Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?  (gelezen 8711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marinajl

  • Gast
Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Gepost op: september 25, 2010, 12:58:36 pm »

Zo'n 20 jaar geleden hebben wij zonder kinderen met een tentje Griekenland doorkruist. Het idee is altijd blijven hangen om dat nog eens te doen. Nu de kids zo groot zijn dat ze een hele dag rijden (Griekenland is wel heel ver weg!) niet erg vinden, gaan we komend jaar de poging eens wagen.
Heeft iemand ervaring? Tips zijn van harte welkom.
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2010, 02:51:13 pm »

Persoonlijk heb ik geen tips voor jou, maar Griekenland is wel erg mooi om met vw te doen
Verder zie ik dat dat mijn vrienden van Holtkamper  ::) veel ervaringen hebben met vw door Griekenland
Je kan eens bij hun op de site kijken misschien ?


André
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2010, 11:52:47 am »

Twee jaar geleden is Jelle Holtkamp van de bekende firma die kant opgeweest. Uitgebreid verslag op de site te zien. Wellicht een mailtje aan wagen?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marinajl

  • Gast
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2010, 04:32:41 pm »

Ik ben me alvast aan het inlezen voor onze reis door Griekenland. Hoe meer ik er over lees, deste enthousiaster ik wordt. Waarom zijn we er zo lang weggebleven? prachtig land, met paradijselijke stranden en nog cultuur en lekker eten op de koop toe!
Het zijn vooral de camperaars onder de kampeerders die  door Griekenland trekken, lijkt wel. Het verslag van Jelle H. heb ik ook gevonden, maar dat is heel summier, gaat meer over zijn vw dan over het land. Voor ons is de vw toch meer een middel dan het doel.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2010, 12:55:33 am »

Jelle Holtkamp heet in zijn verslag natuurlijk een ook een ander belang. Dat is helder en terecht overigens.

Het is echter wel een flink eind naar Griekenland, waardoor je 'middel', zoals jij het, vind ik, terecht omschrijft, wel een belangrijk instrument kan zijn van hoe je die vakantiebestemming bereikt. Maar ook IN het land kun je met met bepaalde wagens kwalitatiever kamperen dan met anderen.

De warmte aldaar is natuurlijk een factor, waar de ene tent beter mee omgaat dan de andere.
Ook de plaatsen zijn, heb ik het idee, vaak wat kleiner, wat ook per wagen mogelijkheden, maar ook onmogelijkheden biedt.
Wil je meer verschillende landschappen zien, dan zul je wat meer moeten reizen, wat ook per vouwwagen meer of minder tijdrovend is.

Het lijkt mij ook schitterend om er naartoe te gaan. Alleen zie ik op tegen die 3 dagen heen en 3 dagen terugrijden. Als er nou eens een goedkope vlucht vanaf Schiphol vertrok naar Griekenland, dan had ik het wel geweten ... Ik extra vakantie om ernaartoe te rijden en vrouwlief met een kindje per vliegtuig! En terug misschien hetzelfde...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Marinajl

  • Gast
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2010, 04:56:30 pm »

Ha Panevino, het is inderdaad wel een eind rijden. We willen naar Ancona rijden en daar op de boot. We hopen dat in 2 dagen te doen, maar dan hebben we ook 2 kinderen op de achterbank die er tegen kunnen om 2 hele dagen in de auto te zitten. Maar... eenmaal op de boot begint je vakantie al!
De afstanden in Griekenland zijn relatief klein, we hebben nu een route met afstanden van zo'n 200-250 km, dat is heel goed te doen. De plaatsen op de campings zijn inderdaad niet zo groot, maar dat zijn ze in Spanje ( vorig jaar getrokken) ook niet. Vanwege het warme weer laten we de voortent gewoon thuis. Scheelt opzettijd, bagage ruimte en plek op de camping.
We zullen het beleven....
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2010, 05:41:06 pm »

In 2 dagen vind ik vrij pittig. Dan moet je in a dag naar Ancona rijden, vanaf Schiphol een dikke 1500km. Dan nog 10 uur met de boot. Pittig, vooral in 1 dag naar Ancona rijden tegen de klok aan...

Maar wat je zegt, op de boot is het gewoon wachten en dus uitrusten.
200-250km op een dag lijkt weinig, maar omdat je niet zo hard kan aldaar lijken het mij perfecte afstanden. Afgelopen vakantie in zweden deden we steeds iets van 300-350km en dat was perfect voor iedereen.... Kinderen in de middag alweer op een nieuwe plek en 's ochtends hadden we lekker rustig aan kunnen doen.

Griekenland, ik ga er ZEKER ook nog eens naartoe.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Marinajl

  • Gast
Re:Trekken door Griekenland met de vw, wie heeft tips?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 08, 2010, 09:26:06 pm »

We rijden in twee dagen naar Ancona toe hoor, niet de hele ruk in 1 dag. De eerste dag 's morgens vroeg weg en dan hopelijk tot ongeveer de Gottard komen. Moet ik er wel bij vertellen dat we in Brabant wonen en met 20 minuten al in Belgie zijn. De boot vertrekt aan het eind van de middag, dus als je de tweede dag op tijd weer gaat rijden, moet het toch wel lukken, dat is nog ongeveer 400 km,
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal