Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?  (gelezen 11181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #15 Gepost op: april 19, 2012, 03:07:12 pm »

Oh ja vergeten: 's-morgens op blote voeten door het natte gras lopen. Het levert altijd discussie op (geen natte voeten in de tent) maar ik voel me dan leven.

Indrukwekkend lijstje, Gaan, heel herkenbaar!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Muilwijk

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #16 Gepost op: april 19, 2012, 03:13:40 pm »

Overdag probeer ik dan lekker een boek te lezen. Maar meestal is er toch wel iets te doen op
vakantie met jonge kinderen. 's avonds heerlijk genieten van de rust, wijntje erbij, goed gesprek.
Heerlijk even geen tv, computer, afspraken
Verder is het natuurlijk altijd leuk om als echte hollander even een rondje te lopen over de camping
en bij alle buren te gluren  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2012, 03:27:00 pm »

Tja eigenlijk best veel en ligt ook aan het weer natuurlijk.
Maar wandelen, hardlopen, mountainbiken, zwemmen, biertje drinken, niks doen ook natuurlijk,  kletsen met andere kampeerders etc etc
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2012, 03:45:25 pm »

:off Dan heb je met een liefhebber van het eerste uur van doen. Die in bijgaand plaatje ook nog wel een 'usb stick avant la lettre' zal herkennen. Links 1200 byte. rechts mijn smartphone met 12Gbyte, 40 jaar later. 10.000 x zoveel geheugen.  :P

 :offNog meer oude doos:
Wat dacht je van NS Hobbyscoop?

Op zondagavond werd een enorme bak herrie via de radio uitgezonden, die je op kon nemen met een cassetterecorder. Als je dat in je computer stopte kwam er een leuk programmatje in basic uit.

Tegenwoordig noemen ze dat een app en moet je er wat voor betalen....

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2012, 04:12:49 pm »

:offNog meer oude doos:
Wat dacht je van NS Hobbyscoop?

Op zondagavond werd een enorme bak herrie via de radio uitgezonden, die je op kon nemen met een cassetterecorder. Als je dat in je computer stopte kwam er een leuk programmatje in basic uit.

Tegenwoordig noemen ze dat een app en moet je er wat voor betalen....
Tjee zeg dat was lang terug.
Vic20 overigens ook nog gehad maar ook de zx81 met jawel 1kb geheugen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2012, 04:23:03 pm »

maar ook de zx81 met jawel 1kb geheugen.
Bah, nieuwerwets gedoe.  :#
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2012, 05:07:26 pm »

Mmm.

ZX 80  ZX81.  toen een zx spectrum...  die sinclair had ook ooit een speciale fiets gemaakt.
de comodore64 met diskdrive zelfs.
daarna het echte werk.  Een Atari ST De ultime muziek computer die nu nog soms gebruikt wordt.

En zo gaan we door.
Ooit een extra grote harde schijf gekocht bij mijn computer 1000MB voor het geringe bedrag van 1000gulden.

Achteraf waren die computers indertijd donders duur.

En nu?
Ik gebruik ze voor hattrick en forums en wat voor het werk.
 
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2012, 06:20:33 pm »

tja,
leuk zo'n vraag.

ik lees graag, dit staat aangevinkt'.
Ik prul graag aan de tent, luifel etc, staat ook aangevinkt.

ik mis nog een derde, voor ons zeer belangrijk: ik hou van lekker eten,
vooral de voorbereiding is voor mij prettig.
ik breng tijd door met de voorbereiding,  W:, snijden en kruiden,  W: vervolgens de cobb aansteken,  W:
het koken, bakken etc etc  W:
dit ritueel gebeurd dagelijks en wil ik zeker niet missen, ben hier zeker enkele uurtjes druk mee.

kan ik deze nog toevoegen??
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2012, 07:54:22 pm »

Voor we weg gaan kijken we op het net in de omgeving van de camping wat er te doen is of wat ons erg leuk lijkt. Dan afhankelijkheid van de toegankelijkheid voor mindervallide, helaas loop ik regel matig met een rollator. Dan heb ik het probleem energie, wat ook bij mij een probleem is.
Dus bij ons is het erg afhankelijk van mijn gezondheid die dag, gelukkig kan mijn vrouw er heelgoed mee omgaan en als ik te veel wil,dan trapt ze meteen op de rem. :( Maar voor dat we de bestemming of camping bepalen kijken we op internet of het te doen is en wat er tedoen is. En het moet voor mij fotografisch een mooie omgeving zijn want dat doe ik graag.
Vorig jaar zijn we op de Mont-Blanc geweest en ben ik wezen Parapente. Dit doen we dan met de nodige rustdagen er tussen. Het wordt dit jaar toch wel weer Frankrijk, Haute Alpes vinden we een heel mooie streek en daar zin nog leuke niet al te grote campings voor weinig geld.
Maar we wten nog niet precies waar. We hebben er 3 uit gefilterd in Guillestre. We gaan een dezer dagen een beslisseng nemen en dan boeken, dit omdat we geen zin hebben om van camping naar camping te rijden voor een plek. We overnachten wel, maar dan wel in een hotelletje. Lekker rustig even lekker eten en goed slapen. De volgende morgen optijd weg en rustig het laatste stuk rijden.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #24 Gepost op: april 19, 2012, 08:54:24 pm »

Ik wil drie keuzemogelijkheden :#
Niks zo leuk als over de camping wandelen en naar de andere tenten, caravans, vouwwagens,... kijken.

Dan (wel jammer dat het bij de TV staat) spelletje, forumpje, weer, camping omgevingsinfo op de tablet bekijken

En natuurlijk gezellig spelletjes spelen, RUMMIKUB rules bij ons in de wagen (en spelen we ook vrijwel alleen in het kampeerseizoen, want de Rummikub 'woont' in de wagen en gaat niet steeds mee naar huis!)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #25 Gepost op: april 19, 2012, 09:25:38 pm »

Ik ga voor de klusjes aan de vouwwagen en/of fietsen. Verder lekker wat muziek luisteren, lezen of gitaar spelen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2012, 09:28:38 pm »

Eigenlijk van alles wat war ik zin in heb.
wat lezen, vissen indien vijver aanwezig, wat wandelen over de camping praatje maken etc..wat fotograveren lekker BBQ en  W: bier
en vooral lekker relaxen... :**
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2012, 09:52:48 pm »

Niks of lezen of wat rommelen bij de wagen of stukje lopen of of of Ligt aan van alles en nog wat maar bovenalles vakantie vieren en genieten van "alles mag en niets moet"
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2012, 11:27:35 pm »

Wij zoeken altijd een camping in een gebied waar het een en ander te doen is of iets te bezichtigen, wandelen, leuke plaatsjes enz.
De dagen dat we dan op de camping blijven, vind ik het heerlijk om te zonnen, zwemmen en lezen!
s'Avonds een ommetje maken met evt. een praatje of lekker bij de tent en dan een spelletje zoals klaverjassen (speciale manier die je met zijn tweeën kunt doen) , rummikub, yahtzee of met meerdere skipbo, uno of kaarten!
Soms zoeken we het terrasje op voor een lekker hapje/drankje   KK  W:  bier en een gezellige babbel!
Kortom, alles mag en niets moet!! Het is vakantie!  WW
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #29 Gepost op: april 20, 2012, 12:53:53 am »

Als het voorkomt dat de kids zichzelf vermaken, pak ik een boek. Dit jaar gaat voor het eerst een ereader mee. Maar we zijn redelijk actief, we gaan bijna elke dag wel iets doen (wandeling, geocachen, fietsen, stadje, boodschappen, kasteel, pretpark..) Dus het lezen beperkt zich meestal tot 's avonds.
Overdag bij de vouwwagen beetje rommelen, soort van opruimen af en toe.., rondje over de camping vind ik ook heeel leuk, lekker gluren naar vooral andere vw's (en straks ook op vw weekend mag dat gewoon zonder gene!) Laptop en/of tablet gaan ook mee, maar omdat wifi vaak niet goed genoeg werkt, vooral door de kids gebruikt voor spelletjes of bij slecht weer een filmpje kijken.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal