Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen met hond  (gelezen 20843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen met hond
« Reactie #30 Gepost op: december 24, 2014, 08:33:26 am »

Frankie, Ben, jullie zullen daar niet komen, dus geen probleem voor jullie van opgetilde pootjes voor jullie.
Klopt. Maar daarom mag ik er toch nog wel iets van vinden? Let wel. Ik heb geen hond. Maar had ik die wel, dan nog zou ik vinden dat-ie op de camping zelf niet los zou moeten lopen.
Het feit dat je een hond hebt betekent tenslotte niet dat je altijd blij hoeft te zijn met het gedrag van andermans viervoeter. En omgekeerd.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kamperen met hond
« Reactie #31 Gepost op: december 24, 2014, 10:09:16 am »

Waarschijnlijk komen daar alleen mensen met een hond. Zij maken er misschien geen punt van, even de tuinslang er tegen en woeps plasje weg...  Frankie, Ben, jullie zullen daar niet komen, dus geen probleem voor jullie van opgetilde pootjes voor jullie. En wie zegt dat opeen gewone camping 's nachts geen wild beest zijn pootje heft tegen  :#
Leven en laten leven. Ieder zijn soort van camping ja toch? Mijn dochter zag het al helemaal zitten!
precies, daarom heb ik die camping hier ook vermeld.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Drees

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #32 Gepost op: december 29, 2014, 10:58:04 pm »

Nou, we hebben besloten om een hond aan te schaffen.  :K Het wordt een kleintje, een Havanezer. Ik dacht zelf eigenlijk altijd aan een (hele) grote hond (type Leonberger) ::) maar daar zijn we van teruggekomen. Ik werk veel thuis, maar maak wel veel uren, waardoor uren lopen met de hond er niet elke dag in zit. Bovendien komt het steeds vaker voor dat de kinderen alleen thuis zijn (de oudste zit op de middelbare en zijn rooster verandert continu) en dan dus ook met de hond alleen thuis zullen zijn. Dan is het handig als zij hem ook even alleen kunnen uitlaten en dat ze hem dus goed aan kunnen.

Maar ik moet nog even geduld hebben, want we hebben besloten dat we op zoek gaan naar een hondje dat we in de zomervakantie kunnen ophalen, na onze vakantie naar Spanje. We willen een pup en daar heb ik in die periode alle tijd voor.

Dus we hebben ook nog even de tijd om te bedenken of we hem mee zullen nemen op onze zomervakanties in het buitenland. Ik wil er wel graag al snel mee gaan kamperen in de buurt, dan went ie alvast aan de vouwwagen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Kamperen met hond
« Reactie #33 Gepost op: december 30, 2014, 08:51:39 am »

Top... nu alle voorpret met inlezen, lid worden rasvereniging, fokker zoeken, wachten op een nestje....
Veel plezier.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #34 Gepost op: december 30, 2014, 05:36:55 pm »

Goed over nagedacht lijkt me. Hou ons op de hoogte van jouw kampeerervaringen met hond.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #35 Gepost op: december 30, 2014, 09:38:38 pm »

Nou, we hebben besloten om een hond aan te schaffen.  :K Het wordt een kleintje, een Havanezer. Ik dacht zelf eigenlijk altijd aan een (hele) grote hond (type Leonberger) ::) maar daar zijn we van teruggekomen. Ik werk veel thuis, maar maak wel veel uren, waardoor uren lopen met de hond er niet elke dag in zit. Bovendien komt het steeds vaker voor dat de kinderen alleen thuis zijn (de oudste zit op de middelbare en zijn rooster verandert continu) en dan dus ook met de hond alleen thuis zullen zijn. Dan is het handig als zij hem ook even alleen kunnen uitlaten en dat ze hem dus goed aan kunnen.

Maar ik moet nog even geduld hebben, want we hebben besloten dat we op zoek gaan naar een hondje dat we in de zomervakantie kunnen ophalen, na onze vakantie naar Spanje. We willen een pup en daar heb ik in die periode alle tijd voor.

Dus we hebben ook nog even de tijd om te bedenken of we hem mee zullen nemen op onze zomervakanties in het buitenland. Ik wil er wel graag al snel mee gaan kamperen in de buurt, dan went ie alvast aan de vouwwagen.

Leuk een pup! Brengt zo veel vreugde en plezier in huis :-)
Twee dingen/tips: let op voor broodfok (want dat loopt de spuigaten uit)
Denk eens aan een hondje uit het buitenland, wij hebben er een van www.arcanoah.eu, kenissen van me een uit Romenie en weer andere ook uit Spanje maar dan van een andere organisatie (animals in need).
Die hondjes zijn vaak nog liever, het lijkt wel of ze extra dankbaar zijn ofzo. En serieus, das echt zo!

In ieder geval alvast heel veel "voorpret" gewenst van het zoeken naar een pup.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2014, 09:40:13 pm door PetraL »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #36 Gepost op: januari 01, 2015, 01:05:27 pm »

Ja Petra klopt als een bus onze komt uit het asiel, super leuk beestje. Al onze vorige honden komen daar ook trouwens van. Maar soms start je met bepaalde reden liever zelf met een pup. En dat snap ik best. Idd NOOIT een hond van een broodfokker halen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen met hond
« Reactie #37 Gepost op: januari 01, 2015, 04:33:38 pm »

Heel goed een hond uit een slechte situatie redden. Er zijn er zovele. Zo hebben wij 3 katten. 1 uit een kattenhotel, de tweede uit een nestje bij een boer vandaan en de derde bij iemand vandaan die het beestje had aangeschaft, maar achteraf het te druk vond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drees

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #38 Gepost op: januari 01, 2015, 08:17:29 pm »

Daar hebben we zeker naar gekeken, als eerste eigenlijk. Onze katten kwamen ook allemaal uit het asiel.

Ik denk niet dat we dat met een hond ook zullen doen. Het wordt onze eerste, dus we willen het graag vanaf het begin meemaken. Bovendien missen we de ervaring voor een hond met een verleden. De kinderen zullen er regelmatig ook alleen mee thuis zijn en uitlaten en dan moet ik 100 procent op het dier kunnen vertrouwen. Dan heb ik er een beter gevoel bij als ik het beestje vanaf het begin zelf opvoed n de kinderen vinden dat ook fijner.

Een broodfokker wordt het sowieso niet! Ik ga het via de rasvereniging doen. Niet dat ik het ras belangrijk vind maar wel de gezondheidseisen waaraan de fokkers moeten voldoen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #39 Gepost op: januari 01, 2015, 10:47:54 pm »

Ik snap je argument om de hond van 0 zelf op te voeden 100%. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik vond het net gemakkelijk dat de hond uit het asiel al zindelijk was en zijn basis al kende net omdat ik ook geen ervaring had met honden. Ik moet wel zeggen dat aan onze hond achteraf ook nog wat bijschaaf werk was hoor.
Als je ooit zou overwegen een hond uit het asiel te nemen kan je er voor kiezen om een hondengedragstherapeut mee te nemen naar het asiel. Zij/hij bekijkt dan met jou het gedrag van de beschikbare honden, zo kan de keuze bijna niet fout lopen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #40 Gepost op: januari 02, 2015, 10:43:13 pm »

En tja, een puppy is ook wel erg schattig. De kids zijn er nu al vol van  :>
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #41 Gepost op: januari 02, 2015, 11:04:15 pm »

Onze 2 honden zijn geredde straathonden uit Kroatië en Roemenië. De kleinste (Ari) heeft in Kroatië vast gezeten aan kettingen en had wonden in zijn hals. In Kroatië is hij door een Nederlands stel opgevangen en overgebracht naar een stichting hier in Nederland. Daar hebben wij hem opgehaald. De grootste (Rona) komt uit Boekarest (Roemenië) Zij is nadat ze puppy's had gekregen op straat gegooid. Ze was gevangen door hondenvangers en daaruit ontsnapt. Ze had een dodingskaartje in haar oor. Ze heeft toen even onder auto's en bussen geleefd. Daar vandaan opgevangen door een stichting en naar een adoptiestichting hier gebracht. Na kennismaking en een uitgebreide "adoptie" cyclus is ze hier 2 jaar terug bij ons gekomen. Een heel lief, aanhankelijk teefje.

Het zijn 2 ontzettend lieve honden. Lief voor volwassenen, kinderen (hebben zelf een 7 maanden oud zoontje) en sociaal met andere honden. Ze kunnen goed alleen zijn, vanaf dag 1 gewoon zindelijk.
Het zijn 2 huishonden geweest die na een bepaalde tijd op straat gegooid zijn.
We hebben ontzettend geboft met deze 2 lieve honden en vanwege hun verleden gaan ze ook altijd mee op vakantie. (van huis uit zijn we dit beiden ook gewend overigens)



« Laatst bewerkt op: januari 02, 2015, 11:06:37 pm door Conway Cruiser »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #42 Gepost op: januari 02, 2015, 11:10:44 pm »

Mooi!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #43 Gepost op: januari 03, 2015, 12:05:01 am »

Tippy kregen wij als pup :-)
Ze was met haar broertjes, zusjes en moeder in de container gegooid toen ze een paar dagen oud was.
Dit was DE foto van Tippy als pup, hier werden (en zijn we nog steeds) verliefd op.



Check:
 http://arcanoah.eu/dieren/dieren_overzicht2.php?diersoort=H&soort=P
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen met hond
« Reactie #44 Gepost op: januari 03, 2015, 11:42:17 am »

Over onze lieve Nouca kan ik veel vertellen maar dochter heeft over haar een blog gemaakt wie zin heeft kan daar eens snuffelen. Ze was 4 als ze bij ons kwam, gevonden op straat gechipt dus ze zou gemakkelijkteug naar haar baasje kunnen. Maar de baasjes beweerde bij hoog en laag nooit een hond te hebben gehad, dus is ze maar in het asiel gebleven. We weten niets van haar eerste 4 jaar.
 Ondertussen is ze ook therapie hond voor dementerende mentaal gehandicapten (eindwerk van mijn dochter) super toch voor een asielbeestje.

https://deneusvannouca.wordpress.com
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal