Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vreemd probleem  (gelezen 15176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vreemd probleem
« Reactie #30 Gepost op: mei 28, 2015, 12:40:45 pm »

Een terugrijautomaat is dat je de rem aantrekt, en hij dan wel nog naar achteren kan, maar niet meer naar voren. Rem iets doortrekken en hij gaat ook niet meer naar voren.
Overigens zet ik hem recht, en druk dan de,dissel weg, totdat hij ongeveer waterpas staat. Vervolgens trek ik hem weer recht en controleer en doe dan nog het laatste stukje. Dit omdat de wagen altijd iets terug gaat, en het andere wiel ook iets van hoogte kan veranderen. Terug, betekent de rem loslaten, dus dat,is niet gecontroleerd. Overigens is een goede waterpas op de dissel noodzakelijk, bijvoorbeeld zo een als Bensi er ook op heeft. Controleer deze,wel als je hem koopt, vooral de goedkopere hebben (grote) afwijkingen.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Vreemd probleem
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2015, 12:46:46 pm »

Bedankt voor deze info, helemaal duidelijk nu.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Vreemd probleem
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2015, 01:12:57 pm »


Hoe kan je in de winkel checken of de waterpas goed is?? Ik ben elke keer met een grote waterpas aan het klungelen. Dit ziet er wel goed uit. Dus hoef dan alleen maar op de dissel te meten??
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vreemd probleem
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2015, 01:38:54 pm »

Hoe kan je in de winkel checken of de waterpas goed is?? Ik ben elke keer met een grote waterpas aan het klungelen. Dit ziet er wel goed uit. Dus hoef dan alleen maar op de dissel te meten??
Een waterpas kun je checken door, als de libel in het middel ligt, de waterpas 180 graden te draaien, waarna de libel opnieuw in het midden moet liggen. Check daarbij goed of er niets onder de waterpas ligt en er geen braampje of een andere oneffenheid aan de waterpas of op het oppervlak waar je hem neerlegt, zit. Mijn ervaring is dat dat met die plastic T-vormige waterpasjes nog wel eens het geval kan zijn. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer.

In principe is op de dissel meten toereikend. Maar één pukkeltje op het staal van de dissel en je meting klopt niet meer. Persoonlijk meet ik liever op de bak zelf met een losse waterpas.

De tekening is helder, alleen zou ik er eerder voor kiezen eerst de keg te gebruiken om de wagen in de breedte horizontaal te zetten en dan de wagen pas in de lengte horizontaal te zetten.
Als je de wagen namelijk om z'n as draait om hem de keg op te draaien, rust het neuswiel niet meer op dezelfde (maar een lagere) plek en heb je je waterpasstelling in de lengterichting vernaggeld.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2015, 01:42:59 pm door Frankie »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vreemd probleem
« Reactie #34 Gepost op: mei 28, 2015, 01:58:04 pm »

Mijn ervaring is dat dat met die plastic T-vormige waterpasjes nog wel eens het geval kan zijn. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer.
Ik moet inderdaad zeggen dat ik 1 van een DHZ zaak heb, en niet een goedkope uit een campeerzaak. Daarnaast heb ik hem met goede dubbelzijdige tape vastgezet, nadat ik het gecontroleerd had met een grote waterpas.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vreemd probleem
« Reactie #35 Gepost op: mei 28, 2015, 01:59:16 pm »

Een waterpas op de dissel kan heel handig zijn, maar vergeet niet om je keuken (voor hen die een afneembare keuken hebben) ook vlak te zetten. Bakt een stuk gemakkelijker en ook je gootsteentje (indien aawezig) werkt beter. Dan heb je er dus nog 1 nodig...

Voor een vaste keuken scheelt het veel gedoe, mits de dissel recht aan de wagenbak zit (effe checken).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Vreemd probleem
« Reactie #36 Gepost op: mei 28, 2015, 02:23:33 pm »

Mensen wat een fijne tips weer hier! goed bezig!
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vreemd probleem
« Reactie #37 Gepost op: mei 28, 2015, 03:14:18 pm »

Als het waterpas moet, zet ik even een mok of glas met water op de dissel. Werkt ook prima. Meestal volstaat het om even op bed te gaan liggen. Hé, het blijft wel kamperen he?  :K
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem
« Reactie #38 Gepost op: mei 28, 2015, 03:20:05 pm »

@frankie: je hebt helemaal gelijk wat betreft eerst in de breedte en dan in de lengte waterpas zetten. Als ik vanavond laat thuis ben zal ik m omdraaien.
De tekening was ook niet als " zo moet t" bedoelt maar meer als uitwerking van de 2 video's voor op de camping.

aanpassing 29-05-2015:
De tekening is omgedraaid naar aanleiding van de opmerking van Frankie en de link is aangepast.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2015, 12:12:27 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

muis

  • Gast
Re: Vreemd probleem
« Reactie #39 Gepost op: mei 29, 2015, 12:36:24 am »

Goed bezig KenJo  :J WW
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem
« Reactie #40 Gepost op: mei 29, 2015, 12:43:16 am »

Ach ja, heb toch niks te doen zo alleen in de woonkamer  :# . De hele boel ligt hier al op 1 oor
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

MJB

  • Gast
Re: Vreemd probleem
« Reactie #41 Gepost op: juli 29, 2016, 01:12:29 pm »

Nog even een late suggestie over het waterpas zetten van de as van de vouwwagen. Omdat het bed opklapbaar is (scharnier zit bij ons in de lengterichting van de wagen) kun je het bed waterpas stellen met wat blokjes, onafhankelijk van de bak. Wanneer je op een sterk aflopend terrein staat (vaak plaatsen bij het water, waar de grond van nature afloopt richting het water) is het voor ons beter om de wagen iets schuin te hebben staan en het bed zelf waterpas te stellen. Als we de wagen zelf waterpas zetten komt de uitgeklapte tent (River Camp) aan de voorkant ten opzichte van de grond vrij hoog te staan. Dat maakt het weer lastig om de windpunten goed te zetten. Door de wagen en de tent iets meer met het terrein mee te laten lopen staat de boek mooier/makkelijker.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal