Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin  (gelezen 4433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Gepost op: augustus 15, 2020, 10:19:31 pm »

Camping Pont de Deulin was onze eerste camping dit jaar. Het is een kleine camping (47 plaatsen) aan de Ourthe. De camping heeft Nederlandse uitbaters en naast de mooi gelegen plaatsen aan t water, is er ook een familieveld waar een grote vuurplaats is gecreëerd.  Elke dag brengt de eigenaar een stapel hout om t vuur te stoken, en het is echt een ontmoetingsplek. Als het later wordt houdt een man (security, maar volgens mij een vriend van de eigenaar) een oogje in t zeil dat de rust wordt gerespecteerd.
Er is een kleine speeltuin met trampoline en het hok met de konijnen was vooral bij de kinderen erg populair.
De camping ligt meteen aan een weg  ik heb hier geen last van gehad  maar het kan wat storend zijn.
De camping biedt een broodjesservice en heeft een bar en restaurant met een kleine kaart. Weinig vegetarische opties, dus we hebben er niet gegeten.
Het sanitair is dik in orde, al was t wat beperkter door de corona-maatregelen.
De Ourthe is super en bood de broodnodige verkoeling. Het water stond te laag dus kayak-verhuur was niet mogelijk.  De camping verhuurt vespa's.
Overal is electra en op een paar plaatsen zijn waterpunten te vinden.
Het grootste nadeel vond ik een niet-helemaal up-to-date reserveringsysteem waardoor er enerzijds mensen op parkeerplekken stonden en anderzijds plekken leeg bleven. Misschien een uitzondering ivm de annuleringen door Corona.
Nadeel was daardoor wel, dat  het aantal parkeerplekken echt te kort schoot.  Lastig voor een autovrije camping. We hebben zelfs dubbel moeten parkeren (wat overigens geen problemen opleverde omdat ze de dubbele wagen hun plaatsnummer voor t raam laten tonen)
De uitbaters zijn vriendelijk en doen hun best je welkom te voelen.
In de omgeving kan je een hoop doen. Niet allen Durbuy, maar ook La-Roche-en-Ardennes, Rochefort en Han-sur-lesse zijn na een korte autorit te bereiken.
Op een 10 minuten van de camping ligt kasteel Radhadesh.  Een bijzondere uitstap. Het terrein is 40 jaar geleden door de Hare Krishna aangekocht en helemaal opgeknapt. Het is te bezoeken, ze hebben een mooie wandeling uitgezet  er is een enorme moestuin en een kantine-achtig restaurant waar je een eenvoudige maar goede indiase maaltijd kan eten. Er worden rondleidingen gegeven in t kasteel (tegen betaling)

https://pontdedeulin.be
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2020, 10:22:37 pm door g11ling »
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

swbouman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2022, 10:17:29 pm »

Camping Pont de Deulin was onze eerste camping dit jaar. Het is een kleine camping (47 plaatsen) aan de Ourthe. De camping heeft Nederlandse uitbaters en naast de mooi gelegen plaatsen aan t water, is er ook een familieveld waar een grote vuurplaats is gecreëerd.  Elke dag brengt de eigenaar een stapel hout om t vuur te stoken, en het is echt een ontmoetingsplek. Als het later wordt houdt een man (security, maar volgens mij een vriend van de eigenaar) een oogje in t zeil dat de rust wordt gerespecteerd.
Er is een kleine speeltuin met trampoline en het hok met de konijnen was vooral bij de kinderen erg populair.
De camping ligt meteen aan een weg  ik heb hier geen last van gehad  maar het kan wat storend zijn.
De camping biedt een broodjesservice en heeft een bar en restaurant met een kleine kaart. Weinig vegetarische opties, dus we hebben er niet gegeten.
Het sanitair is dik in orde, al was t wat beperkter door de corona-maatregelen.
De Ourthe is super en bood de broodnodige verkoeling. Het water stond te laag dus kayak-verhuur was niet mogelijk.  De camping verhuurt vespa's.
Overal is electra en op een paar plaatsen zijn waterpunten te vinden.
Het grootste nadeel vond ik een niet-helemaal up-to-date reserveringsysteem waardoor er enerzijds mensen op parkeerplekken stonden en anderzijds plekken leeg bleven. Misschien een uitzondering ivm de annuleringen door Corona.
Nadeel was daardoor wel, dat  het aantal parkeerplekken echt te kort schoot.  Lastig voor een autovrije camping. We hebben zelfs dubbel moeten parkeren (wat overigens geen problemen opleverde omdat ze de dubbele wagen hun plaatsnummer voor t raam laten tonen)
De uitbaters zijn vriendelijk en doen hun best je welkom te voelen.
In de omgeving kan je een hoop doen. Niet allen Durbuy, maar ook La-Roche-en-Ardennes, Rochefort en Han-sur-lesse zijn na een korte autorit te bereiken.
Op een 10 minuten van de camping ligt kasteel Radhadesh.  Een bijzondere uitstap. Het terrein is 40 jaar geleden door de Hare Krishna aangekocht en helemaal opgeknapt. Het is te bezoeken, ze hebben een mooie wandeling uitgezet  er is een enorme moestuin en een kantine-achtig restaurant waar je een eenvoudige maar goede indiase maaltijd kan eten. Er worden rondleidingen gegeven in t kasteel (tegen betaling)

https://pontdedeulin.be
Dank voor de mooie review!

Wij hebben interesse in deze camping, echter hebben wij een vraag over per fiets kunnen verplaatsen met kinderen.

Ik zie op maps twee 80km wegen rond de camping liggen. Is het veilig genoeg om daar met het gezin te verplaatsen? Of moet veel met de auto afgelegd worden?

Alvast dank voor je antwoord!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2022, 10:56:31 pm »

In Wallonië is de standaard snelheid op dergelijke wegen 90 km per uur en er worden daar niet altijd aparte stroken voor fietsen voorzien, zeker niet afgescheiden van de weg.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2022, 09:08:15 am »

Los  van de snelheid denk ik dat het voor een Hollander even wennen is, Belgen rijden echt anders (let op: geen waardeoordeel  :O). Zeker met kinderen lijkt mij dat ingewikkeld. Houd er ook rekening mee dat het aldaar net iets minder vlak is dan in, pak hem beet, Flevoland.

Familie vindt het er heerlijk fietsen, maar dat betreft een redelijk fanatieke wielrenner...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2022, 01:48:23 am »

Ik heb de indruk dat het daar niet veel anders is dan op de provinciale wegen in Frankrijk, Friedel geeft ook in die richting iets aan. Een fietshelm is sowieso niet overbodig.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

swbouman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2022, 06:58:24 am »

Hoi allemaal,

Fijn dat er al zoveel antwoorden zijn gegeven. Ik snap dat de veiligheid voorop moet komen. Fietsen over een 80/90 -weg heeft niet echt mijn voorkeur. Wij fietsen echt wel veel en op verschillende wegen, maar iedere dag op een drukke N-weg moeten fietsen heeft niet de voorkeur.

Echt wel jammer. De camping lijkt ons echt heel er fijn.

Overigens vreemd dat er in de reviews niet gesproken wordt over fietsen over deze weg. Alleen het geluid wordt benoemd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Ardennen Durbuy: camping Pont de Deulin
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2022, 09:35:46 pm »

Ik zou er niet gaan fietsen, maar ja, ik ben ook geen fietser (ondanks Hollandse roots  ::) )
Ik kan er dan ook niks zinnigs over zeggen, vandaar dat ik er niks over zeg in de review.

Wel een belangrijke aanvulling:
Tijdens de overstromingen deze zomer is deze camping ook hard getroffen.  Ik weet dat de eigenaren er alles aan hebben gedaan de boel op te ruimen/op te knappen. Het kan zijn dat t nu zelfs beter is dan toen.
Ik gun ze hun gasten, maar weet dus dat ze zwaar getroffen zijn vorige zomer (via hun FB pagina kan je de filmpjes vinden)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal