit te doen, ging bij die campings op goed vertrouwen.
Bij rondreizen gingen we altijd op de bonnefooi, nu met een kleine meid en 1 vaste locatie per vakantie willen we wel van te voren al wat vastleggen...
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 09:40:31 am »

Bel op de dag van aankomst de camping en vraag of er plaats is is meestal wel het geval
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:vakantie boeken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2010, 11:36:15 am »

Anders....

Wij kijken meestal in de loop van het jaar waar we ongeveer heen willen. Dan campings selecteren, los van elkaar. Daar een keer snel doorheen lopen en dan bookmarken we de campings die wel wat lijken. Die selectie maken we steeds kleiner, bij de laatste 5 pakken we ook ZOOVER erbij. Uiteindelijk boekten we ergens tussen 1 maand en 1 week van tevoren. Tot nog toe steeds op erg prettige campings gestaan die voldeden aan hetgeen wij ervan verwachtten.

(Ik mis wat keuzes in de poll... Anders, via internet, via de site van... (VEKABO, TUI of whatever)).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2010, 01:00:54 pm »

(Ik mis wat keuzes in de poll... Anders, via internet, via de site van... (VEKABO, TUI of whatever)).

Ik snap wat je bedoeld CEO, maar ik denk dat het er hier meer om gaat wanneer je boek, en niet zozeer hoe je de camping vind. Daar is namelijk al een ander poll over.


Wij hebben ook meestal wel in gedachten naar welke regio wel willen, en gaan dan (een maand voor vertrek) campings zoeken via internet en boekjes. En geregeld besluiten we 2 weken voor we gaan toch maar ergens anders heen te gaan. Aangezien wij blijkbaar niet de (voor ons) leuke campings via internet kunnen vinden gaan we toch maar lekker op de bonnefooi. En dat is altijd goed bevallen.
Elk jaar proberen we het weer, maar we krijgen toch niet het wauw-gevoel bij een camping via internet.

Dus: ik had anders willen stemmen, aangezien geen van de mogelijkheden voor mij voldoet .
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2010, 01:03:39 pm door screech »
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2010, 04:24:43 pm »

Zo effe anders erbij gezet  ;)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vakantie boeken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2010, 07:30:08 pm »

Ik wist op onze camping van dit jaar al dat we richting Luxemburg gaan.
Dus zit nu af en toe al te kijken en kom ik iets tegen komt hij in de favorieten.
Dan wacht ik vaak tot Januari en gaat mijn verlof aanvraag de deur uit.
Dit heb ik dan meestal eind januari binnen en ga dan echt opzoek.
Website's bekijken vergelijken op Zoover wel via deze site natuurlijk want dat levert weer centjes op. ;)
En dan staan tenminste de 2011 prijzen vermeld overal.


Dus ik weet nu waar we heen gaan en begin feb heb ik alles vast gelegd voor 2011. :P

Hoezo op save. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:vakantie boeken
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2010, 07:35:12 pm »

Hoe kom jij op ZOOVER via deze site?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fish

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2010, 07:38:30 pm »

We hebben nog nooit geboekt. We kijken thuis waar het leuk is, bekijken de omgeving via google maps en gaan die kant op. Er is altijd wel een camping met een plekkie vrij.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vakantie boeken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:14:35 pm »

Hoe kom jij op ZOOVER via deze site?
Die advertentie komt er soms te staan onderaan de pagina.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:vakantie boeken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 20, 2010, 02:38:58 pm »

Wij zoeken een land/regio uit en zoeken al wel uit naar welke camping we willen gaan. Daar aangekomen kunnen we altijd nog beslissen of we op die camping willen staan als er tenminste plek is. Over het algemeen is er altijd wel een plekje te vinden. Zeker voor enkele dagen. Aangezien wij toch rondtrekken maakt dat niet zo veel uit. Bevalt de camping echt niet, dan gaan we de volgende dag weer weg. Nu moet ik er wel bij vertellen dat we nooit naar echte toeristische plekken gaan. Ook gaan we vaak helemaal aan het begin of aan het eind van de schoolvakanties, dat is afhankelijk of onze regio aan het begin of eind zit.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2010, 03:48:50 pm »

Vermits we altijd tijdens de schoolvakantie gaan (die in België altijd dezelfde is 1/7 tem 31/8) boeken we meestal goed vooraf als we naar Frankrijk willen.  Ik wil niet 1000 km rijden en dan nog op zoek moeten gaan naar een plekje.
Gaan we voor enkele dagen weg richting Nederland, dan is dat vaak plots van de ene dag op de ander vertrekken. In dat geval boek ik niks maar ik bel wel vooraf naar verschillende campings of er plek is.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:vakantie boeken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2010, 06:08:36 pm »

af en toe kijk ik of er een leuke camping is, en als we die vinden, dan houden we die in de gaten, soms zien we wat anders, en als we echt zeker zijn, dan mail ik ff of er plaats is, meestal wel.

maar wij gaan natuurlijk niet naar die grote geweldige campings. :)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vakantie boeken
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2010, 09:51:27 pm »

Mooi om te beginnen helemaal buitenland en voor de meesten nog goed te rijden.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4603.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal