Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: afzetten kampeerplek voor kind  (gelezen 7978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #15 Gepost op: februari 05, 2018, 06:24:02 pm »

Onze kleuter was een jaar of 6 voor we gingen tent kamperen. Maar nooit iets gedaan aan omheining of vastbinden. Gewoon goed op letten en mee bezig zijn. Je hebt tenslotte vakantie en tijd in overvloed. En een kind hoort bij het gezin en de vakantie, die zet je niet zo maar even terzijde.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #16 Gepost op: februari 06, 2018, 12:26:06 am »

wij kamperen al vanaf dat de oudste 4 weken was. Ik heb er in de peutertijd voor gezorgd dat we campings namen zonder directe watertjes in de buurt. dus geen rivieren en meertjes. zwembad met een hoog hek/toeganspoort..en dan klein opblaasbadje voor de tent... Was soort zelfbescherming dat als ze even uit het oog waren je niet bang hoefde te zijn dat ze in de rivier dobberde
. Verder gebruikten we een campingbedje als soort box. Maar goed die van jullie is 2.5 jaar...dus of dat nog lukt...... Een buggy waar ze dan eventjes in kunnen hebben we ook nog gebruikt...
Ik denk dat als je gaat koken oid dat je toch ff moet afspreken dat er eentje oplet...en verder gewoon lekker in en om de tent laten scharrelen.. het komt vanzelf wel goed
Gelogd

robin79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk: kampeermiddel : ex-jamet arizona 2002
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #17 Gepost op: februari 06, 2018, 08:19:53 am »

Wij kiezen ervoor om op een kleine camping maximaal 50 plaatsen te staan met een magneet (zandbak/glijbaan) in het zich.
Dat is meer ontspannen dan een megacamping zeker voor kleine kinderen.
Maar dit is onze ervaring.
Gr Robin
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #18 Gepost op: februari 06, 2018, 08:35:58 am »

Wij gingen proef kamperen met een tent toen onze kleine 2 jaar oud was. Wij namen een kleed mee en speelgoed. Geen kind aan gehad .

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #19 Gepost op: februari 06, 2018, 08:44:39 am »

Als je richting schrikdraad wil is er ook nog dit:
https://www.trainingshalsband.nl/index.php?route=product/product&product_id=109
 :X :X :X

Ja dit gaat het worden  :# bedankt voor de tip! :)

Mijn ervaring met camping Aloha is dat ook de hele kleintjes lekker kunnen rondscharrelen; sociale controle is best groot. Dus mocht hij "ontsnappen" dan is er meestal wel iemand die hem terugbrengt of in de gaten houdt (bijv. in het kleine speeltuintje).

Ik had vorig jaar dat idee niet zo. Toch het idee dat veel mensen op zich zelf zijn (maar dat kan natuurlijk ook aan ons liggen  :)). Wat naar mijn idee een groter probleem op Aloha is, zijn de vele stepjes die voorbij vliegen. Vorig jaar verschillende keren meegemaakt dat hij bijna omver gereden werd door van die stepjes (en toen liep ik er steeds bij). Ik vind dat 2,5 jaar toch nog te jong om hem alleen op de camping rond te laten lopen, ook al is de sociale controle groot. Het is ook een beetje voor onze gemoedsrust dat je wel weet waar je kind rond hangt.

Onze kleuter was een jaar of 6 voor we gingen tent kamperen. Maar nooit iets gedaan aan omheining of vastbinden. Gewoon goed op letten en mee bezig zijn. Je hebt tenslotte vakantie en tijd in overvloed. En een kind hoort bij het gezin en de vakantie, die zet je niet zo maar even terzijde.

Als die van ons 6 jaar is laat ik hem ook gewoon los lopen. Dan komt hij nog gewoon de trappen af en houdt hij ook rekening met andere (auto's, fietsen etc.). Een kind hoort inderdaad bij ons gezin, het is ook niet de bedoeling om heb even terzijde te zetten hoor.
Ik denk alleen dat het voor hem ook fijner is als hij een afgebakend gebied heeft waar hij kan spelen en rond lopen zonder dat wij als ouders er steeds achteraan moeten lopen. Het wil trouwens niet zeggen dat we hem helemaal niet meer in de gaten moeten / willen houden.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #20 Gepost op: februari 06, 2018, 09:03:38 am »

Wij hadden zo picknick tafel die je kan inklappen en.... duplo... geen kind aan ze gehad als we bezig waren met de tent opzetten. En eten koken doen we op de scottel. Dus 1 is gezellig buiten aan het koken de ander zit er gezellig bij een houdt de kinderen in de gaten. En ja  wataleerder gezegd werd extra rubbers hamer mee oude haringen en bij ons mochten ze dan 'helpen' maar dat is al eerder gezegd
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #21 Gepost op: februari 06, 2018, 06:39:28 pm »

Ja dit gaat het worden  :# bedankt voor de tip! :)
Als die van ons 6 jaar is laat ik hem ook gewoon los lopen. Dan komt hij nog gewoon de trappen af en houdt hij ook rekening met andere (auto's, fietsen etc.). Een kind hoort inderdaad bij ons gezin, het is ook niet de bedoeling om heb even terzijde te zetten hoor.
Ik denk alleen dat het voor hem ook fijner is als hij een afgebakend gebied heeft waar hij kan spelen en rond lopen zonder dat wij als ouders er steeds achteraan moeten lopen. Het wil trouwens niet zeggen dat we hem helemaal niet meer in de gaten moeten / willen houden.
Het hangt ook allemaal van het kind af. die van ons heeft ook nooit in de box gezeten. liep al zo snel als ze kon lopen de trap op en af. Eerst griezelig, maar ze moeten het toch leren. En bleef altijd in de buurt van de tent. Wij woonden overigens aan het water in een hofje. daar speelden alle kinderen op het hofje en ook bij het water. Iedereen lette altijd mee op. Worden kinderen erg zelfstandig van. Succes in ieder geval.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2018, 06:40:36 pm »

Vorig jaar konden onze dames van toen 5,5 en 2 zich prima redden, vooral omdat de jongste altijd wel bij de oudste in de buurt blijft. Uiteraard blijven er altijd opletten.

Toen de oudste nog alleen was hebben we een tuigje en een stuk touw van X meter gebruikt. Imho een prima oplossing.
Gelogd

Puck

  • Gast
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2018, 10:50:05 am »

Wij hebben er nog geen ervaring mee, dit jaar is het voor het eerst dat onze kleine kan lopen. Maar ik heb voor de zekerheid een grondschroef met oog gekocht. Dan kan ik hem altijd met een stukje scheerlijn aan zn broek hieraan vastknopen
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2018, 02:08:23 pm »

Wij hebben als ouders onze kinderen altijd zelf in de gaten gehouden, is een verantwoordelijkheid die er een paar jaar bijhoort. Niet altijd perse een leuke klus, toch kun je daar ook lol uit halen. daarnaast kleine kinderen slapen veel dus dan heb je weer rust.

Heb je geen zin om je verantwoordelijkheid te nemen om kinderen in de gaten te houden dan kun je ze ook aanlijnen, of je plek afzetten met schrikkeldraad, prikkeldraad of schuttingen.
Vraag is of dat op een camping past, blijf dan thuis of huur een accommodatie met afgezet terrein.
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer
afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2018, 02:15:41 pm »

Van de zomer was onze dochter net 2. Ik heb geen behoefte gehad om iets af te zetten. Ook al zaten we in de bergen bij een snel stromende rivier. Maar het ene kind is het andere niet. Een stuk schapennet is misschien wel praktisch, ligt en er Zitten meteen pinnen aan om in de grond te steken. En de variant zonder stroom natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2018, 10:23:19 pm door Eilandje »
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2018, 02:21:31 pm »

Wij hebben als ouders onze kinderen altijd zelf in de gaten gehouden, is een verantwoordelijkheid die er een paar jaar bijhoort. Niet altijd perse een leuke klus, toch kun je daar ook lol uit halen. daarnaast kleine kinderen slapen veel dus dan heb je weer rust.

Heb je geen zin om je verantwoordelijkheid te nemen om kinderen in de gaten te houden dan kun je ze ook aanlijnen, of je plek afzetten met schrikkeldraad, prikkeldraad of schuttingen.
Vraag is of dat op een camping past, blijf dan thuis of huur een accommodatie met afgezet terrein.
Alsof aanlijnen iets te maken heeft met niet je verantwoording nemen te maken heeft. Je hebt kinderen die gevlogen zijn zodra je 10s de andere kant op kijkt, je maakt mij niet wijs dat je je kind 100% van de tijd in de gaten houd.

En het ene kind is het andere niet, sommige kinderen hebben wat meer beperking nodig.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #27 Gepost op: april 11, 2018, 09:22:32 pm »

Alsof aanlijnen iets te maken heeft met niet je verantwoording nemen te maken heeft. Je hebt kinderen die gevlogen zijn zodra je 10s de andere kant op kijkt, je maakt mij niet wijs dat je je kind 100% van de tijd in de gaten houd.

En het ene kind is het andere niet, sommige kinderen hebben wat meer beperking nodig.

Mee eens , wij hebben 3 (1x5 en 2x 2,5) dames in het sterrenbeeld Leeuw, 10s is voor al luxe. Ik krijg echt grote jeuk van die opmerking ‘Je hebt kinderen en een verantwoordelijkheid’ blabla. Je bent ouder en dat hoor je van nature te hebben lijkt me. Die opmerking kan eigenlijk best kwetsend zijn. Maar goed...

Bij het opzetten en afbreken is vrouwlief bij ons chef oppas. Als de boel de boel is verdelen we de 2 kleinste. We kijken aan hoe zelfstandig ze kunnen zijn en geven aan als iets echt niet mag. Vaak leren ze best snel de grenzen. Wij leren de andere mensen kennen en als de kleintjes er vandoor gaan weet je vaak dat ze in de gaten worden gehouden. Maar nieuwe buren en die oma iets verder op blijven meesterlijk interessant voor ze.

En ze moeten ook leren, zelf los kunnen gaan, doorkrijgen dat die steps gevaarlijk zijn en ten alle tijden ontweken moeten worden enz. De andere kinderen letten ook heus wel op. Je moet je vakantie ook niet de hele tijd ermee bezig hoeven zijn, dan kan je beter thuis zitten lijkt me ;)
« Laatst bewerkt op: april 11, 2018, 09:26:26 pm door EriLin »
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #28 Gepost op: april 15, 2018, 12:57:21 pm »

Ben het met Linda eens. Wij hebben twee jongens die nu 8 en 7 zijn. Maar hebben ze vanaf 2,5 jaar lekker de vrijheid geven. We kozen hier de campings op uit met een uitgang en niet te groot. We zijn ze vaak genoeg kwijt geweest maar vaak na het kwijt zijn blijven ze vanzelf in de buurt. Vanaf drie (of eerder als ze kunnen) lekker rondjes fietsen over de camping, gewoon doen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.404
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #29 Gepost op: april 15, 2018, 01:39:48 pm »

Tegen dat kwijt zijn, geven wij ze een walkie takie mee. Daarmee kunnen ze laten weten waar ze naar toe gaan, zodat we iets weten. Is het eten klaar of een andere reden waarom ze terug naar de tent moeten, is dat ook eenvoudig door te geven.

Eén keer zijn we de jongste toch een keer kwijt geweest. De walkie talkies waren toen aan het opladen in de auto. Ze moest naar het toilet en zou direct terugkomen. Echter het was een broek met een wat moeilijkere sluiting waardoor ze deze niet goed dicht kreeg. Is ze op zoek gegaan naar hulp en dat gevonden in het restaurant waar een aantal Nederlanders een gezelschapsspel speelde dat ze boeiend vond en nog niet kende en dus alles vergeten was omdat te leren.

En wij de hele camping afgezocht, behalve daar dan!

Dergelijke walkie talkies kosten trouwens niet echt veel (50 euro) en kan je op camping veel plezier aan hebben!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal