Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?  (gelezen 14621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 19, 2010, 09:11:58 am »

ik heb een administratieve opleiding gedaan en heb dat werk ook gedaan, maar door reorganisatie in de verkoop terecht gekomen en dat bevalt prima.
doe nu wel een cursusje webwinkel beheren. heb nog steeds de droom om iets voor mezelf te beginnen.... en soms moet je je dromen volgen, toch?
grtz, bianca
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2011, 08:00:06 pm »

Assistent wijkbeheerder bij een gemeente. Dat houd in, afhandeling van klachten binnen de wijk, maaien, planten, onkruidbestrijding, snoeien, straten en zagen/begeleidingssnoei aan bomen etc.... Dus uiteindelijk ben ik toch een beetje boswachter geworden, al is het grotendeels binnen de bebouwde kom :)

Echt een fantastische baan, prima werkgever en altijd buiten!
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2012, 08:05:38 am door _Jeroen_ »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2011, 09:55:23 pm »

Geintje zeker?
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #18 Gepost op: mei 18, 2011, 10:07:48 pm »

Van opleiding ben ik eigelijk informaticus en accountant (hoera voor cijfertjes) maar het bureauwerk beviel me niet echt.  Ik ben toen m'n rijbewijs voor vrachtwagen en bus gaan halen en nu werk ik reeds 8 jaar als vrachtwagenchauffeur.  De eerste 5,5 jaar heb ik internationaal gereden. Per week, soms 2-3 weken van huis weg met als resultaat: twee keer een relatie naar de knoppen. Heb dan een half jaartje als buschauffeur gereden maar god, sommige mensen kunnen zeuren.  Dan maar weer met de vrachtwagen gaan rijden in de Benelux (dagritten) en dit is ondertussen al chauffeur uitzonderlijk vervoer geworden.  Ik denk dat dit de baan is die ik zal blijven doen zolang ik kan.  Ik kan me niet voorstellen dat ik op m'n 60ste nog met een vrachtwagen van 35 meter lang door Brussel Centrum ga snorren, maar dat zien we dan wel weer  :#

Ik ga ook nog beginnen met een cursus massages.  Tijdens het weekend zou ik dan zelfstandige in bijberoep worden om zo relaxatiemassages en dergelijke aan te bieden.  Hmmm, misschien voor het volgende klapweekend m'n massagetafel al maar klaarzetten  :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #19 Gepost op: mei 18, 2011, 10:12:42 pm »

@ishirra Hmmm, misschien voor het volgende klapweekend m'n massagetafel al maar klaarzetten

ik stel me graag ter beschikking... :#
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #20 Gepost op: mei 18, 2011, 10:29:50 pm »

Jeetje wat een hoop groene vingers hier op het forum :) Ja ja ook ik heb het diploma vakbekwaam hovenier, maar dat ben ik al lang niet meer hoor :H

Ik heb na school heel even in een supermarkt gewerkt, vervolgens in een tuincentrum.  Daar op een rottige manier weggegaan en toen 2 jaar als huis aan huis verkoper voor de boekenclub gewerkt. Was leuk maar na 2 jaar was ik het goed zat! Daarna nog even in een bloemenwinkel gestaan maar die ging failliet...(niet door mij hoor!)

En uiteindelijk ben ik, die altijd heel hard riep dat ik NOOIT op kantoor zou willen werken, daar toch terecht gekomen en heb ik het na bijna 13 jaar nog steeds enorm naar mijn zin bij Nationale Nederlanden.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

fam.doorzon

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #21 Gepost op: mei 18, 2011, 10:46:02 pm »

Ik heb altijd bewondering voor mensen die van jongs af aan al weten wat ze 'worden willen' en dat uiteindelijk nog gaan doen ook. Mijn man riep van jongs af aan dat hij de kaasgroothandel van zijn vader/opa wilde overnemen. Dit is ook gebeurd.

Zelf ben ik iets minder doelgericht. Na de middelbare school ben ik de Meao gaan doen, daarna personeel en arbeid op het HBO. Afgerond en in dat vakgebied een paar jaar werkzaam geweest. Hier miste ik iets en nu sta ik alweer een 4 jaar met veel plezier voor groep 3 op een basisschool. Pabo dus. Het bevalt me uitstekend; niets leuker dan de verwondering van kinderen, hun primaire reacties en leergierigheid.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #22 Gepost op: mei 18, 2011, 11:39:58 pm »

Ik heb maar via de omweg gekozen.

Als kind wilde ik heel veel worden.
Houtbewerker (luxe timmerman), leraar basisonderwijs.
Het laatste werd mij afgeraden, dus toen ging ik voor archivaris.
Ik wilde naar de Rijksarchiefschool, maar dat was toen nog een universitaire studie en ik was van 4 VWO naar 4 HAVO gegaan.
Dus ik ben de opleiding Bibliotheekmanagement, Documentaire informatiekunde & Informatiebeheer (BDI) gaan doen.
Althans, daar schreef ik mij in, ik ging naar de opleiding Bibliotheek & Documentaire Informatie (BDI) en heb de papieren van Informatiedienstverlening & -Management (IDM).
Ondertussen wilde ik graag iets doen in combinatie met ICT en informatiedienstverlening.
En wat voor werk heb ik gedaan?
Helpdesk bij Demon Internet (waar ik de 'afdelingsbibliotheek' mocht opzetten)
Beheerder informatiecentrum (bibliotheek, documentatiecentrum, voorzitter informatieoverleggen, redacteur intranet) bij KPN
Projectmedewerker bij een andere BT
Archivaris bij Rijkswaterstaat
Post- en archiefmedewerker bij het Rijksmuseum Amsterdam
Post- en archief bij 3 fusiegemeenten (die 1 werden)
Medisch archief bij mijn werkgever die uitbesteed waren door een ziekenhuis
En uiteindelijk.....
Applicatiebeheerder bij een gemeente. Veel ICT, internet en informatiedienstverlening

En de werkzaamheden die ik beschreef? Dat is pas vanaf 1998.
Gelogd

dientje

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #23 Gepost op: mei 18, 2011, 11:45:17 pm »

ik ben altijd graag in de zorg aan het werk geweest.
Nu net geslaagd als helpende ,Ga door voor verzorgende i.g
evt daarna nog stagebegeleider.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #24 Gepost op: mei 19, 2011, 12:10:58 am »

vroeger sloopte ik alles wat defect was uit elkaar om te kijken hoe het in elkaar zat.

techniek is een mooi vak en wilde altijd wel iets met techniek gaan doen maar wat??

ik ben een jaar lang werkzaam geweest als vertegenwoordiger, verkoper en monteur van barcodeprinters en applicators (machine om automatisch etiketten te plakken op producten die op een lopende band voorbij komen)
ondanks provisies en een leuke auto, vond ik dit werk maar niets, op het monteursvak na dan.

uiteindelijk kwam ik een personeelsadvertentie tegen van een bedrijf in verwarmingsketels en heb daarop gesolliciteerd.
inmiddels werk ik alweer ruim 8 jaar bij dit bedrijf tot grote tevredenheid als monteur van cv ketels, geisers, gasboilers en gashaarden.
het werk bevalt mij goed en ook het omgaan met de klant.
of dit het werk is wat ik altijd al had willen doen weet ik niet maar tot nu toe zit ik hier goed.
(afgezien dan van boze en zeurende en moeilijke klanten. gelukkig kom ik dit niet vaak tegen)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #25 Gepost op: mei 19, 2011, 09:34:29 am »

Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #26 Gepost op: mei 19, 2011, 04:16:10 pm »

ik wilde altijd dierenarts worden, maar ja;
eerst mavo, toen havo met exact vakkenpakket - gezakt als een baksteen.
herkanst met economie en duits en geslaagd.
daarna logischerwijs meao en vervolgens heao.
Ambities bijgesteld naar logisitiek manager ...
uiteindelijk geĆ«indigd als (inkoop) contract manager, want leidinggeven is mijn ding niet; als dat gez**k van je personeel  ::)

Na 10+ jaar inkoop vind ik het overigens wel weer tijd voor iets anders, al weet ik nog niet wat.
Uitvaartverzorger lijkt me wel wat, maar een eigen kledingzaakje trekt ook ...
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2011, 04:18:00 pm »

Uitvaartverzorger lijkt me wel wat, maar een eigen kledingzaakje trekt ook ...

Specialiceren in uitvaardkleding, rouwkleding, doopkleding, trouwkleding enz.?
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #28 Gepost op: mei 19, 2011, 04:21:23 pm »

FEEST kleding  :H
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Ben jij dat werk gaan doen wat jij altijd al wilde worden ?
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2011, 09:08:11 pm »

Eigenlijk wilde ik in de eerste instantie visserman worden net als mn vader,maar na een paar keer meegeweest te zijn was ik er snel van genezen....ZEEZIEK :? en niet zo'n beetje ook ;(
Dus ben ik mijn opa maar opgaan volgen en dus de bouw ingegaan,tot opheden heb ik daar nog geen spijt van gehad :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal