Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Stekker  (gelezen 3515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Stekker
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2015, 09:48:42 pm »

Aangezien (zoals @KenJo al zei) Jaeger tegenwoordig de standaard is, is mijn advies om de stekker van de klapper te vervangen door Jaeger. Verloop van 7P naar Jaeger zijn een paar euro. De auto ook Jaeger op (laten) zetten en je bent weer helemaal up-to-date.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: Stekker
« Reactie #16 Gepost op: juni 29, 2015, 09:31:20 am »

Dus jij adviseert om wat nu standaard op de auto zit en standaard op de vouwwagen te vervangen voor iets anders zodat dat dan standaard is?

Met multicon is helemaal niets mis, dus het spijt me maar dit is een advies wat ik niet echt begrijp.

« Laatst bewerkt op: juni 29, 2015, 09:33:00 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Tim

  • Gast
Re: Stekker
« Reactie #17 Gepost op: juni 29, 2015, 10:00:40 am »

Ik ben er al uit, de klapper heeft 7 polig ik krijg 13 polig dus verloopstekkertje en klaar!!  :>
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Stekker
« Reactie #18 Gepost op: juli 03, 2015, 11:06:59 pm »

Dus jij adviseert om wat nu standaard op de auto zit en standaard op de vouwwagen te vervangen voor iets anders zodat dat dan standaard is?

Met multicon is helemaal niets mis, dus het spijt me maar dit is een advies wat ik niet echt begrijp.
Het grote manco van multicon is dat pinnen 8–13—waaronder 3 voor draden die stroom tot max 20 A leveren—zeer klein zijn uitgevoerd, dit is een potentieel gevaar voor overbelasting en doorbranden. Daarnaast is de verbinding van die nieuwe pennen niet heel stabiel.

Jaeger heeft voor alle draden een evengrote pen en de verbinding is door de draaikoppeling veel stabieler en minder gevoelig voor vuil. Het is niet voor niets dat dit de nieuwe standaard is. Het is misschien een kleine investering, maar in mijn ogen is dit het waard, zeker als de auto toch een nieuwe 13-polige stekker krijgt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stekker
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2015, 06:03:46 am »

Het grote manco van multicon is dat pinnen 8–13—waaronder 3 voor draden die stroom tot max 20 A leveren—zeer klein zijn uitgevoerd, dit is een potentieel gevaar voor overbelasting en doorbranden. Daarnaast is de verbinding van die nieuwe pennen niet heel stabiel.

Jaeger heeft voor alle draden een evengrote pen en de verbinding is door de draaikoppeling veel stabieler en minder gevoelig voor vuil. Het is niet voor niets dat dit de nieuwe standaard is. Het is misschien een kleine investering, maar in mijn ogen is dit het waard, zeker als de auto toch een nieuwe 13-polige stekker krijgt.
En de Jaeger spullen zijn aanmerkelijk goedkoper dan Multicon. Ik was 6,95 euro kwijt voor een Jaeger stekker en 7,95 voor een contrastekker/stekkerdoos achter op de Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Stekker
« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2015, 09:02:17 pm »

Action... Adapter voor 2,59€ van Jaeger naar 7-polig.

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal