Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?  (gelezen 17820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Gepost op: augustus 20, 2012, 10:45:10 pm »

Tot nu toe hebben we altijd een camping gereserveerd voor 2 weken in de zomervakantie. Nog niet verder geweest dan Duitsland en de Auvergne in Frankrijk. Maar na de zoveelste regenachtige vakantie ben ik er wel aan toe om niet te reserveren en daar te gaan waar het weer goed is.

Maar...we willen wel echt 2 weken op 1 plek, zonder te verkassen. En we willen een niet al te grote camping. En de kinderen willen een zwembad...

Mijn vraag dus: is het mogelijk om met deze eisen, in de zomervakantie, een plek te vinden?
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2012, 10:55:03 pm »

De kans is wel kleiner denk ik maar moet wel lukken.
Wij hebben ook altijd gereserveerd.
Willen volgend jaar ook zonder reserveren op vakantie.
Maar hou er wel rekening mee dat er ver kast moet worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

villeke

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:06:05 pm »

moet lukken, maar je eisenpakket moet je aanpassen en in de buurt van St Tropez lukt dat niet. Wij hebben tot een paar jaar geleden altijd op de bonnefooi gekampeerd. Bv in de Jura la France kan dat prima.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:11:34 pm »

De enige campings die ik de afgelopen jaren ben tegen gekomen ben en die geen of maar heeeeeeel weinig plek hadden ... dat waren de allerkleinste campings.
Al jaren reserveer ik niet en kamperen wij op ca 6 campings per zomervakantie. In al die tijd ben ik 2x een volle camping tegen gekomen en 1x dat een plek in een later stadium besproken was. Het laatste heeft de camping-eigenaar toen opgelost met wat schuiven, zonder dat wij weg hoefde.

Als je naar een camping rijdt en zorgt dat je op redelijke afstand een fallback hebt, dan zul je zien dat de eerste camping altijd plek heeft ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

villeke

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:18:40 pm »

De enige campings die ik de afgelopen jaren ben tegen gekomen ben en die geen of maar heeeeeeel weinig plek hadden ... dat waren de allerkleinste campings.
Al jaren reserveer ik niet en kamperen wij op ca 6 campings per zomervakantie. In al die tijd ben ik 2x een volle camping tegen gekomen en 1x dat een plek in een later stadium besproken was. Het laatste heeft de camping-eigenaar toen opgelost met wat schuiven, zonder dat wij weg hoefde.

Als je naar een camping rijdt en zorgt dat je op redelijke afstand een fallback hebt, dan zul je zien dat de eerste camping altijd plek heeft ;)

I agree...!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:19:15 pm »

jazeker, moet altijd lukken, als:
* geen camping direct aan zee.
* plek zonder stroom, lukt altijd wel
* weg van massa bestemmingen
* iets verder gelegen in een dal of verder weg van grotere stad (winkels)

Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2012, 11:23:19 am »

Toen ik in april ging reserveren voor eind juli begin augustus zaten 2 van de 3 campings die we wilden al vol. Dat was in La Tranche in de Vendee.
En dan kijk ik wel naar de goedgewaardeerde campings op Zoover. Vooral de maand augustus in frankrijk is lastig. Dan hebben/nemen alle fransen vakantie.
Maargoed er zijn daar zoveel campings. Dan moet het gek gaan als er niet een plaatje vrij is ergens.

Mijn zwager en schoonzus kwamen ook een paar dagen langs en die konden op de camping municipal zo terecht.
Ik denk dat als je niet te kritisch bent, dat het geen probleem is. Als je per sé een bepaalde camping wilt kun je beter reserveren.

Je kunt ook een lijstje maken met geschikte campings zodat je voldoende uitwijkmogelijkheden hebt.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2012, 11:35:07 am »

Ja hoor, lukt in Frankrijk zeker!
Twee weken vast op de complete toeters en bellen campings niet denk ik, dan moet je echt mazzel hebben waarschijnlijk. Maar er zijn echt nog een heleboel campings over, met grote plekken, met zwembad, met stroom, met een dorpje dichtbij en rondom de massatoeristenplaatsen waar plek is. Zo kun je toch naar St Tropez maar hoef je niet elke dag in de file naar het strand zeg maar  :P.
Wij zorgen ervoor dat wij van te voren een lijstje hebben van campings met zwembad en/ of meer/rivier waar altijd plek is zonder reserveren in de streek waar we wel eens uit zouden kunnen komen en gaan dan gewoon rijden naar daar waar het mooi weer is. ( als je binnen het forum van camping-frankrijk.nl zoekt op de term bonnefooi of niet reserveren, kun je zo je lijstje samenstellen ;-), van te voren even campings googlen en online bekijken en toevoegen of niet op je lijstje)

Onderweg een paar uur van te voren bellen we meestal even of de camping(s) die we in gedachten hebben wel echt nog een plaatsje heeft maar dit is meer omdat we vroeger echt alle campings eerst opreden en dan wel eens wat vaker lastig eraf gedraaid kwamen  met vw als hij toch vol bleek. Dan rijden we er naar toe en kijken even rond. Eerste indruk wel aardig dan zetten we het boeltje op en na een paar dagen besluiten we of we weer verder gaan of niet. Meestal vind ik mijn draai/ beleef je de camping toch pas na een dagje op de camping te hebben "geleefd". Tot nu toe zijn we vaker 3 weken gebleven dan eerder doorgereisd.
En ja wij vertrekken altijd midden in het hoogseizoen, meestal een dag voor de fransen vakantie krijgen, en ja wij gaan ook met 2 kinderen.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2012, 02:26:19 pm door jelijn »
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2012, 12:00:52 pm »

Hoi,

Wij reserveren ook al jaren niet en dat gaat altijd goed, 6 campings in 3 weken. Maar.... als je mooi weer wilt en liever niet verkassen, waarom dan niet reserveren voor 2 weken in een weerzeker(der) gebied, zoals de Provence of de Drome?
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2012, 02:32:13 pm »

Ja hoor, lukt in Frankrijk zeker!
Twee weken vast op de complete toeters en bellen campings niet denk ik, dan moet je echt mazzel hebben waarschijnlijk.
  :O
Ik ben dit jaar op de bonnefooi naar de Middellandse zeekust gegaan, vooraf een hele lijst met campings gemaakt, maar nadat ik op +/- 20 campings steevast het woordje 'complet' te horen kreeg,
begon me de moed een beetje in de schoenen te zakken...
Gelukkig was er nog een camping die +/- 10 plekken niet reserveerde (soort trekkersveldje idee) en daar kon ik zelf aangeven hoelang ik wilde blijven, 2 weken in mijn geval.
Een ervaring rijker, maar als ik volgend jaar weer naar de kust wil, dan ga ik wel op tijd reserveren, want om (op het heetst van de dag) al die campings af te gaan was toch niet helemaal mijn idee van relaxed op vakantie. Hoewel ik die tip om vooraf te bellen toch even meeneem in m'n overwegingen voor volgend jaar.

Verder sluit ik me bij de rest aan dat het je in minder toeristische gebieden gemakkelijker af gaat.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2012, 02:45:15 pm »

Volgend jaar gaan wij in iedergeval niet meer reserveren.
We willen het eens op de bonnefooi proberen.....
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2012, 03:05:07 pm »

Is ons in elk geval prima bevallen! Nu in Duitsland overal plekje gevonden in elk geval. Ook het zolang blijven als je wilt (zolang dat past, wij gaven steeds onze max. verblijfsduur door, en waren dan dus absoluut niet verplicht om tot die dag te blijven) is ons erg goed bevallen!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2012, 01:20:04 pm »

Normaliter in Tsjechie en Hongarije geen probleem, altijd plek op welke camping dan ook.
Dit jaar in Frankrijk was lastiger. 1 dag tevoren een camping gevonden in Frankrijk met nog 2 plaatsen over. 4 andere in die omgeving zaten vol eind juli. Eenmaal op de camping van een aantal gasten gehoord die ook niet boekten dat ze al 3 tot 4x nee te horen hadden gekregen en hier net geluk hadden. Niet leuk om zo wanhopig naar een camping te moeten zoeken aan het einde van de dag. En het waren geen van alle supercampings in die omgeving. Maar blijkbaar wel erg druk bezocht door Nederlanders.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2012, 01:24:55 pm »

Dit jaar op één camping een "nee" gekregen (in Die), voor de rest was er op alle campings voldoende plaats. Wij reserveren ook niet meer sinds wij een klapper hebben. Daardoor dit jaar erg veel gezien, steeds als we het even 'zat' waren gingen we ergens anders heen. Dit jaar dus Eiffel-Jura-Drôme-Auvergne-Ardennen. En dat was dus niet zo bedacht van te voren  ;)
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2012, 07:20:30 pm »

Dank jullie wel allemaal voor jullie ervaringen! Wij hebben wel een aantal wensen mbt de camping: (dit zin vooral wensen van de kinderen!)
- wel stroom
- liefst ook een zwembad
- plek voor 2 weken minimaal want niet willen verkassen.
Verder geen luxe noodzakelijk, ook geen zee of Frankrijk perse noodzakelijk. En mochten de weersvoorspellingen een beetje gunstig zijn, dan blijven we net zo lief een beetje in de buurt. Dus het blijft een beetje gokken begrijp ik. Daar gaan we nog een half jaartje over nadenken!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal