Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 1 overnachting in kariba tip & tricks  (gelezen 1774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
1 overnachting in kariba tip & tricks
« Gepost op: juni 02, 2022, 04:11:05 pm »

Hoi,

Wij zijn voornemens komende zomervakantie naar Spanje te gaan en willen dan onderweg 1 overnachting doen in onze Kariba , zijn er meer mensen die dit zo doen en waar op letten voor 1 nacht ??  , was bv niet van plan het grondzeil erin te ritsen maar ben wel nieuwsgierig naar of mensen alle haringen erin slaan of dat je alleen op de hoeken de boel vastzet , alle tips en tricks voor een enkele overnachting zijn welkom .

Nvg

RRA
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2022, 04:28:49 pm »

Het zal er ook aan liggen wat voor weer het is.
Meer wind meer haringen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2022, 05:54:39 pm »

Inderdaad helemaal afhankelijk van je eigen wensen en het weer. Je zal altijd een minimaal aantal haringen moeten gebruiken om de boel enigszins stabiel te krijgen. Verder is het heel persoonlijk, zelf ben ik bij een tussenovernachting ook minder kritisch. Zeker als het mooi weer is.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2022, 09:40:47 am »

Wij overnachten ook altijd op de heen en terugreis. Wel niet met een Aart kok, maar met een Campooz Lazy Jack. De losse spullen die bovenop liggen (wasrekje, luifel, extra tafeltje ed) schuif ik op de achterbank van de auto. De afdekhoes leg ik op de bijrijders stoel. Dan blijft alles op zeker droog. Wij hebben een vast grondzeil onder de wagentent, maar ivm optrekkend vocht zou ik dat er altijd even inritsen. De onderkant is met een doekje zo schoon gemaakt. De kinders slapen bij ons in de wagentent op een luchtbed. Tijdens de rest van de vakantie mogen ze in hun eigen tent. Ik gebruik schroefharingen, dus dat is ook weinig werk om aan te brengen en op te ruimen. 4 haringen op de hoeken is bij ons voldoende. Het staat dan niet super strak, maar voor een nachtje stoor ik me daar niet aan. Het bed (dekbed, hoeslaken, kussens) worden thuis al opgemaakt, en dat blijft gewoon liggen. Al met al kunnen wij binnen een half uurtje slapen. Maar het is geen wedstrijd, dus soms duurt het ook wel eens 35 minuutjes ;-)
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2022, 10:15:49 am »

Wij overnachten ook altijd op de heen en terugreis. Wel niet met een Aart kok, maar met een Campooz Lazy Jack. De losse spullen die bovenop liggen (wasrekje, luifel, extra tafeltje ed) schuif ik op de achterbank van de auto. De afdekhoes leg ik op de bijrijders stoel. Dan blijft alles op zeker droog. Wij hebben een vast grondzeil onder de wagentent, maar ivm optrekkend vocht zou ik dat er altijd even inritsen. De onderkant is met een doekje zo schoon gemaakt. De kinders slapen bij ons in de wagentent op een luchtbed. Tijdens de rest van de vakantie mogen ze in hun eigen tent. Ik gebruik schroefharingen, dus dat is ook weinig werk om aan te brengen en op te ruimen. 4 haringen op de hoeken is bij ons voldoende. Het staat dan niet super strak, maar voor een nachtje stoor ik me daar niet aan. Het bed (dekbed, hoeslaken, kussens) worden thuis al opgemaakt, en dat blijft gewoon liggen. Al met al kunnen wij binnen een half uurtje slapen. Maar het is geen wedstrijd, dus soms duurt het ook wel eens 35 minuutjes ;-)

Wij doen het op precies dezelfde manier maar dan met een Buite Lewe (zelfde concept als de Campooz).
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2022, 08:22:06 am »

Wij met een Livingstone van Aart Kok gaan het dit jaar voor het eerst doen, zie er niet tegen op. 2 self inflatables voor de kinderen. 4 slaapzakken, 4 kussens uit de auto, grondzeil vast ritsen bij lekker weer 8 haringen en klaar.. pootjes uitdraaien. Niet te vergeten.

In een half uur kunnen wij echt makkelijk slapen. Uit eten, kinderen in ons bed, kinderen uit ons bed matrassen neerleggen stoelen opzij en slapen maar. Vorig jaar laatste nacht geoefend, toen lag de hond er ook nog bij…

Volgens mij moet een Kariba ook makkelijk lukken!

Gelogd

muis

  • Gast
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2022, 09:48:56 am »

De Kariba is qua haringen wel een ander vouwwagen dan de hier genoemde vouwwagens,  nl dezelfde zijkanten als een de Waard tent, met de scheerlijntjes. Ik denk dus dat een Kariba kampeerder dit het beste kan uitleggen. 
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2022, 09:50:35 am door muis »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2022, 12:41:54 pm »

Klopt maar bij een Albatros zet je voor een nachtje ook niet alles vast. Om en om zal hier ook zo zijn. Dus geen 8 maar 36 haringen ofzo maar 2 hamers mee en geen rotsgrond😉
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2022, 03:30:41 pm »

Op doorreis zetten we onze Kariba regelmatig beperkt op.
Zonder grondzeil
Wel tussenstang tussen slaapcabines
Wel alle (totaal 12?) pennen met rubbers voor modder flappen/onderzijde.
Wel alle kleine scheerlijnen van de tent.
Wel 2 scheerlijnen van de luifel.
Indien regen verwacht dan ook middelste scheerlijn van de luifel.
Bij veel wind dan 2 scheerlijnen per luifelstok.

Opzettijd 15-25 minuten.
Die 5 minuten tijdwinst om paar haringen minder te doen.... no way
Je staat minder safe qua regen en wind en het ziet er niet uit.

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: 1 overnachting in kariba tip & tricks
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2022, 04:43:48 pm »

Kijk bij een De Waard scheelt het 35 haringen😂 ik kan je vertellen bij 35 graden…. En geen wind of uit de wind staan heb ik ze nooit gebruikt
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal