Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?  (gelezen 11182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #30 Gepost op: april 20, 2012, 11:13:30 am »

Wat wij trouwens wel doen is om de dag een activiteit binnen of buiten de camping.
De ene dag op de camping blijven de andere dag ergens naar toe, de dag daarna weer op de camping enz. enz.

We merken dat dat voor onze kinderen verl rust oplevert, zo hangt er in de voortent een plaat met wat we gaan doen en wat ze dus een beetje kunnen verwachten.

We merkten 2 jaar geleden dat onze dochter bijna onhandelbaar en erg gestresst was. Kwam doordat ze het gevoel had geen controle te hebben. Thuis en op school is er regelmaat en dat hebben we met dit bord op vakantie ook ingebracht.
Leverde direct resultaat, ze wist wat er ging komen en kon lekker spelen of wat dan ook, slapen ging daarna ook gelijk goed, luisteren was veel beter en ook helemaal geen ruzie meer met haar broertje of met ons.

Sindsdien is de vakantie voor haar net zo leuk als voor ons (of misschien wel andersom :J)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #31 Gepost op: april 20, 2012, 11:51:09 am »

Dat klinkt goed Gaan!

Bord niet echt nodig denk ik voor onze kids, maar een dag wel een dag niet er op uit hebben wij ook vorig jaar ingevoerd!

Wat wij wel doen met de 'buitenscamping' activiteiten is van tevoren wat dingen uitzoeken, activiteiten, wandelingen en speeldingen/pretparken/dierentuinen, daar ter plekke nog wat folders bijzoeken in de locale VVV, en dan met het 'dobbelspel' bepalen wat het gaat worden die dag. Dus een selectie van drie of zes dingen uit de stapel, en dan de dobbelsteen laten bepalen wat het wordt. Geeft vaak leuke resultaten, en verrassende dagen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #32 Gepost op: april 20, 2012, 12:03:58 pm »

Dat klinkt goed Gaan!

Bord niet echt nodig denk ik voor onze kids, maar een dag wel een dag niet er op uit hebben wij ook vorig jaar ingevoerd!

Wat wij wel doen met de 'buitenscamping' activiteiten is van tevoren wat dingen uitzoeken, activiteiten, wandelingen en speeldingen/pretparken/dierentuinen, daar ter plekke nog wat folders bijzoeken in de locale VVV, en dan met het 'dobbelspel' bepalen wat het gaat worden die dag. Dus een selectie van drie of zes dingen uit de stapel, en dan de dobbelsteen laten bepalen wat het wordt. Geeft vaak leuke resultaten, en verrassende dagen!

Leuk idee van die dobbelsteen.
Yatzee gaat altijd mee voor de zekerheid, worden de dobbelstenen diet jaar voor wat andere dingen gebruikt. 
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #33 Gepost op: april 20, 2012, 02:35:22 pm »

Dat klinkt goed Gaan!

Bord niet echt nodig denk ik voor onze kids, maar een dag wel een dag niet er op uit hebben wij ook vorig jaar ingevoerd!

Wat wij wel doen met de 'buitenscamping' activiteiten is van tevoren wat dingen uitzoeken, activiteiten, wandelingen en speeldingen/pretparken/dierentuinen, daar ter plekke nog wat folders bijzoeken in de locale VVV, en dan met het 'dobbelspel' bepalen wat het gaat worden die dag. Dus een selectie van drie of zes dingen uit de stapel, en dan de dobbelsteen laten bepalen wat het wordt. Geeft vaak leuke resultaten, en verrassende dagen!

Dit zijn wel leuke reacties, maar niet echt antwoorden op de vraag / stelling:

Wat doe je in de tijd dat je niks anders te doen hebt op de camping?

De vraag zal meer zijn, als je terug komt van een activiteit of uitstapje, en dan...die tijd die over is, wat doen we dan het liefst,

Of lees ik de vraag verkeerd?

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #34 Gepost op: april 20, 2012, 04:52:44 pm »

Of lees ik de vraag verkeerd?
Nee hoor. Je leest het niet verkeerd. Ik bedoelde inderdaad meer  het invullen van de 'tijd-gaten' tussen de doelbewuste dingen waar je de vakantietijd normaal/doelbewust mee vult en de dingen die nu eenmaal moeten zoals afwassen, eten en slapen.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2012, 09:10:45 pm door Frankie »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #35 Gepost op: april 26, 2012, 08:07:46 pm »

Het is allemaal al gezegd, maar toch.... als er niets meer te doen is, dan kies ik óf voor lezen, of voor gewoon lekker zitten met een   KK of W:, afhankelijk van het tijdstip natuurlijk  ;) en als derde rondwandelen over de camping en een praatje maken.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #36 Gepost op: april 28, 2012, 11:44:40 am »

ik kan niet zo lang stil zitten op een strand dus ben ik meestal bezig met zomaar wat.
rond lopen, praatje maken ,een  biertje halen in de bar, auto wassen/opruimen.
altijd wel wat te doen dus :J
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re: Tijd doorbrengen, actief of passief, maar hoe?
« Reactie #37 Gepost op: mei 03, 2012, 11:07:28 pm »

Vaak is er toch wel iets wat je kunt doen, anders gaan we lekker een eindje met de honden wandelen of trekken we erop uit. Als we op de camping dan echt niets meer kunnen bedenken, pak ik een lekker dik boek of een tijdschrift of een puzzelboekje met japanse beeldpuzzels. Of ik ga de hondjes uitgebreid borstelen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal