Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Kariba  (gelezen 4971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Onze Kariba
« Gepost op: augustus 16, 2021, 02:35:22 pm »

Hallo allemaal,


Na het voorsteltopic (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26499.0) hierbij een eerste topic over onze kariba.

Na een zoektocht deze mooie wagen uit 2007 gekocht met keuken (zonder koelkast) disselbak en varioluifel.

Gisteren even rustig zelf opgezet bij familie en meteen een tweetal vragen.
1. Aan de voorzijde (disselzijde) zitten drie stukjes koord met een oog om aan een buis heen te gespen. Waar is deze voor cq wat doen we verkeerd?
2. Dan zitten er aan de tent zowel binnen als buiten clipjes die in elkaar passen. Het lijkt om het doek op te rollen, maar dat kan toch helemaal niet met de stangen?


Verder al een lijstje gemaakt met wensen cq projecten die er tzt in/aan/op moeten komen. Denk aan fietsenframe, een plek voor de gasfles (DIN, past net niet in de disselbak en volgens mij ook niet plat onderin de bak) en ik zit te denken aan een watervat oid. Maar dat is nog in de schetsfase ;)
Gelogd

RRA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2021, 02:51:00 pm »

Hoi <

gefeliciteerd met jullie Kariba , wij hebben dezelfde uit 2008 , die drie koortjes zijn om de vlap die aan de  achterkant zit van de tent vast te klemmen , ik heb eentje aan de pot van de buidel vast en die andere 2 zet ik vast aan de uitdraaipoten , gaat er denk ik met name om dat die vlap niet omhoog waait , ze zitten ook niet heel strak vast ofzo , die andere koortjes zijn om de zijkant van de voortent als je die omhoog rolt vast te zetten idd , hebben wij nog nooit gedaan , lijkt me ook niet handig eigenlijk , grondzeil en alles moet je dan losritsen
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2021, 02:52:52 pm door RRA »
Gelogd

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2021, 07:44:32 pm »

Hmm ja, nu je t zegt klinkt dat ook wel logisch. Ik zal eens kijken waar het handigste is inderdaad.

Dank!

Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Onze Kariba
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2021, 08:52:06 am »

Hmm ja, nu je t zegt klinkt dat ook wel logisch. Ik zal eens kijken waar het handigste is inderdaad.

Dank!
1 aan de poot van het uitklapbed
1 aan de dissel
1 aan uitdraaisteun.

Eerst ook het doek strak laten aansluiten op de bak dan vastzetten. Daarna pas alles afspannen.
Nu ben ik een purist qua strak opzetten... wat bij de Kariba ook echt kan.





Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Onze Kariba
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2021, 07:34:00 pm »

Misschien dat je hier wat aan hebt hoe ik hem afspan.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2021, 12:37:32 am door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2021, 10:21:12 am »

Haha, ja dank. Ik zag in een ander topic al dat men tot de pijngrens gaat met het opspannen. We zullen het gaan oefenen ;)
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Onze Kariba
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2021, 09:07:42 am »

Haha, ja dank. Ik zag in een ander topic al dat men tot de pijngrens gaat met het opspannen. We zullen het gaan oefenen ;)
Tot aan echter ook vaak voorbij de pijngrens... scheerlijnen om viool op te spelen en tentdoek als een trommel zo strak. :)3]:)2]
Ik laat het anders graag een keertje zien op een clubweekend.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Tijdelijk vouwwagenloos, nieuwe in bestelling!
Re: Onze Kariba
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2021, 11:17:59 am »

Leuk, nog een nieuwe Kariba eigenaar! Wij zijn ook beginners met de Kariba, deze zomer voor het eerst weg geweest.

Haha, ja dank. Ik zag in een ander topic al dat men tot de pijngrens gaat met het opspannen. We zullen het gaan oefenen ;)
Heb je daar een linkje naar? Ben wel benieuwd! Aangezien afspannen hier ook een dingetje is.  :)

Die koordjes bij de dissel hebben wij op een gegeven moment met haringen afgespannen omdat dat gedeelte dan nét even wat strakker staat dan wanneer je het aan de andere onderdelen vastzet.

Ik ben benieuwd naar jullie projecten! We hebben zelf ook wel wat dingetjes die we op willen pakken.
Gelogd

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2022, 01:35:21 pm »

Hallo allemaal,

Na onze winterrust eindelijk de klapper gebruikt. Tegen een paar dingen aangelopen die ik even wil delen cq checken:
1. De kookplaat deed het echt waardeloos. Na 30min kookte de pasta nog niet. Meer mensen die dit ervaren of moet ik het toch in het reduceer zoeken? De slang is van 2019, de fles is bijna nieuw.
2. Matras is bagger, veel te hard. Ons kroost heeft er geen hinder van maar wij gaan inderdaad ook een topper scoren. Ikea Tuddal lees ik meer. We slapen thuis op een lidl topper welke ook prima voldoet. Dikte van 5 a 6 cm is denk ik wel de max. Andere tips?
3. Gasveren zijn denk ik op. Zowel van bed als klapper. Er zitten nu protempo’s in van 1000N. Ik zie op de site van aart kok dat ze nu de 1200N gebruiken. Iemand ervaring hiermee? Ons bed stort naar beneden en de kar openen is best ff tillen… het typenr kan ik niet vinden op internet dus ik zoek op basis van formaat/kracht een alternatief.

Verder prima weekendje gehad. Wel wat fris in de nacht en gelukkig droog de boel weer dicht gekregen.
Gelogd

RRA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2022, 12:05:11 pm »

Hoi,

Kookplaat weet ik niet , heb je wel pannen voor de camping met een niet al te dikken bodem , bij ons gaat het over het algemeen prima.
Wij hebben vorig jaar nieuwe gasveren gekocht bij Aart kok voor ons bed , dat is wel prettig moet ik zeggen , zonder de 'hulp, van de gasveren is het optillen van het bed om in de bagagebak te kunnen toch best wel vervelend. moet wel zeggen dat ook met de nieuwe gasveren het bed niet blijft staan zonder steun , komt denk ik ook omdat er een topper en bij ons nog een 2 persoons dekbed op ligt. Maar optillen gaat in ieder geval wel stukken lichter.
Gelogd

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2022, 04:10:53 pm »

Onze plannen zijn simpele Ikea pannen. Niet heel dun maar ook niet heel dik, zou t zoveel uitmaken? Zal als het droog is eens een andere reduceer proberen in elk geval.

Topper irt gasveren is een goed punt. Optillen nu is een eitje, dus ze doen nog wel wat. Als ik een topper erop gooi en hij dan ook met nieuwe niet blijft staan is dat zonder geld (mits het niet te zwaar wordt). Dus eerst maar even een topper bestellen en dan kijk ik even verder.

Thx in elk geval. Laat t nog wel even weten.

Ik ga ook een plaatje alu oid bij de gasveer plaatsen om te voorkomen dat er bagage tussen bekneld raakt.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Kariba
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2022, 05:44:08 pm »

Onze plannen zijn simpele Ikea pannen. Niet heel dun maar ook niet heel dik, zou t zoveel uitmaken? Zal als het droog is eens een andere reduceer proberen in elk geval.

Topper irt gasveren is een goed punt. Optillen nu is een eitje, dus ze doen nog wel wat. Als ik een topper erop gooi en hij dan ook met nieuwe niet blijft staan is dat zonder geld (mits het niet te zwaar wordt). Dus eerst maar even een topper bestellen en dan kijk ik even verder.

Thx in elk geval. Laat t nog wel even weten.

Ik ga ook een plaatje alu oid bij de gasveer plaatsen om te voorkomen dat er bagage tussen bekneld raakt.
Ja dat denk ik wel. Onze IKEA pannen werkt niet op ons camping gasstel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze Kariba
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2022, 05:49:40 pm »

Bij een campingwinkel of Decathlon of Bever kan je een speciaal pannensetje kopen voor een campinggasstel. Heel licht, heel compact en in verschillende prijsklassen. Die zullen het ongetwijfeld prima doen als je wel een mooie constante vlam uit het gasstel krijgt.
Gelogd

ostracized

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Onze Kariba
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2022, 07:51:33 am »

Ik ga het het weekend wel proberen. Vlam is wel ok maar zit dus geen vermogen in.

De specs van de plaat zijn 1,7kw per pit. Als ik dezelfde pan thuis op een middenpit van 1,75kw zet met 3/4 vuur is het water zo aan de kook. Zie ook: http://suterinox.be/fr/produit.html?prod=48b2a794b1e48
Dat is de plaat die in mijn doorloopkeuken zit.


Hoe dan ook, laat t nog weten. Dunner pannensetje kan altijd nog.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2022, 12:39:51 pm door ostracized »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Onze Kariba
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2022, 12:05:17 am »

Dunne pan bodem gaat niet helpen om sneller op temperatuur te komen. Wel brand je eten veel sneller aan, daarom heb ik ze weer verkocht.

Kijk even naar hoe groot je vlam is, wellicht zit er iets niet goed qua druk of zit er ergens een verstopping.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal