Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 2022 Country het geld waard?  (gelezen 16737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 05, 2021, 11:10:20 pm »

Zie de prijzen voor kampeer middelen over het geheel stijgen. Ook wel logisch gezien de vraag.
Wat ik me wel afvraag. Waar laat je de 3 kinderen in een ccc? Wij hebben met 2 kids een Alpha. Mede omdat deze een wat grotere gastencabine heeft. Vind de ccc qua uitstraling wel mooier.
Met 3 had ik voor een andere wagen gaan kijken denk ik.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2021, 07:53:18 am »

Mijn idee is nu drie kleine gooitent-bedjes (Deryan) op de deksel. Straks een stapelbedje in de gastencabine voor de tweeling en een matrasje op de deksel voor de oudste (of achtertent als dat niet prettig werkt). En dan over een jaar of 6-7 krijgen ze een apart tentje zodat we geen zij/achtertent hoeven op te zetten.

Of zijn er betere alternatieven voor de eerste jaren? Veel meer-persoons vouwwagens zijn niet snel-klappend en hebben 4 slaapplekken direct naast elkaar, en/of ondertentjes, dat lijkt me persoonlijk geen succes vanwege geluidsoverlast bij naar bed gaan/opstaan op verschillende tijden… dan vind ik zo’n soort van afgescheiden gastencabine nog wel een goede oplossing.

Edit:
Ook willen we er mogelijk over 2-3 jaar een zomermaand of 3 mee door Europa trekken, dus het moet allemaal wel makkelijk werken en comfortabel zijn.

Onze prioriteiten zijn denk ik als volgt:
1. Snel en eenvoudig opzetten en afbreken
2. Voldoende ruimte voor iedereen om te slapen en bij slecht weer niet compleet gek te worden
3. Bagageruimte in wagen
4. Uiterlijk
5. Prijs
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2021, 08:17:26 am door Kevin2 »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2021, 08:14:16 am »

8000  heb je nieuwe cabanon voor ongeveer
Een Malawi 2.0 is toch rond de 10k geloof ik?
10k lijkt mij overigens een redelijke prijs voor een nieuwe vouwwagen. Daaromheen en goedkoper heb je verschillende merken zoals Cabanon, Jamet, Campooz, Camp-let, Raclet, Smitveld en vele anderen.

Of je de meerprijs van een Aart Kok, Combi Camp of Holtkamper waard vindt is aan een ieder zelf.

Maar als je snel wil kamperen en rondtrekken zou ik voor dat bedrag al snel naar een kleine caravan kijken. Dan ben je minder afhankelijk van het weer (geen natte tent inpakken). Nadeel is wel dat je niet onder tentdoek slaapt.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2021, 08:20:47 am »

Ja een caravan is heel makkelijk maar vinden we persoonlijk niks. Dat geeft toch niet hetzelfde gevoel van buiten slapen. Een andere optie is om een aanhanger te kopen en daar een De Waard in te gooien maar dat is ook niet bepaald een snelklapper haha :X

Bij cabanon zie ik dat de keuken verplaatst moet worden, dat lijkt me minder optimaal omdat ik hier een hoop mensen zie die dat als reden zien om iets anders te kopen. Verder is de Malawi misschien een beetje krap met alleen de optie van een kleine achtertent. De overige cabanon tenten hebben geen optie voor aanzet-tentjes. Eventueel zouden er dan wel twee in een tweepersoons bed kunnen en één daaronder. Maar ik vraag me af of dat niet een bron van ruzie wordt tussen de kinderen…
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2021, 08:30:09 am door Kevin2 »
Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2021, 08:44:36 am »

Ik zou met de 3 deryan tentjes eens langs een dealer gaan. Wij hebben er dit jaar 1 op de klep gehad en met 3 ligt hij denk ik volledig vol.
Heb erg veel vouwwagens gezien in onze zoektocht. Een campooz lazy jack een optie misschien? Schijnt snel te klappen, zelf nooit zelf gedaan.
Als je geen 2 bedden wilt zou ik niet zo snel een ander alternatief hebben. Campwerk zelf nooit bekeken omdat hij me niet aansprak maar misschien dat daar nog iets tussen zit

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 06, 2021, 08:55:55 am »

Ik zou met de 3 deryan tentjes eens langs een dealer gaan. Wij hebben er dit jaar 1 op de klep gehad en met 3 ligt hij denk ik volledig vol.
Heb erg veel vouwwagens gezien in onze zoektocht. Een campooz lazy jack een optie misschien? Schijnt snel te klappen, zelf nooit zelf gedaan.
Als je geen 2 bedden wilt zou ik niet zo snel een ander alternatief hebben. Campwerk zelf nooit bekeken omdat hij me niet aansprak maar misschien dat daar nog iets tussen zit

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
Ik heb Campwerk op de beurs gezien en ook uitgeklapt.
Gaat zeer snel en soepel. Ik was ook erg onder de indruk van het keukenblok wat in de wagen ligt en die je er uit kan klappen. Geen tillen nodig.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:19:57 am »

Goed punt met de tentjes, die zullen we meenemen. Nu ik er zo over nadenk is de optie 2 kinderen in een bed en 1 eronder misschien niet eens zo verkeerd, in ieder geval voor tijdelijk.. daar gaan we zeker naar kijken.

Die Campooz is ook een mooie optie zeg. Die had ik nog niet gezien. Die moeten we eens in het echt gaan bewonderen!

Bij Campwerk heb ik net even een wagen geconfigureerd. Is niet echt goedkoper dan CC (ik kwam met 4x fietsendrager, disselslot, keuken, extra kamer, etc. uit op 19000 euro) maar ze hebben wel mooie opties. En 1500L (!) bagageruimte in de bak. Misschien even snijden in het aantal geselecteerde extra’s ;). Jeetje het aantal mogelijkheden wordt groter.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2021, 09:22:58 am door Kevin2 »
Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:26:25 am »

Succes met de zoektocht. Wij hebben eerst een 2ehands gekocht. Dacht toen de ideale wagen maar na een jaar ingeruild en heel veel geleerd in dat jaar wat ik wel en niet handig vond.
En 3 dealers langs gegaan die allen goed luisteren wat je wensen zijn. Maar het blijft altijd twijfelen en afwegen omdat ze allemaal wel iets hebben. Al met al erg blij met m'n keuze. Alleen de opberg ruimte onder het bed een lastig puntje, maar goed op te lossen met dakkoffer.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:30:07 am »

Opties krijg je er hier gratis bij met al de verschillende leden hier ;)
Soms zoveel dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Maar eerst je butget bepalen dan je minimale eisen en dan maar strepen.


Heb hier ook ooit geroepen ik ga toch echt geen tweede hands Holtkamper kopen als ik daar een mooie nieuw ander merk voor kan kopen.
Word hier nog steeds mee geplaagd want ben nu al weer met mijn 2 de Holtkamper bezig.
Ik ben een echte rekenaar dus reken bijna alles terug na gebruik per maand/jaar.
En ben nu goedkoper uit dan met de jamets die ik heb gehad.
Gjt zegt altijd tegen mij het doet even zeer aan de kassa maar ben je na 1 keer kamperen weer vergeten.
Dus is de butget ervoor geniet er dan van.

Maar merk in mijn zoektocht naar een ander kampeermiddel dat alle prijzen onwerkelijke hoogtes hebben op dit moment.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2021, 09:33:00 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 06, 2021, 11:18:25 am »

Herkenbaar...

We destijds wilden overstappen van bungalowtent naar de vouwwagen en gekeken wat er op MP stond.
Daar een 2e/3e handse snelklapper gevonden

We zijn begonnen met een Jametic maar naar 2 jaar toch onze op-, aanmerkingen daarop, oa. het aantal haringen stond me tegen.
Toen de overstap naar een Holtkamper Spacer, ook daar na 2 jaar op zoek naar gewenste functionaliteit, opties en opzetgemak wat bij ons past.
De Spacer is voor onze lengte een hoge klapper om op te zetten.
Nu sinds een paar jaar de trotse eigenaar van een Holtkamper Kyte-S uit 2014.

Deze voldoet wel (vooralsnog) aan wat we willen  :#
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 06, 2021, 05:15:02 pm »

Ja een caravan is heel makkelijk maar vinden we persoonlijk niks. Dat geeft toch niet hetzelfde gevoel van buiten slapen. Een andere optie is om een aanhanger te kopen en daar een De Waard in te gooien maar dat is ook niet bepaald een snelklapper haha :X

Bij cabanon zie ik dat de keuken verplaatst moet worden, dat lijkt me minder optimaal omdat ik hier een hoop mensen zie die dat als reden zien om iets anders te kopen. Verder is de Malawi misschien een beetje krap met alleen de optie van een kleine achtertent. De overige cabanon tenten hebben geen optie voor aanzet-tentjes. Eventueel zouden er dan wel twee in een tweepersoons bed kunnen en één daaronder. Maar ik vraag me af of dat niet een bron van ruzie wordt tussen de kinderen…
Kijk dan eens naar de Raclet Panama up. Daar kun je (meerdere) tentjes aanbouwen en is de keuken vast.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2021, 08:29:22 pm »

Kijk dan eens naar de Raclet Panama up. Daar kun je (meerdere) tentjes aanbouwen en is de keuken vast.

Ok dat is de nieuwe nr1. Wat een ruimte, qua tent, ook zonder voortent en ook laadruimte onder het bed. Een mooie keuken, een boogluifel, betaalbare opties. Deze gaan we binnenkort eens bekijken want dit past wel mooier in het budget!

Wel een brede klapper van een tent met aangeritst tentje. 8 meter :# . Als het een keer niet op een camping past kunnen we ‘m in het ergste geval zonder kindertentje gebruiken met al die ruimte.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2021, 08:32:47 pm door Kevin2 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:20:08 pm »

Kijk even naar wat Ccindy heeft aan laten passen ivm ventilatie en de ingang,  dat waren wel echt slimme dingen.   

Zal even kijken naar een linkje
Gelogd

muis

  • Gast
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:21:15 pm »

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 06, 2021, 10:36:30 pm »

Voor 19k zou ik doorsparen voor een cocoon of kyte. Dat is net nog even handiger. Al is een kuipzeil elke keer achoonmaken hetgeen mij tegenhoudt. En ja ik weet je kan hem vies op vies inklappen maar dat is voor mij not done, wil de boel fris houden ;)

Btw wij reizen nu terug naar nl vanuit zuid frankrijk met 3 kids. 2 in een stapelbed in de gastencabine en 1 op een inflatable op de plank. Dat werkt prima. Op locatie met achtertent en boogluifel gestaan. Hebben ze alle ruimte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal