Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Oostenrijk: Gezocht iemand met Oostenrijk-ervaring  (gelezen 19417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wies

  • Gast
Oostenrijk: Gezocht iemand met Oostenrijk-ervaring
« Gepost op: januari 18, 2011, 02:51:43 pm »

De kinderen willen dit jaar naar de bergen!

Nu zitten we te denken aan Oostenrijk, maar ik vroeg me af of er misschien iemand is met Oostenrijk-ervaring. Alle tips zijn welkom.
We zijn op zoek naar een niet te grote camping, vereiste is wel leuke speelplekken/-tuinen. De kinderen zijn van de zomer 6 en 7 jaar oud.

Ik las vorige week volgens mij in een andere topic dat oostenrijk niet leuk is voor kinderen, alleen ik weet niet meer waar ik dat las.
Waarom zou Oostenrijk niet leuk zijn?

Ik hoorde van een collega dat je passen kunt kopen, waarmee je gratis toegang hebt of korting krijgt op diverse dingen (liften, zwembaden en pretparken), heeft iemand daar ervaring mee?

Kortom ik wil alle do's en dont's van Oostenrijk weten. ;)
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2011, 03:44:18 pm door Klavertjes »
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2011, 03:01:40 pm »

Ik ga later inhoudelijker reageren (zit nu op mijn werk) maar ga er maar vast vanuit dat de kids zich in Oostenrijk uitstekend gaan vermaken!
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2011, 04:12:48 pm »

Naast de site; www.camping-frankrijk.nl staat daar een link naar; www.camping-oostenrijk.nl.
Hier moet je volgens mij wel wat kunnen vinden.
Suc6,
Henk
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2011, 09:56:56 pm »

wij gaan altijd naar italië maar mijn broer is met zijn gezin vorig jaar naar oostenrijk geweest en gaat dit jaar weer terug omdat het zo goed was bevallen.
Hij heeft ook 3 kinderen in de leeftijd van 4 tot 11 en die vroegen gewoon weer om deze camping.
In ieder geval was er alleen maar goeds over deze plek en omgeving.

http://www.camping-zillertal.at/index.php/homewinter.html
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2011, 09:47:16 am »

Wij zijn afgelopen drie jaar naar Oostenrijk geweest. Helaas wel in een hotel, dus ik heb geen tips mbt een camping. Onze kids (van inmiddels 10 en 8) hebben altijd genoten van de vele activiteiten die er worden georganiseerd, zoals vissen, berg(alm)wandelingen voor kids en natuurlijk voetballen. Meestal zijn er ook watervallen en beekjes in de buurt, zodat ze heerlijk dammetjes kunnen bouwen.

Omdat ik niet overdag in een hotel wil rondhangen hebben we iedere dag iets ondernomen en er is eigenlijk altijd meer te doen dan dat we in een paar weken kunnen ondernemen. Afhankelijk van het gebied waar je bent kan je bv ook een dagje naar de sneeuw. Afgelopen jaar hebben we nog een soort sneeuwstorm meegemaakt op 2700 mtr, terwijl het in de dal ruim 25 graden was :).

Bij vrijwel iedere VVV zijn er liftkaarten te koop waarmee je een bepaalde tijd gratis in een aantal liften kunt. Ik zou hier zeker gebruik van maken. Als je van wandelen houd kan ik je adviseren om voor de kids fietsen mee te nemen. Een route is al snel te lang voor kids, maar fietsen gaat in de regel vrij goed (eventueel omhoog duwen). De fietsen kunnen gewoon mee met de lift. Zelf gaan we met 4 mountainbikes en dan kom je nog weer op hele andere plaatsen.   
Gelogd

wies

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2011, 07:36:36 pm »

Bedankt. Fijn om te horen dat het ook een geschikt land is voor de kinderen.

Ik heb ondertussen de Karintiekaart ontdekt. Lijkt me uitermate geschikt. Voor 42 euro (Per volwassenen voor 2 weken) heb je gratis toegang tot diverse skiliften. zwembaden. musea en dierentuinen.

Nu nog een leuke camping en dan is het aftellen te augustus.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2011, 08:19:14 pm »

Ben een Oostenrijk fan. Het is een zeer geschikt land voor mensen die niet de drukte willen hebben (drukke grootte omgevingen, 20 campings en hotels in een zone, onmogelijk jezelf te kunnen terugtrekken et cetera). De taal is makkelijk, mensen zeer vriendelijk, schoon land, kinderen kunnen zelf hun spel maken met alles wat er in de omgeving is... ideaal!
Gelogd

wies

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2011, 08:39:42 pm »

Ben een Oostenrijk fan.

Kan je me dan een leuke camping adviseren?? Niet te groot, maar wel voldoende speelgelegenheid voor de kinderen. Ik bedoel dan niet animatie, maar speeltoestellen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2011, 09:59:41 am »

Wij zitten te denken aan Camping Berggruß, Karinthië. Niet groot, wel wat te spelen voor kinderen en een zwembad in de buurt. De pas waar jij het over had is de Kärnten Card.

Denk ook aan zaken zoals een Autobahn vignet en dat je officieel zaken als een verbandtrommel en veiligheidhesjes bij je in de auto moet hebben.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2011, 05:23:05 pm »

http://www.camping-zillertal.at/index.php/homewinter.html

Ik ben hier 3 jaar heen geweest, is een prachtige camping, maar niet echt goedkoop.
Het is wel een grote camping met meer dan 2000 personen in het hoogseizoen.

Wat de kinderen betreft hebben die het daar heel goed naar hun zin gead.
Eigenlijk te goed, er werd zoveel georganiseerd dat ze niet van de camping wilden gaan.
Dus met tegenzin met de ouders mee omdat die wel de omgeving wilden bekijken.

Kortom, eigenlijk een te veelzijdige camping voor de mooie omgeving.
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2011, 07:27:56 pm »

Wij zijn afgelopen zomer naar Karinthië geweest. Camping Rosental Ro? : http://www.roz.at/rozweb/index.htm
Een hele leuke camping met een mooie zwemplas.
Rond de plas is het wat drukker. Iets verder op de camping is het rustiger en zijn de plaatsen ook groter.
En met de Karinthiëcard kun je ontzettend veel attracties, musea, zwembaden, kabelbanen, enz bezoeken.

Dit was onze plek:
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2011, 09:22:07 am »

Wij zijn afgelopen zomer naar Karinthië geweest. Camping Rosental Ro? : http://www.roz.at/rozweb/index.htm
Een hele leuke camping met een mooie zwemplas.
Rond de plas is het wat drukker. Iets verder op de camping is het rustiger en zijn de plaatsen ook groter.
En met de Karinthiëcard kun je ontzettend veel attracties, musea, zwembaden, kabelbanen, enz bezoeken.

Dank voor deze tip, onze plaats daar is inmiddels gereserveerd! Als je nog specifieke tips hebt, dan houden wij ons aanbevolen!
Gelogd

wies

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #12 Gepost op: mei 07, 2011, 11:20:20 pm »

Na lang wikken en wegen hebben we besloten naar Duitsland te gaan.
Maar Oostenrijk blijft op mijn verlanglijstje staan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2011, 10:25:25 am »

Luxenburg is ook een optie hier gaan wij heen.
Met korting. ;)
http://www.camping-neumuhle.lu

En anders is dit een echte aanrader.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4603.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

wies

  • Gast
Re:Gezocht; iemand met Oostenrijk-ervaring
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2011, 10:38:37 am »

En anders is dit een echte aanrader.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4603.0.html

JAAAH, daar hebben we geboekt, op camping Harfenmuhle.
Meestal doen we meerdere campings aan, maar de kinderen wilden hier graag 2 weken blijven.
Dus hebben we voor 2 weken geboekt.
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal