Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: 2 Kinderen op 1 bed?  (gelezen 18449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vouwwagennewbie

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #30 Gepost op: juli 10, 2013, 09:04:31 am »

Dit is al een wat ouder topic maar toch nog even een vraag hier over.
Ik ben namelijk een beetje "bang" dat een van de twee (2.5 en 5) aan de achterkant van de bedplank uit bed en dus door de binnentent zal vallen. Het zijn beide wilde slapers die het hele bed door crossen in hun slaap. En vraag me af of de binnentent een kind kan houden? Of snel zal scheuren. En dan niet midden in maar eerder daar waar die opgehangen wordt aan de stangen.
Hebben jullie ervaring met bedhekjes in de vouwwagen of zie ik spoken en gaat dit goed?
Bij onze Jamet is de binnentent trouwens 1 geheel en niet een losse flap waar je op ligt.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #31 Gepost op: juli 10, 2013, 10:11:14 am »

Het moet me geen probleem lijken, de binnen tent van de slaapplank is behoorlijk stevig. Ook wij hadden zo'n toller in bed en wat hielp is een slaapzak. Voor de hete zomer nachten kun je er vrij eenvoudig zelf één maken van linnen maar ze zijn ook te koop.
Wat wij deden was ook aan de de buitenrand de weekend tas met de kleren zetten, dan kon ze daar tegen aanrollen.
Verders zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2013, 01:28:42 pm »

Gaat niet gebeuren hoor.Het matras ligt op de binnentent en ook het andere kind. Dus ze vallen echt niet zomaar van de plank af.
Gelogd

griet26

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #33 Gepost op: juli 12, 2013, 12:06:46 am »

Hallo,

Ik ben vorig jaar voor het eerst met een vouwwagen gaan kamperen in Frankrijk. De kids (6 en 8) sliepen samen op één slaapgedeelte van de trigano. Ik had weliswaar een gladde grenen plank van ca 15 cm hoog op de helft van de matras gemonteerd dmv 2 draadstangen door de matrasplank.
Dit voorkwam het duw- en trekwerk en het werkte prima. Gewoon twee gaatjes van 10mm door de plaat geboord en klaar is het.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #34 Gepost op: juli 12, 2013, 01:32:31 pm »

Wij hebben er zelfs al eens 3 op 1 bed gehad. Toen waren ze 4, 6 en 8 jaar.
Ze sliepen in de breedte van het bed. Afgezien van het lastiger in slaap komen
en lekker blijven kletsen en lachen, gaat het prima.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #35 Gepost op: juli 12, 2013, 10:27:51 pm »

Bij ons slapen de dames samen op de plank (4 en 9) maar ieder klapweekeinde slapen er wel een keer 3 dames op de plank.... :# :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

peremaki

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #36 Gepost op: mei 11, 2014, 07:42:02 pm »

Onze meiden ( 5 en 7) hebben afgelopen meivakantie samen in 1 bed geslapen. Ze waren zo afgepijgerd van het spelen en de nieuwe kampeerervaring, dat zr binnen 10 minuten waren vertrokken naar dromenland, 's morgens waren we zelfs behebt met uitslapende kinderen terwijl ze thuis om 6.30uur paraat zijn!
Gelogd

twingo2

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #37 Gepost op: mei 19, 2014, 07:13:20 pm »

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #38 Gepost op: mei 19, 2014, 07:41:33 pm »

Bij ons slapen de kinderen (Nu 5,5 en 7,5) al 3 vakanties samen in een ondertentje. Op wat gedoe na gaat het prima.
Ze liggen in tegen over gestelde richting dat heeft meer de maken dat de kleine vaak dwars gaat liggen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drees

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #39 Gepost op: mei 19, 2014, 09:02:09 pm »

Toen ze echt klein waren (2 en 4, 3 en 5) ging het prima, werden ze nog niet wakker van elkaar als de een half over de ander heen lag. Maar dat is echt verleden tijd, bij ons hebben ze nu al een paar jaar echt een plekje voor zichzelf nodig. Anders komt de jongste slaap te kort (wordt te vroeg wakker van zijn hyperdepieper broer) en dan wordt hij heel erg  :(  :( :( Sowieso vinden ze het super om helemaal een eigen plekje te maken.
Gelogd

Deborah van Vliet

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #40 Gepost op: juni 01, 2014, 08:48:18 pm »

Afgelopen weekend zijn wij voor het eerst 'weg 'geweest met de vouwwagen!! we hebben 2 nachtjes geslapen!
de meiden ( 5 en 7 jaar) sliepen aan de rechter kant en wij aan de linker kant! ze mochten zelf kiezen of rechts of onder, alleen of samen!
Z sliepen natuurlijk niet direct! eerst even kletsen, maar na 3x netjes gevraagd te hebben. was de jongste in slaap gevallen. de oudste had wat meer moeite maar het duurde niet lang meer! smorgens waren ze wel om 5:30 wakker... echt wakker!  de 2e nacht ging vlotter! 5 minuutjes kletsen en daarna was het stil! ze werden pas om 7:30 wakker!! nou dat is voor onze meiden echt super laat!!
ik zit nu alleen te twijfelen... dekbed of slaapzak... dekenslaapzak of mummy slaapzak.....
we hebben nog even voor de zomervakantie!!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #41 Gepost op: juni 03, 2014, 09:56:54 pm »

Tijdens het klapweekend hebben de kinderen bij ons in de bak en op de plank geslapen.

Op dat mijn dochter regelmatig haar voeten in mijn nek plaatse (:()  na is ons dat ook goed bevallen.

Nu afwachten of ze met de grote vakantie weer in het ondertentje willen slapen   O0
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Koen

  • Gast
Re: 2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #42 Gepost op: juni 05, 2014, 11:20:21 am »

Dit hebben wij in onze camper opgelost door een 30 cm hoge matrasrol tussen de kids in te leggen. Zodoende hadden ze een eigen plekje en konden ze tijdens de slaap niet over elkaar heen rollen. Onze kids waren destijds 1 en 2. Nu in de vouwwagen wilde onze jongste meid 3jr graag in het ondertentje terwijl onze zoon 4 jr graag vlak bij ons wilde liggen. Hij ligt dus op het kleine bed en mijn vrouw en ik op het grote bed.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal