Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen  (gelezen 38303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #60 Gepost op: september 09, 2011, 02:13:45 pm »

Deze vakantie met de Arizona van 10 jaar oud in Nederland 95, België 115, Frankrijk 120

Volgend jaar met een nieuwe Jametic 4X4 zal ik Frankrijk me gewoon aan de snelheid gaan houden dus 130km of iets daarboven, dat moet makkelijk kunnen met zo'n nieuwe wagen.

Waar ik me in Frankrijk over verbaas dat er nog genoeg Fransen zin die 100 of 110 rijden op de snelweg, terwijl je daar gewoon 130 mag rijden...?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #61 Gepost op: september 09, 2011, 02:22:32 pm »

Ach Angel,

Dat is hier niet anders, ik kom ook wel eens Nederlanders tegen die 90 of 100 rijden waar 120 is toegestaan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #62 Gepost op: september 09, 2011, 02:29:30 pm »

Omdat er zelfs Fransen zijn die niet persé het gaspedaal diep willen intrappen???

Niemand is verplicht om 130 te rijden. Wij rijden hier ook vaak 110 (ook waar we tegenwoordig 130! mogen)  op de cruise, om een eerder genoemde reden en omdat het benzine scheelt...
Gelogd

bosi

  • Gast
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #63 Gepost op: september 09, 2011, 03:54:47 pm »

Toch niet helemaal waar dat er voor vouwwagen en carvans in Frankrijk geen snelheid beperkingen gelden. Namelijk wat de meesten niet weten is dat de bepalende factor in Frankrijk de klassificatie van je banden is. Ik heb namelijk jaren met een Heinemann (ja ook een klapper maar dan van voor 1980) gereden en de banden (met binnenband) hadden een snelheid limiet van 100 km/u. Deze of een vergelijkbare beperking, geld voor veel aanhanger en/of caravan banden (deze banden zijn niet te vergelijken met je "normale" autoband).
Bij controle zal de Franse politie dus ook je banden controleren ten op zichte van je gereden snelheid en dan kunnen de boetes niet bepaald mals zijn.

Zo wie zo, lijkt het me niet zinvol als je met een doorsnee auto met daarachter je klapper meer dan 100 km/u gaat rijden. Meestal voelt de combinatie wat onrustig (zeker bij volle belading) en dan rijdt je niet echt lekker ontspannen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #64 Gepost op: september 09, 2011, 05:17:50 pm »



Waar ik me in Frankrijk over verbaas dat er nog genoeg Fransen zin die 100 of 110 rijden op de snelweg, terwijl je daar gewoon 130 mag rijden...?

ik rij in frankrijk tussen 100 & 120 op de teller (dus gem 110) en deze snelheid bevalt me goed, lekker relaxed en als iemand harder wilt, ga maar voorbij...mijn zege heb je.
De maximumsnelheid is GEEN minimum snelheid, dus laat me lekker hobbelen met deze snelheid en ik kom relaxed uit de auto. Geniet van de omgeving en een lekker muziekje of gezellige gesprekken in de auto is prima.

Kan niet wachten op volgend jaar.....
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #65 Gepost op: september 11, 2011, 02:46:08 pm »

hoi,

in nl met miep(tomtom) aan 95,    met de cruise aan natuurlijk,
in belque rond de 100-105 met miep aan
in france 110 , dan rijd  ik 3100 toeren en is ie redelijk zuinig.
skoda fabia 1.4 met een trigano oceane uit 1996 met nieuwe banden erop.
verder hou ik met goed aan de snelheid, hou afstand en dergelijke zaken.
bij regen weer gaan de speed omlaag met n 20 km.......

veiligheid gaat boven eerder aan de  W:
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #66 Gepost op: september 13, 2011, 02:35:12 pm »

Sommige mensen begrijpen dit verhaal niet helemaal. Ik zit absoluut niet met stress in de auto als ik met 130 km/uur over de peage rij samen met de CombiCamp. Het hangt er ook vanaf wat voor auto ervoor hangt. Om een aanhanger over de heuvels te trekken heb je nu eenmaal wat vermogen en koppel nodig. Ik zie veel te kleine auto's naar het zuiden rijden met overvolle caravan of afgetopte vouwwagen met 5 fietsen erop. Die kunnen ook beter niet meer dan 90-100 km/uur rijden. Maar ik rij mijn hele leven al met aanhangers en begin met de juiste belading, schokdempers, juiste spanning en kogeldruk. Dan moet de trekauto in goede staat zijn met goede veren en schokdempers. Als dat klopt dan heb je ook een zeer stabiele combinatie onderweg en kun je probleemloos harder rijden. Ik jaag nooit maar rij wel lekker door. 90 km/uur in Nederland rijden vindt ik nu eenmaal doodsaai en daar zit ik dan mee. Bij 120-130 ligt alles mooi in balans, de V-8 snort met 2700 toeren en ja mensen ook met een V-8 kun je zuinig rijden want zo zit ik net onder de 1 op 10. Dat doet ook menig klein motortje zo niet meer. Dat is het voordeel van vermogen en koppel, werkt stressverlagend. En op de cruise de heuvels op met 130 km/uur en ik glij alle caravans voorbij. Ik geniet gewoon van de snellere rit en haal toch een gemiddelde van meer dan 100 km/uur incl stops. Maar idd iedereen moet zelf bepalen bij welke snelheid je jezelf veilig voelt en die hou je aan.  :)
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #67 Gepost op: september 13, 2011, 09:47:23 pm »

En ik denk dat jij ook iets over het hoofd ziet: routine die veiligheid suggereert. Het gaat er hier niet om probleemloos een hogere snelheid te rijden, dat kan iedereen. Het gaat om veilig en verantwoord tot stilstand komen in onverwachte of noodsituaties met een volle kar, zwaarder dan normaal beladen auto's eventueel met dakkoffer(s), fietsen waar dan ook gemonteerd. Hard remmen terwijl de boel in onbalans raakt bij uitwijkmanoeuvres, de lading gaat onbedoeld toch schuiven, ik noem maar een paar dingen. Daar gaat het mis, niet bij hard rechtuit rijden. En het feit dat jij het saai vindt om in Nederland 90-100 te rijden, moet je vooral niet een anders probleem maken op het moment dat het mis gaat.

Maar goed, dat is slechts mijn mening.
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen
« Reactie #68 Gepost op: september 14, 2011, 12:04:08 am »

En jij snapt het ook niet wat ik zeg, ik heb geen 5 fietsen op mijn CCC, de belading is gecontroleerd en ligt vast. En een goede chauffeur anticipeert en kijkt ver vooruit en gaat op tijd van het gas af als de situatie dat vereist. Ik rij al 32 jaar over de hele wereld en door gans Europa en heb nog nooit een noodstop gemaakt. En ook fors remmen met mijn combinatie is geen probleem als alles maar in balans is. Hoe denk je anders hoe een 50 tons truck snel tot stilstand komt? Ik zie ook die belachelijk beladen vouwwagens naar het zuiden rijden met de trekhaak op de grond, ja dat gaat een keer fout. Maar als je een beetje verstand van techniek hebt doe je dat niet. Maar vele Nederlanders kamperen niet meer maar emigreren voor 3 week. En zorg voor een goede trekauto dat scheelt. :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal