Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vignet oostenrijk  (gelezen 24629 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #30 Gepost op: juni 25, 2018, 10:27:16 pm »

We hebben net 2 digitale vingeten geregeld en waren nog net optijd. Maar het iss geregeld en zonder plakken

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #31 Gepost op: juli 01, 2018, 11:59:39 pm »



Een vignet voor Oostenrijk koop je zo snel en gemakkelijk bij een tankstation, daar moet je je in Nederland niet druk om maken.

Och zoveel moeite is het niet om even bij de anwb winkel aan te lopen en dan hoef je er onderweg niet een verplichte stop voor in te lassen.

Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #32 Gepost op: juli 02, 2018, 07:46:13 am »

Als je een digitaal vignet voor Oostenrijk koopt is deze na 18 dagen pas bruiktbaar
14 dagen bedenktijd, en omdat dat ook via de post kan +3 dagen is 17 dagen bedenktijd

Echter als je een digitaal vignet koopt via https://webshop.car-go.nl dan is hij meteen bruikbaar

Wij vertrekken deze week, en vorige week zag ik dat er nu dus ook digitale vignetten zijn, dus geen 18 dagen ruimte meer om te bestellen

Nu dus besteld via bovenstaande site, en nog de zelfde dag alle info in de mail, en geldig op de gewenste dagen zonder rekening te moeten houden met die 18 dagen

 

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #33 Gepost op: juli 02, 2018, 12:14:56 pm »

Wij vertrekken deze week, en vorige week zag ik dat er nu dus ook digitale vignetten zijn, dus geen 18 dagen ruimte meer om te bestellen

Nu dus besteld via bovenstaande site, en nog de zelfde dag alle info in de mail, en geldig op de gewenste dagen zonder rekening te moeten houden met die 18 dagen
Ideaal. Wij gaan over 3 weken en ga ze hier ook bestellen.
EN, we hebben geen zin in een stop bij een overvol tankstation vlak voor de grens met een lange rij wachtenden voor de loketten/kassa's.
we tanken 1x halverwege  bij een tankstation met fatsoenlijke prijzen en verder alleen op plaatsen waar het niet al te druk is bij voorkeur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #34 Gepost op: juli 02, 2018, 12:16:57 pm »

Ideaal. Wij gaan over 3 weken en ga ze hier ook bestellen.
EN, we hebben geen zin in een stop bij een overvol tankstation vlak voor de grens met een lange rij wachtenden voor de loketten/kassa's.
we tanken 1x halverwege  bij een tankstation met fatsoenlijke prijzen en verder alleen op plaatsen waar het niet al te druk is bij voorkeur.

Er zit nog wel een toeslag op per vignet voor handelingskosten, die worden op de factuur vermeld als "verzendkosten"
maar hiervoor had ik ze wel in de mail, en geldig op de gewenste dag zonder inderdaad ergens te moeten stoppen om ze alsnog als sticker aan te schaffen
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #35 Gepost op: juli 02, 2018, 12:19:12 pm »

Toevallig iemand die weet hoe je nu met zo'n digitaal vignet door de tolpassages komt? Zijn er speciale tolpoorten waar je kenteken gescand wordt, of zijn er geen tolpassages naast de specifieke tolwegen waar je een apart vignet voor moet hebben?
Gelogd
In één klap schatrijk!

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #36 Gepost op: juli 02, 2018, 12:24:38 pm »

Toevallig iemand die weet hoe je nu met zo'n digitaal vignet door de tolpassages komt? Zijn er speciale tolpoorten waar je kenteken gescand wordt, of zijn er geen tolpassages naast de specifieke tolwegen waar je een apart vignet voor moet hebben?

Het digitaal vignet is als vervanger voor de sticker op het voorraam
in Oostenrijk heb je GEEN tolpoortjes voor de tol op de snelwegen, het vignet geld voor (bijna) alle snelwegen in Oostenrijk en moet je dus hebben voor je het land inrijd

Bij een aantal tunnels en passen moet je nog apart tol betalen voor dat traject, daar hebben ze wel poortjes
Nu weet ik niet of het overal zo werkt, maar wij gaan over de Brennerpas, en daar hebben ze wel een poortje met kenteken herkenning waar je dan vooraf via internet de tol kunt betalen, maar daar mag je weer niet doorheen met een aanhanger

Geloof dat de overige poortjes ook wel kenteken herkenning hiervoor hebben, maar als ik dan toch in de rij moet aansluiten maakt die 2 minuten extra voor betalen ook niet meer uit

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #37 Gepost op: juli 02, 2018, 02:03:27 pm »

Het digitaal vignet is als vervanger voor de sticker op het voorraam
in Oostenrijk heb je GEEN tolpoortjes voor de tol op de snelwegen, het vignet geld voor (bijna) alle snelwegen in Oostenrijk en moet je dus hebben voor je het land inrijd

Bij een aantal tunnels en passen moet je nog apart tol betalen voor dat traject, daar hebben ze wel poortjes
Nu weet ik niet of het overal zo werkt, maar wij gaan over de Brennerpas, en daar hebben ze wel een poortje met kenteken herkenning waar je dan vooraf via internet de tol kunt betalen, maar daar mag je weer niet doorheen met een aanhanger

Geloof dat de overige poortjes ook wel kenteken herkenning hiervoor hebben, maar als ik dan toch in de rij moet aansluiten maakt die 2 minuten extra voor betalen ook niet meer uit
Ik denk niet dat het alleen om het betalen gaat. Maar ook erg handig als je niet hoeft aan te sluiten om te betalen en bij een ander poortje wat digitaal werkt gewoon kunt doorrijden. Heb het ervaren in Frankrijk hoe lekker het is om langs lange rijen wachtenden te rijden en de poort voor je open te zien gaan zonder te stoppen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #38 Gepost op: juli 02, 2018, 08:27:31 pm »

Bedankt voor de info! In de geplande route zitten geen aparte tolwegen, dus heb alleen het digitale vignet. Mochten we tijdens de vakantie een keer op een tolpassage stuiten, sluiten we rustig aan met de creditcard paraat.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #39 Gepost op: juli 08, 2018, 02:17:50 pm »

Ik heb net ook toltickets besteld, maar toch maar de papieren tickets die ik moet opplakken op het raam. Scheel toch ff 3,50 euro tov de digitale. Voor digitaal bestellen bij AsFinag was ik te laat ivm de 18 dagen op zicht termijn. Ik vind het een beetje overdreven om zoveel kosten te betalen. Dan maar plakken. Heb nog 2 weken tijd, ruim voldoende om de tickets in huis te krijgen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #40 Gepost op: juli 08, 2018, 02:23:12 pm »

Denk dat je vooral een keer eerst moet kijken waar je moet zijn en hoeveel km dan over autostrade gaat. en hoeveel tijd je eventueel verschil hebt met niet over autostrade te gaan.

Ik koop niet zo wie zo een dergelijk ticket. Vaak hebben we daar maar een zeer beperkt aantal km te doen over autostraden waardoor autostrade niet echt tijd wint tegenover andere. Dan neem ik wel de alternatieve wegen in plaats van de autoweg en dus geen vignet.

Als ik naar Wenen en Hongerije moest, heb ik wel de vignetten genomen. In Tirol of doorsteken naar de dolemieten of Graubunden niet. Dan win je niets met een vignnet.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #41 Gepost op: juli 08, 2018, 03:07:27 pm »

Denk dat je vooral een keer eerst moet kijken waar je moet zijn en hoeveel km dan over autostrade gaat. en hoeveel tijd je eventueel verschil hebt met niet over autostrade te gaan.

Ik koop niet zo wie zo een dergelijk ticket. Vaak hebben we daar maar een zeer beperkt aantal km te doen over autostraden waardoor autostrade niet echt tijd wint tegenover andere. Dan neem ik wel de alternatieve wegen in plaats van de autoweg en dus geen vignet.

Als ik naar Wenen en Hongerije moest, heb ik wel de vignetten genomen. In Tirol of doorsteken naar de dolemieten of Graubunden niet. Dan win je niets met een vignnet.
Wij gaan naar Hongarije in 1 dag, rijden dus absoluut over de snelweg. Oostenrijk valt mee wat betreft kosten. 20,40 euro voor 2, 10 dagen toll tickets. Ik ben meer benieuwd wat Duitsland straks gaat doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

MargreetDerks

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #42 Gepost op: januari 30, 2019, 12:09:07 am »

De website Alpenpässe.co geeft je, in het Duits, informatie over de passen in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië en Slovenië inclusief info over tol. www.alpenpaesse.co
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #43 Gepost op: januari 30, 2019, 10:58:03 am »

Ik zie dat je voor de A10 Tauern Autobahn ook aparte tol moet betalen.
Wij gaan daar aankomende vakantie ook langs, helaas heeft een vooraf betaalde tol daar weinig zin aangezien je niet met een aanhanger door de automatische poorten mag.

Weet iemand of een normaal Oostenrijk vignet dan ook nodig is, als je via de A10 gaat en dan bij Villach Italie in?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vignet oostenrijk
« Reactie #44 Gepost op: januari 30, 2019, 11:51:01 am »

In principe heb je voor de hoofdwegen een normaal tolvignet nodig in Oostenrijk. Alleen voor bepaalde trajecten betaal je extra.
Als je tijdig online via de site van Asfinag deze boekt ben je de normale prijs kwijt. Je kunt altijd nog online later de  ingangsdatum aanpassen. Wij doen dat ook. Geen verzend of andere extra kosten. Alleen minimaal 18 dagen tevoren regelen en betalen. Geen gedoe met in de rij voor de kassa om een ticket te kopen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal