Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?  (gelezen 17816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 26, 2012, 07:31:56 pm »

Wij hadden na vorig jaar in een zeer regenachtig Drautal te Oostenrijk gestaan te hebben besloten om dit jaar erop te gokken op de bonnefooi te gaan. Uiteindelijk hebben wij een week van te voren besloten waar we heen gingen en daarbij een aantal campings gezocht, gemaild of ze nog plaats hadden en vervolgens bij eentje gereserveerd.

Later bleek dat voor deze camping wel echt een van de allerlaatste plekken was, anderen die op de bonnefooi kwamen moesten met hun caradinges op de parkeerplaats staan, of achter het restaurant, of gewoon ergens anders heen gaan.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 26, 2012, 07:41:42 pm »

Er is altijd een plek te vinden, ook in het hoogseizoen. Als je pech hebt moet je eerst een paar campings af. Maar dat is met een klapkar natuurlijk geen probleem. Motto blijft binnen een kwartier aan het bier.

Soms heb je pech en valt het tegen, maar meestal wordt je blij verrast. Al dat gedoe vooraf om alles uit te zoeken, geeft alleen maar meer kans op teleurstellngen.

Klappen is vrijheid!
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 26, 2012, 07:48:00 pm »

Wij reserveren nooit. Houden er niet van. Willen gaan en staan wat wij zelf wille. Is het weer prut, dan gaan we of we rijden door. Tot op heden altijd een plekje gevonden. Geen enkel probleem.
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #18 Gepost op: december 22, 2013, 04:08:00 pm »

Hoe is jullie ervaring met op de bonnefooi in Italie (adriatische kust noord)  in het hoogseizoen? Bijna alle campings hebben de reserveerbare plaatsen al vol :N. We gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen en wilden op safe spelen maar helaas.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #19 Gepost op: december 22, 2013, 06:43:53 pm »

Het is in ItaliĆ« niet anders dan in andere landen, wil je een ( grote) camping met alle mogelijke voorzieningen dan is bespreken nodig, neem je genoegen met een " mindere " camping is er altijd wel een plaatsje over. Het is dus maar wat je zoekt. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

H Poulssen

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #20 Gepost op: december 24, 2013, 06:56:19 am »

Dank jullie wel allemaal voor jullie ervaringen! Wij hebben wel een aantal wensen mbt de camping: (dit zin vooral wensen van de kinderen!)
- wel stroom
- liefst ook een zwembad
- plek voor 2 weken minimaal want niet willen verkassen.
Verder geen luxe noodzakelijk, ook geen zee of Frankrijk perse noodzakelijk. En mochten de weersvoorspellingen een beetje gunstig zijn, dan blijven we net zo lief een beetje in de buurt. Dus het blijft een beetje gokken begrijp ik. Daar gaan we nog een half jaartje over nadenken!

Twee weken op een plek is de meest kritische eis dus zou ik voor vertrek een aantal campings op een lijstje hebben staan die ik zou bellen. Zoals al meerdere keren staat geschreven in de reacties is het altijd wel mogelijk wat te vinden maar dan zijn het vaak de veel minder bekende campings...en of de kids zich daar ook vermaken ??? Een beetje camping heeft in het hoogseizoen geen plek (of meerdere plekken) meer voor twee weken vrij. Vaak zijn er wel plekken voor kortere duur beschikbaar.
Wij gaan al jaren zonder reservering en krijgen 9 van de 10 keer wel plek voor 3-6 dagen....je kunt dan vaak ook nog op de caming zelf verkassen. Wij ervaren het verkassen naar andere campings en omgevingen niet als probleem en daarbij lijkt je vakantie een stuk langer te duren omdat je meer indrukken opmaakt.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2013, 07:01:32 am door H Poulssen »
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #21 Gepost op: december 24, 2013, 07:10:27 am »

Hoe is jullie ervaring met op de bonnefooi in Italie (adriatische kust noord)  in het hoogseizoen? Bijna alle campings hebben de reserveerbare plaatsen al vol :N. We gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen en wilden op safe spelen maar helaas.

Tja...even de KM barriere doorbreken en dan wat zuidelijker gaan zitten ! Probeer eens Camping Blucamp in Toscane of ga naar Umbrie of de Marche.
Camping Pian di Boccio nabij Assisi.

De laatste jaren lijkt het of de crisis in Italie ook duidelijk zichtbaar is op de camping. Noord Italie is natuurliijk het drukste gebied omdat daar de economie het beste draait zitten daar ook veel Italianen maar ook Duitsers, Denen en Nederlanders zien dit als een leuk vakantieplekje ! Geen wonder dat het daar vol is !
Gelogd

Vouwwagennewbie

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2014, 10:20:05 pm »

Volgens mij hebben de campings in italie juist meer plek voor de mensen die op de bonnefooi komen. En maar een beperkt aantal plaatsen die gereserveerd kunnen worden.
Wij zij vorig jaar naar grote camping in de buurt van Venetiƫ geweest, ook zonder te reserveren.
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #23 Gepost op: april 23, 2014, 06:33:15 am »

Mis je wel stukje voorpret als je niet reserveert! Wij gaan al 5 jaar naar Provence/Drome/Midi Pyrenees in Frankrijk en nog geen 1 volle dag regen gehad in al die jaren!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2014, 08:58:05 am »

Niet te ver is Belgische Ardennen, maar geen garantie op mooi weer. Vorig jaar 3 warme weken gehad, maar we hebben daar ook wel gezeten met 4 mooie dagen van de 3 weken. De camping waar ik kom hoef je niet te reserveren, ook niet als je twee weken wil blijven staan. Bij de minder bekende campings kun je vaak zo terecht.

Ik heb wel mensen gehoord die dan uiteindelijk toch verder door reden naar het zuiden met het slechte weer.

Wat anderen hierboven ook al aangeven. Wat kleinere campings verder van de toeristische plekken is vaak wel plek zonder dat je hoeft te reserveren. Ook in Frankrijk.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2014, 02:45:23 pm »

We stonden vorig jaar op een camping in Spanje die er mee adverteerde dat je kon reserveren. Kwestie van instelling vanuit de camping lijkt het. Sinds we de vouwwagen hebben gaan we op de bonnefooi, met alleen een idee van de richting waarin we willen. Wij hebben tot nu nog maar 1x het bordje 'complet' voor ons neus gehad en dat alleen nog maar omdat we om 20:00u nog op de camping wilden komen. De dag daarna voor dezelfde camping geen probleem, konden zelfs nog een paar nachten blijven staan. Dit jaar zullen we dan ook niet meer zo lang doorrijden, maar eerder een plekje gaan zoeken.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #26 Gepost op: april 29, 2014, 01:48:21 pm »

Vorig jaar gereserveerd bij een camping aan zee vlakbij de spaande grens..Eenmaal daar aangekomen wilde ik eigenlijk meteen weer weg..Ondanks de redelijke recenties was het geen camping voor ons. Ontzettend stoffig, zeer slechte douches warmwater kranen waren niet altijd zelf regelbaar waardoor je vaak ineens een straal loeiheet water over je kreeg,. Gewoon niet veilig, eigenaar camping deed er niets aan, gevolg was dat mijn kinderen niet graag gingen douchen aangezien het minimaal wel 3x gebeurde dat er ijskoud of lieiheet water door de douche kwam.  Ook de plek was miezerig, de luifel van onze klapper paste er niet meer bij...

Effin ik heb 3 dagen lang zo`n beetje de hele acsi campinggisd rond gebeld naar campings in de ardeche/gard/drome maar ik kreeg steeds complet te horen (of slechts 1 nachtje mogelijk) Uiteindelijk bij een fantastische camping terecht gekomen waar een annulering had plaats gevonden, maar die ook in december al vol zit gereserveerd..We hadden dus flink mazzel en nog een hele leuke week gehad op camping nr 2..

Maar goed zo zie je maar weer, het kan fijn zijn om te reserveren, maar voor een langere tijd een plek zoeken in het hoogseizoen zonder te reserveren is ook wel een hele uitdaging!1 :#
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2014, 03:30:28 pm »

Wij reserveren eigenlijk de laatste jaren wel, maar dat heeft te maken met mijn gezondheid. Ik heb na een dag (mee) rijden niet meer de kracht en vut om nog een vouwwagen op te zetten. Ook een Combi Camp niet. Dus wij overnachten lekker in een hotelletje en gaan de volgende morgen weer vroeg weg voor de laatste ( 140 a 160km)km. Dan rustig aan op bouwen. Meestal hebben we het goed getroffen, alleen vorig jaar niet, maar om dan na enige dagen weg te gaan zie ik helaas ook niet zitten. Dus vermaken we ons maar op een andere manier. Dit jaar ook weer gereserveerd, op een camping in Frankrijk, na dat we de eigenaren gesproken hadden op de Caravana in Leeuwarden. De camping is erg gewild bij Nederlanders en is snel gevuld met 60 plaatsen.
Henk
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #28 Gepost op: april 29, 2014, 03:48:00 pm »

Henk, ben benieuwd naar welke camping jullie gaan? :#
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke ervaringen met niet reserveren in zomervakantie?
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2014, 05:56:35 pm »


Wij reserveren eigenlijk de laatste jaren wel, maar dat heeft te maken met mijn gezondheid. Ik heb na een dag (mee) rijden niet meer de kracht en vut om nog een vouwwagen op te zetten. Ook een Combi Camp niet. Dus wij overnachten lekker in een hotelletje en gaan de volgende morgen weer vroeg weg voor de laatste ( 140 a 160km)km. Dan rustig aan op bouwen. Meestal hebben we het goed getroffen, alleen vorig jaar niet, maar om dan na enige dagen weg te gaan zie ik helaas ook niet zitten. Dus vermaken we ons maar op een andere manier. Dit jaar ook weer gereserveerd, op een camping in Frankrijk, na dat we de eigenaren gesproken hadden op de Caravana in Leeuwarden. De camping is erg gewild bij Nederlanders en is snel gevuld met 60 plaatsen.
Henk
dat zou ik (wij) ook zo doen, na de overnachting het laatste stuk rijden op 100 tot 200 km. Dan lekker de tijd om de klapper op te zetten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal