Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: B: Vlaams brabant: Huldenburg camping berg en dal  (gelezen 2602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
B: Vlaams brabant: Huldenburg camping berg en dal
« Gepost op: mei 18, 2021, 10:24:40 am »

www.bergendal.green
Het is een rustig gelegen groene camping, gelegen in een zeer goed wandel en fietsgebied (uitgebreid knooppuntennetwerk vlak aan de camping).  Het is een zeer basic camping zonder veel voorzieningen.  Je hebt plaatsen met een prachtig uitzicht, die zijn beperkt en je betaald er een meer prijs voor.  Je hebt een tentenveld en nog een mooi veld achteraan.  Verder heb je dan laantjes met veel stacaravans voor vast verblijf met ook toerplaatsen gemengd.  Hier werden we geplaatst.  Op het eerste zicht waren we hier wel ontgoocheld over want die aanblik is voor ons minder fraai maar wel hele grote plekken.  De plek is half gras en half grind.  We konden onze flexi helemaal opzetten met luifel dwars op de grasplek.  Zo stonden we erg rustig met naast de tent nog een groen plekje. Buiten veel vogeltjes erg stil.  Je hoort wel eens een vliegtuig overvliegen maar dat vond ik niet hinderlijk.
De eigenares is erg vriendelijk en spreekt zowel Frans als Nederlands.  We hadden voor 3 nachten gereserveerd maar met het weer twijfelden of we niet beter zaterdag avond zouden vertrekken om droog in te klappen.  Dat was absoluut geen probleem en ik moest gewoon voor 2 nachten betalen en als we bleven pas voor de laatste nacht.
Het sanitair lijkt erg beperkt en is verouderd maar steeds proper, opvallend met het natte weer wat we hadden.  De douche is met 50 cent en ook afwas water niet warm.  De douche zelf vond ik wel goed.  Het gebouw is wel killig maar nu met covid is uiteraard verluchting wel een plus.
Voor de rest enkel een petanque veldje, mooie bomen.  Geen broodjesservice of winkeltje of wat dan ook.  Wel kwam er elke dag een ijsjeswagen met heerlijk ijs. Voor ons die gesteld zijn op rust en privacy was het een heerlijke plek, de sfeer vond ik ook aangenaam en ongedwongen. De ligging tussen Leuven en Brussel en tegelijk midden in de natuur is hun absolute troef. Heb je graag wat luxe en voorzieningen of speeltuinen dan is deze camping niets voor je.

    * Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 7
    * Schoonheid van de camping zelf:7,5
    * Animatie team:nvt
    * Voorzieningen:nvt
    * Eet gelegenheden op de camping:nvt
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: B: Vlaams brabant: Huldenburg camping berg en dal
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2021, 10:40:20 am »

In Vlaanderen wordt een vouwwagen meestal een camping car genoemd. De prijslijst geeft verschillende prijzen aan per kampeermiddel en opvallend is dat een camping car daar als duurste wordt gerekend. Vreemd dat een vouwwagen dus meteen het duurste tarief aangerekend wordt.

Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: B: Vlaams brabant: Huldenburg camping berg en dal
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2021, 09:24:57 am »

In Vlaanderen wordt een vouwwagen meestal een camping car genoemd. De prijslijst geeft verschillende prijzen aan per kampeermiddel en opvallend is dat een camping car daar als duurste wordt gerekend. Vreemd dat een vouwwagen dus meteen het duurste tarief aangerekend wordt.
We hebben  22 euro betaald voor een nacht met electriciteit en 2 personen.  Ik had niet in detail naar de prijzen gekeken maar als ik uitlegde wat een vouwwagen was, zei ze dat het voor hen hetzelfde was als een caravan.  Ik denk dat camping car hier mobilhome betekent.  Als ik nu de prijzen bekijk zou ze ons ook als grote tent kunnen beschouwen maar dat lijkt ze niet gedaan te hebben.  Voor ons was die prijs ok maar voor mensen die graag exact alles weten is dit inderdaad een onzekere factor.  Ik moest nu ook even cijferen maar denk wel dat het klopt: 10 euro voor 2 personen+4 euro electro en 5 euro voor plaats en 3 voor auto samen 22 euro.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: B: Vlaams brabant: Huldenburg camping berg en dal
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2021, 09:49:55 am »

OK, dacht dat ze met camper een mobilhome bedoelde  :#  Duidelijk algemene conventie van naamgeving heeft soms toch zijn meerwaarde hé  :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal