Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bankje op slot?  (gelezen 6015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2017, 02:32:51 pm »

Het punt is volgens mij dat je geen schijnveiligheid moet creƫren. Als je een dure fiets koopt en hem met een Action slot van een tientje op slot zet, kan dat op veel plekken in het land jarenlang goed gaan. Maar is dat vanwege het slot of omdat er geen foute personen aandacht voor hebben gehad? Ik denk het laatste, hoewel het gevoel vermoedelijk het eerste zal zeggen. Zelfde met een bankje op slot zetten. Kan jarenlang goed gaan, maar dan gaat het zonder slot ook prima. En die keer dat iemand echt de moeite gaat nemen om de vouwwagen in te gaan en te gaan doorzoeken, is het serieus. Dan is het vooral kwestie om de schade zo klein mogelijk te houden. Dus geen braakschade aan de vouwwagen en de materialen met waarde serieus opbergen. En dan ben je gewoon 700 euro verder.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Bankje op slot?
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2017, 02:46:15 pm »

Waardevolle spullen in de kofferbak van de auto.

En wat misschien nog wel belangrijker kan zijn als je veel waardevolle spullen hebt. Een goede reisverzekering. Het is net als thuis. Als ze echt naar binnen willen dan lukt dat toch wel.
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: Bankje op slot?
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2017, 10:05:54 pm »

Bankje dat op slot zit is in no-time open gebroken. Gewoon de IPads thuis laten en de kinderen lekker laten ravotten in het bos/op het strand  :J

Wij hebben ook twee van die koters die niks liever doen dan op de telefoon of tablet te klooien de hele dag. Dat gaat in de vakantie dus niet gebeuren.


Hoop ik....  :H
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: Bankje op slot?
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2017, 10:27:13 pm »

Ik heb een sleutelkluis met beugel van Master Lock. Spullen in de auto en de autosleutel in de sleutelkluis die je bv kan bevestigen aan je velg of iets dergelijks. Waterdicht met cijfercode
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2017, 10:34:15 pm »

Master Lock.

Met een beetje oefening kost dat inderdaad wel een seconde of 10 extra...:

https://www.youtube.com/watch?v=PFMLD6SonZg

https://www.youtube.com/watch?v=fdeMaWkJF2k

Die tijd wint een dief terug omdat hij precies weet waar hij de sleutel moet zoeken. De sleutel tussen de was is effectiever.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2017, 10:44:13 pm door sanderv »
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: Bankje op slot?
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2017, 11:06:41 pm »

Ziet er makkelijk uit, maar uit ervaring weet ik dat dat toch vies tegen valt! Maar goed, alles is te "hacken"...toch zou ik de term "schijnveiligheid" niet willen gebruiken. 9van de 10 keer gaat het op de camping om , niet professionele,  gelegenheids boefjes en de sociale controle is meestal groot!
Gelogd

Barbara

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2017, 01:56:04 am »

Even creatief. ..een op maat gemaakt kistje met magneten..klik ik onder mijn keukentje uit het zicht...😊

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

Gelogd

Tdw

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #22 Gepost op: februari 25, 2018, 10:32:42 pm »

Misschien een onnodige opmerking, spullen in de tent zijn verzekerd, die in de auto niet .... in de klapper is zo gek nog niet als je naar het zwembad gaat
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Bankje op slot?
« Reactie #23 Gepost op: februari 25, 2018, 10:57:17 pm »

Dat lijkt me vreemd. Mij is het in ieder geval andersom. Spullen, indien niet zichtbaar opgeborgen, in de auto, zijn verzekerd samen met de autoverzekering tegen diefstal.

Daar je een tent niet degelijk kan afsluiten, lijkt het me vreemd dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die dat gaan verzekeren. In hun berekeningsmethode zal het risico op diefstal al gauw erg hoog uitkomen en dus ook de kosten.

Daarom dat ik hierover nogal verwonderd ben.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Bankje op slot?
« Reactie #24 Gepost op: februari 25, 2018, 11:32:27 pm »

Hangt er van af hoe je verzekerd bent denk ik.
Gelogd

Dubbelgevouwen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk: kampeermiddel : Scout
Re: Bankje op slot?
« Reactie #25 Gepost op: april 04, 2018, 08:15:31 am »

Bij de kringloop een langwerpig metalen kastje gehaald dat uit een kluis komt, is af te sluiten met hangslotje. Kastje word aan de grond verankerd in de vouwwagen, in de bank zelf. Kostte mij slechts 9,95 Euro. Van buiten af zie je niets.

Gelogd

EsseD79

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #26 Gepost op: juni 16, 2018, 11:56:09 am »

Ik heb zelf een kluisje ingebouwd in het dwarsbankje. Daarvan gaat de klep naar voren open. Dat is ideaal.
En ik weet uit eigen ervaring dat dit niet zomaar open te breken is. Wij waren zo slim om de ipads, beurzen, autosleutels enz in het kluisje te leggen.....inclusief de reservesleutel van het kluisje. Toen bleek dus dat de cijfercode niet werkte en we het kluisje niet meer open kregen. Daar sta je dan op de camping in Kroatiƫ.
Van alles geprobeerd, onder andere met een zware hamer en een zware haring van de stormband, maar de enige beweging zat in de verf die los liet.
Gelukkig bleek toen dat het cijferslot weer werkte en waarschijnlijk de batterijen van het slot los waren gaan zitten.

Tip: batterijen goed vast zetten met een papiertje erachter en een reservesleutel ergens verstoppen in de tent  :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal