Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wie reserveert er?  (gelezen 6952 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2011, 10:06:00 am »

Ik heb deze vakantie zelfs korting gekregen.
10% vroegboekkorting :)

Maar ik denk wel dat wij het type famillie zijn dat vooraf zkerheid wil hebben.
Maar dat kan natuurlijk ook door (1 week) vooraf te bellen of er plek is.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2011, 11:48:43 am »

Wij reserveren wel, ik wil die zekerheid wel hebben als we met de kinderen (3 en 6 jaar) onderweg zijn.
Ook omdat we langer tijd op één plek willen staan 2-3 weken op een bij ons passende camping is het toch belangrijk.

Dit jaar hadden we twee weken gereserveerd en omdat het zo goed beviel wilden we nog een week langer blijven.
Na veel gepuzzel bij de receptie kon het op voorwaarde dat we een ander plekje met minder beschutting zouden nemen, we hebben nog heerlijk een week langer in de Franse zon kunnen zitten.

Het ligt ook wel aan de omgeving waar je naar toegaat, wij hadden dit jaar een niet te grote camping direct aan het strand van de middelandse zee :>

Vroeger toen we nog met ons tweeen waren en wat meer rondreisden reserveerden we niet.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 16, 2011, 07:00:09 pm »

Dit jaar was het plan om niet te reserveren.
Reserveren is meestal nl. vooruit betalen en als de camping / het weer / omgeving niks is wil je ook zo weer verder moeten rijden.
Toen we 2 dagen voor vertrek ons gingen verdiepen in het weer was het overal een groot drama behalve een klein stukje zuid-Frankrijk.
Voor de zekerheid toch maar gebeld (afstand!) met wat campings en uiteindelijk een leuke municipal gevonden in het mooie weer stukje.
Andere zaten al vol,  de "onze" 2 dagen na aankomst.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2011, 11:52:54 pm »

Wij reserveren ook altijd, maar wij gaan altijd eind juli - begin augustus. Ik zoek altijd met zorg een wat kleinere camping met zwembad met goede Zoover / CampingFrankrijk / Campingmening beoordeling waar voldoende nederlandse kinderen zijn. Tot nu toe waren die altijd complet op het tijdstip dat wij er waren en hadden wij er zonder reserveren niet kunnen staan.

Het is maar wat je zoekt.
Gelogd

pietamientje

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2011, 12:00:33 am »

Dit jaar was het plan om niet te reserveren.
Reserveren is meestal nl. vooruit betalen en als de camping / het weer / omgeving niks is wil je ook zo weer verder moeten rijden.
Toen we 2 dagen voor vertrek ons gingen verdiepen in het weer was het overal een groot drama behalve een klein stukje zuid-Frankrijk.
Voor de zekerheid toch maar gebeld (afstand!) met wat campings en uiteindelijk een leuke municipal gevonden in het mooie weer stukje.
Andere zaten al vol,  de "onze" 2 dagen na aankomst.
les bardon in castelet is ook een mooie camping
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 20, 2011, 12:49:34 am »

les bardon in castelet is ook een mooie camping
Tips zijn altijd welkom maar graag in een eigen topic. Je mag hierover ook een recensie schrijven in het topic "recensie" Dit topic alleen voor wel of niet reserveren
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 20, 2011, 11:37:36 pm »

Ik heb denk ik een paar keer een camping heb gereserveerd...nu niet het strakke reserveren, maar meer even bellen of er nog plek is. "Ja, mooi wij komen eraan... :>"
Maar voor de zomervakanties dus niet, altijd op de bonnefooi door Frankrijk (tot nu toe). Maar ook nog nooit in het hoogseizoen.
Nu kamperen mijn broers en zussen ook en die gaan ook altijd op de bonnefooi...ook in het hoogseizoen met een bubs kinderen.
Ik ga wel voorbereid op pad, met nodige knipsels uit de KCK en de SVR lijst van NL, B, L, D en F., boekjes van de ANWB, effe de streek zoeken en kijken maar.
Wel op tijd ermee beginnen natuurlijk, want dan kan het ook zomaar zijn dat je om 22.00 uur in het donker je vw opzet op een camping waar je normaal keihard voorbij rijd.... ::)
Ja het is niet altijd zonder stress, maar aldoende hebben wij geleerd :K
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #22 Gepost op: september 03, 2011, 11:33:54 am »

Dit jaar voor het eerst, want met snelle klapper, niets gereserveerd. We hadden alleen het idee "We gaan naar het Zuiden" en verder was alles onbekend. Eerste etappe naar Zeeland, daarna Normandië, daarna Bretagne en als we dan nog geen zon hadden nog verder naar het Zuiden. Net voor het vertrek hoorden we dat de stranden in Noord-Bretagne gesloten waren dus die bestemming werd geschrapt.

De eerste camping in het Zeeuwse Groede was vol. Maar gelukkig had de buurman ook een camping (en zijn buurman ook weer) dus een paar minuten later stonden we. Daarna Normandië. We hadden 3 campings als "kandidaat" opgezocht in de ANWB-gids Kleine campings. De eerste: vol. De tweede: bestond niet meer. De derde: welkom, zoek maar een plekje!

Daarna naar de Vendée. Leuke camping in de gids opgezocht met twee alternatieven. Gelukkig niet nodig: het was een schitterende camping, waar de grote drukte net geweest was. Dus plek zat.

Op de terugweg geaarzeld: stoppen in Noord-Frankrijk of in de buurt van Gent. Het werd dus Arras, ook hier plek genoeg.

Het niet-reserveren is ons dus zeer goed bevallen, ook omdat we net achter de grote drukte aan kwamen. Ik denk dat als we echt in de topweken zitten van te voren even bellen naar de camping die we op dat moment uitkiezen of er plek is. Maar vanuit NL drie weken reserveren is er niet meer bij, dit geeft toch een heerlijke flexibiliteit!

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal