Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 2022 Country het geld waard?  (gelezen 16328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #45 Gepost op: september 01, 2021, 12:17:36 pm »

Dus hoezo een kyte buiten budget? Ja die is nog wel iets duurder dat klopt.

Dat een Campwerk in mijn ogen ook wel iets te duur is als je zijn broertjes en zusjes vergelijkt (Campooz bv) kunnen we het over eens worden maar de prijs van een Kyte is echt wel even wat anders.

Maar iets duurder? Ik heb het over een full option (dus ook alle aankleding accessoires) CCC 2022. Ik weet niet of de HK prijslijsten die je nu kunt zien op de website 2022 prijzen zijn maar daar gaan we als we een beetje dezelfde opties pakken.

Kyte 25995
Stroom+Water 990
Snijplank 45 (ja deze hebben wij ook bij de ccc van cc zelf ;) )
Kindertent L 1095
DisselAdapter 395 (ipv 2 adapters die je nodig hebt in het imperiaal van de ccc)
VakkenSchort 125
Disselslot 225
Reservewiel 395


Totaal 29265 euro en dan heb je nog geen disselbak ;) . Dat is toch even wat meer verschil. Ik zou als ik de Kyte aankleed echter gaan voor een kindertent XL, Voorwand luifel, Slikranden, hordeur, bigfoors. Dan kom je op 31800 zoals ik hem zou willen tov van de ccc zoals wij die wilden hebben.

Dat is appels met appels vergelijken lijkt me.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #46 Gepost op: september 01, 2021, 12:54:38 pm »

Vanuit een ander perspectief.

Men betaald gerust 1.000 - 1.500 euro per week voor een vakantiehuisje, stacaravan o.i.d.
De reden dat velen slechts 1 weekje in de zomervakantie op vakantie gaan

Een investering in een luxe vouwwagen die een afschrijving heeft van 1.000 - 1.500 euro per seizoen / jaar heb je niet 1 week plezier maar het hele voorjaar, hoog seizoen en najaar als je wil.

Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #47 Gepost op: september 01, 2021, 02:17:39 pm »

We raken een beetje van het originele onderwerp af maar dat vind ik niet erg! We hebben er nog eens over nagedacht en met de huidige gigantische prijsstijgingen, ook tweedehands, kijken we de kat nog even uit de boom. Met volgend jaar een kind van twee en twee kinderen van net 1 jaar oud acht ik de kans groot dat we nog één keer een vakantiehuis boeken, waardoor we de beslissing kunnen uitstellen.

Ik denk dat zowel EriLin en Hemertje een goed punt hebben. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt en hoeveel je verwacht de wagen te gebruiken. een CCCX kost met wat extra's rond de 20k en een Kyte 30k. Beide zijn waardevast dus de afschrijving van de Kyte zal ongetwijfeld wat hoger liggen.

Voor mij persoonlijk komt 'ie inderdaad als alternatief op een vakantiehuis huren, wat met 3 kinderen al gauw op 700-800 euro per week uitkomt, voor ons dus 2100-2400 per jaar. Even een vergelijkend rekensommetje voor de kosten van de Kyte:
Afschrijving (voorzichtige schatting): 1000
Stalling: 300
Onderhoud:50
3 weken camping met 5 personen (zoveel mogelijk municipal): 3*200 = 600
Totaal per jaar: 1950 euro

Zo is de afschrijving van zelfs een Kyte prima te rechtvaardigen. Alleen dan moet je wel zeker weten dat je hier helemaal gelukkig van wordt en er iedere zomer mee op uit trekt en liefst ook regelmatig in de lente nog een weekje.

Wij vinden kamperen helemaal top en we doen het graag maar ik sluit niet uit dat er ook jaren gaan zijn waarbij we zonder vw op pad gaan. Dan tikken de kosten wel hard door met 1350 euro per jaar.

Onze gezinssituatie is in de laatste 2 jaar dusdanig op z'n kop gezet dat we nog niet precies weten hoe we op vakantie willen, behalve dat we sowieso met enige regelmaat wel willen kamperen. Ook daarom gaan we het nog even aan kijken. En zowel een (al dan niet tweedehands) CCCX (voor snelheid, compactheid) als een (zeker tweedehands) Kyte (comfort, ruimte) staan nog op de lijst.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #48 Gepost op: september 01, 2021, 05:47:46 pm »

Ik zou, gezien jullie wensen en nog geen stellige zekerheid betreffende kamperen met een vouwwagen, een vouwwagen huren wanneer je zin hebt om op deze manier te kamperen. Voor ca. €500,- week heb je er een.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #49 Gepost op: september 01, 2021, 09:52:01 pm »

Zo te lezen ga je toch weer kamperen. Je moet dan denk ik niet alleen naar de kosten en afschrijving kijken. Ook het genot en het gemak van je eigen kampeermiddel en het zo flexibel mogelijk een vakantie met je gezin te kunnen houden op campings is ons bijvoorbeeld veel waard. Mocht je hem dan een jaartje niet gebruiken dan zal hij daarna een jaar langer voor je meegaan.  :#
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #50 Gepost op: september 02, 2021, 10:05:43 am »

Haha dat is precies mijn gedachte GJT. Met een gezin van 5 moet het allemaal zo makkelijk en comfortabel mogelijk. Super leuk, op pad met kinderen, maar je bent zo al genoeg tijd en energie aan ze kwijt :X

Ik denk dat we volgend jaar einde van het seizoen of het jaar erop vroeg in het jaar een tweedehands luxe vouwwagen kopen om een jaar uit te proberen. Kunnen we daarna altijd nog kijken wat we willen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #51 Gepost op: september 02, 2021, 10:40:57 am »

Je hebt iig genoeg meningen en zienswijzen voorbij zien komen

Nu op naar de voorpret
Wensen en eisenlijstje maken en wat rond gaan kijken om jullie definitieve mening te vormen

Veel plezier en succes!
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #52 Gepost op: september 02, 2021, 08:26:02 pm »

Absoluut, iedereen bedankt voor het meedenken!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #53 Gepost op: september 02, 2021, 08:28:51 pm »

Absoluut, iedereen bedankt voor het meedenken!
Wat je ook kunt doen is naar de kampeer beurs in Utrecht. Succes met het maken van jullie keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #54 Gepost op: september 03, 2021, 07:05:56 am »

Mooie discussie aangezien we met eenzelfde afweging worstelen.
Prijzen gaan door het dak ook van 2e hands vouwwagens.
Wij hebben nu 4 jaar een hele oude Conway die we eigenlijk willen vervangen maar die eigenlijk ook nog steeds voldoet en we zomaar nog 4 jaar mee weg zouden kunnen.
Die prijzen van nieuwe kunnen toch niet eeuwig blijven stijgen zou je zeggen.
Ergens verwacht ik over een jaar of twee een heleboel 2e hands aanbod als er weer volop gevlogen wordt....maar ja nu een nieuwe vouwwagen is ook wel heel leuk.
En zo twijfelen we vrolijk door.

On topic..... met drie kids die steeds groter wordt zou een vouwwagen met bv van die ondertentjes onder een slaapdeksel (zoals onze conway heeft en bv de Safari e.d.) veel praktischer zijn. Voor je het weet willen ze allemaal een eigen slaap plekje en dat zou bij zo'n wagen prima kunnen.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #55 Gepost op: september 20, 2021, 08:02:48 pm »

Wij hebben begin juni dit haar onze nieuwe CCCX kunnen ophalen (incl boogluifel) en ik moet zeggen ik vind um iedere cent dik waard!
Hiervoor zo`n 8 jaar gekampeerd met een destijds nieuwe aangeschafte Cabanon Mercury, maar nu de meiden van ons groter zijn en in een eigen tentje liggen is zo`n bak beest voor ons niet meer nodig.
Onze wens was een snelklapper, zodat we onderweg ook bij een camping terecht kunnen en niet een hotel hoeven te boeken (er ligt nogal wat op zo`n Cabanon dus steeds gekozen voor gemak :+ ) en wat heeft zich dat uitgewezen afgelopen vakantie! Zo fijn om te kunnen slapen zonder eerst van alles eraf te hoeven te halen en haringen in de grond te hoeven slaan!

Ook in zijn geheel opgezet is het een fantastische wagen, geen gesleep meer met een losse keuken, en kwalitatief echt een goede vouwwagen. Enige wat nog voor ons doen in de "running"was, was de Trigano maar die vonden wij ene beetje goedkoop aanvoelen plus de Campooz maar die vonden wij nog teveel stokken werk hebben.

Effin, ik zeg doen!
Gelogd

Cilinderman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive grey edition
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #56 Gepost op: december 28, 2021, 10:32:32 am »

Wij zijn ook al jaren aan het kijken naar een vouwwagen. Holtkamper viel al snel af vanwege de prijs, en dan ook nog een hele lijst aan opties. Bij Aart kok in Roden gekeken naar een Aart Kok, wij komen van een De Waard tent, en dat komt er het dichtste in de buurt. Eenmaal daar vonden we de CombiCamp ook erg mooi, en vooral ook erg praktisch. Na lang twijfelen en 2 jaar niet op vakantie te zijn geweest (geen zin om 1500-2000 per week voor een huisje in NL te betalen), hebben we deze zomer de knoop doorgehakt en een CCC exclusieve besteld. Katoen en met gastencabine. Duur, maar dan zit alles er wel meteen op. En geluk gehad, want een week later werd de genoemde prijsverhoging doorgevoerd. Dat scheelt nogal. Maar erg blij. We mogen m volgende week zaterdag ophalen! Ben erg benieuwd!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #57 Gepost op: december 29, 2021, 01:38:19 am »

Gefeliciteerd met jullie keuze, zal je beslist niet tegenvallen, fijne en makkelijk opzetbare klapper.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #58 Gepost op: december 29, 2021, 01:45:51 pm »

Gaaf, veel kampeerplezier :>
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #59 Gepost op: januari 10, 2022, 10:13:53 pm »

Leuk Cilinderman! Ga je geen spijt van krijgen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal