Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.  (gelezen 8896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Gepost op: augustus 10, 2014, 07:15:44 pm »

Vandaag controleerde ik mijn bankrekening en vond een afschrijving van 120 euro bij de Intermarche. Die kon ik niet plaatsen. Het enige wat ik die dag heb gepind is een liter of 8 diesel om de tank goed vol te hebben voor de terugkeer de volgende dag naar huis. Zal iets van 12 euro zijn geweest. Helaas is er 120 euro afgeschreven. Bonnetje heb ik natuurlijk niet meer. Heb wel inmiddels een mail gestuurd naar de Intermarche met het verzoek hier naar te kijken en wat er fout gegaan kan zijn. Morgen ga ik ook informeren bij de ING. Maar dat zal ook wel niets opleveren.
Zijn er meer mensen die zoiets al eens hebben meegemaakt? Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen. In het vervolg maar weer alle bonnetjes bewaren van wat dan ook om achteraf toch nog te kunnen reclameren.

Ik bedenk me nog wel ineens iets dat er in het scherm nog wel eens verschijnt dat er max. voor een bepaald bedrag kan worden getankt. De boeking op mijn rekening is nog niet definitief. Zou soms in eerste instantie het max. bedrag worden afgeschreven en op een later tijdstip het juiste? Wie weet het antwoord, want ik baal wel?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

kweep

  • Gast
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:18:41 pm »

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:20:04 pm »

^
|
klopt

Dat gebeurt in Nederland trouwens ook. Dat is op het moment dat je de melding krijgt: u kunt nu tanken.  alleen de verwerking is hier veel sneller.
Gelogd
Adventure Awaits

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:23:21 pm »

Ik kan je (nog) geen antwoord geven want ik heb op dat punt mijn afschriften nog niet gedetailleerd nagelopen. Zal vanavond even kijken. Ik heb wel vluchtig een afschrijving gezien van 88ct van een Intermarché pomp die het na afgeven van pas en pin niet bleek te doen.

Je staat natuurlijk sterk(er) als je auto een tankinhoud heeft die kleiner is dan je met 120 Euro kan tanken en als het een bedrag is van exact 120 Euro rond. Volgens mij is dat bij een aantal pompen inderdaad het maximum.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 08:16:29 pm door Frankie »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:29:32 pm »

Wat Kweep zegt klopt. Hoeft overigens niet altijd af geschreven te worden. Het ene tankstation doet het wel en het andere niet. Dat is voor mij al een reden om een tankstation op te zoeken waarbij ik contant kan betalen.  Kan trouwens ook gebeuren als je bij een pinautomaat geld op neemt.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:42:55 pm »

Bij ing internetbankieren stond er bij mij reservering bij, pas na een dag of 6 het juiste bedrag afgeschreven.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:59:53 pm »

Das wel ff schrikken Jelle, maar kan me goed voorstellen dat wat kweep zegt klopt
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

kweep

  • Gast
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:03:47 pm »

Ik tank meestal bemand en betaal dan met Visa of contant. Heb er daarmee geen last van. Mn Visa is overigens al wel twee keer geskimmed, maar dat was in Nederland bij onbemande tankstations in kleine dorpjes... zegt dus ook weer niks...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:08:37 pm »

Kan trouwens ook gebeuren als je bij een pinautomaat geld op neemt.
Huh? Dat er 120 Euro afgeschreven wordt terwijl je voor pakweg 60 Euro pint?? Dat lijkt me wel heeel bijzonder...

Ben net de afschriften Frankrijk even doorgelopen en heb geen rare dingen gezien. Anders dan dat de vakantie zoals gebruikelijk toch weer wat duurder was dan gehoopt... :#
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 08:18:40 pm door Frankie »
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:26:58 pm »

Bij ons was het 130 euro terwijl we voor 50 euro getankt hadden... Kregen het verschil een week later pas terug :-s
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:29:07 pm »

Ben net de afschriften Frankrijk even doorgelopen en heb geen rare dingen gezien. Anders dan dat de vakantie zoals gebruikelijk toch weer wat duurder was dan gehoopt... :#
Tja, herkennen we. En er was nog een extra puber mee. Disney hakte ook in de vakantiebegroting. Gelukkig is het geen probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:46:57 pm »

wij hebben deze ervaringen al jaren.
komt allemaal weer goed.
zodra je pincode invoert wordt meteen een groot bedrag (meestal +/-100euro) afgeschreven.(borg)
vervolgens wordt het getankte bedrag ook afgeschreven.
een tiijd later volgt het terugstorten van de borg.

Gelogd

kph

  • Gast
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2014, 10:09:58 pm »

Ik heb ook ergens gelezen dat er een bepaald standaard hoog bedrag wordt afgeschreven, maar dat je een deel later weer terug gestort krijgt............Zou het nog even rustig afwachten (geen idee hoe lang dat dan duurt overigens). Laat je nog even weten hoe dit uiteindelijk afloopt? Kunnen we allemaal van leren!
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2014, 02:31:35 am »


wij hebben deze ervaringen al jaren.
komt allemaal weer goed.
zodra je pincode invoert wordt meteen een groot bedrag (meestal +/-100euro) afgeschreven.(borg)
vervolgens wordt het getankte bedrag ook afgeschreven.
een tiijd later volgt het terugstorten van de borg.

Ik vind het ronduit schandalig. Het ging bij ons dus om een bedrag van 80 euro dat men teveel van de rekening afgeschreven heeft. Je krijgt het wel weer terug maar er zit toch even een gat van 80 euro in je budget...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Brandstof pinnen en onjuist bedrag afgeboekt.
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2014, 06:07:24 am »

Ik heb ook ergens gelezen dat er een bepaald standaard hoog bedrag wordt afgeschreven, maar dat je een deel later weer terug gestort krijgt............Zou het nog even rustig afwachten (geen idee hoe lang dat dan duurt overigens). Laat je nog even weten hoe dit uiteindelijk afloopt? Kunnen we allemaal van leren!
Ik laat het zeker nog even weten hoe dit afloopt. Maar gezien de ervaringen denk ik dat het goed zal gaan. Mijn vrouw heeft een week eerder daar ook getankt en heeft geen foutieve afschrijvingen ontdekt op haar bankrekening. Die dag werd mijn pasje niet geaccepteerd. Om die reden houden we al jaren 2 bankrekeningen aan omdat het af en toe voorkomt dat een pasje niet wordt geaccepteerd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal