Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?  (gelezen 15081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Gepost op: april 29, 2015, 04:53:11 pm »

Elk jaar vind ik het weer een rotklus (ja, echt :K) om een camping uit te zoeken. Urenlang klikken en surfen op internet en uiteindelijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik kan daar zo chagrijnig van worden.... Zonde toch?

Hoe doen jullie dat? Zoover? Via-via? Google? Wie heeft de gouden tip? (Kan wel wat goede ideeën gebruiken, we zoeken nog campings voor zowel de mei- als de zomervakantie  ::))
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2015, 05:21:10 pm »

Campingnavigator
Gelogd

sabelhout

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2015, 05:24:44 pm »

Voornamelijk via Zoover, maar de laatste keer ook via de site van de ANWB geloof ik.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2015, 05:34:52 pm »

Vooral via Zoover. Maar ik vind het geen rotklus, dat scheelt. Ik probeer wel eerst te bedenken naar welk gebied ik toe wil. En dan met Zoover gericht zoeken op campings met voldoende en goede recensies. Van wat me aanstaat maak ik een snelkoppeling, totdat ik er ca vijf heb. Familie bij elkaar roepen,  bekijken en kiezen. Maar inderdaad best bewerkelijk.

Wat je ook kan doen: oproepje hier op het forum of op een andere kampeersite. Wat zoek je en waar?
Gelogd

Mvisser

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2015, 05:41:57 pm »

Ik kies altijd eerst een gebied waar we naartoe willen. Deze meivakantie laat ik me leiden door het weer. Waar is de kans het grootst op mooi weer. Het wordt dus deze keer Zuid Frankrijk.  :>
Dan ga ik zoeken op eurocampings.nl. De campings die voldoen aan onze eisen (zwembad, max. 3 ***, bijvoorkeur terrassencamping, ruime plaatsen) komen op een lijst. Dan lees ik de reviews op eurocampings.nl en zoover.nl. Dan blijft er een nog kleinere lijst over, meestal hou ik er dan maar 2, hooguit 3 over. Dan ga ik pas op de site van de camping kijken, en vervolgens op gevoel kies ik er 1.
Ik kan altijd erg genieten van deze voorpret. 8)
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2015, 05:49:06 pm »

Wij zoeken als eerste een streek uit. Dit door iets wat we horen, zien op tv, zien op internet, via boeken, tijdschriften, noem maar op.
Omdat wij met de ACSI kaart op stap gaan dan via de site van ACSI  campings zoeken die in ons straatje vallen. Via de site Camping-Frankrijk en Zoover zo veel mogelijk informatie over de campings proberen te vinden.  Campings steeds verder verminderen, totdat we er 5 of 6 overhouden. Adressen in de TomTom,  en gaan. Camping bekijken, is deze naar onze zin blijven we er, anders op naar de volgende. Het belangrijkste bij het zoeken naar een camping is wel goed in de gaten houden wat je wilt, en wat niet. Zo beperk je het aantal.  Wij vinden dit zoeken altijd leuk, het begin van de vakantie zeggen we dan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2015, 05:52:14 pm »

Als je naar frankrijk wil dan zoeken via Camping-Frankrijk.nl

Je kan daar je favorieten opslaan, zo krijg je vanzelf een lijst met campings die je aanspreken. Voor mij is dit geen straf ik vind het wel leuk om te zoeken.

Ik zoek er vaak een paar uit in verschillende gebieden, want wij boeken niet van te voren. Wij gaan waar het mooi weer is. En aangezien we niet boeken, geven we bij aankomst op de camping aan dat we niet weten hoelang we precies blijven, als ze dit niet willen gaan we verder of blijven we 1 of 2 nachten om te onderzoeken of de omgeving wat is en of de camping voldoet, dan evt verlengen.

Als ik een camping gevonden heb die mij aanspreekt kijk ik even op zoover en eurocampings hoe de mensen er daar over denken en dan komt deze evt op mijn favorieten lijstje.

Verder neem ik op vakantie ffcc campinggids mee en de app van acsi, ter plekke zoeken we soms weer wat anders, maar wij zijn met zijn tweeën dus dat maakt het misschien wat makkelijker.

Ja wij hebben eerder een lijstje met wat we niet willen (geen mega camping, zwembad niet noodzakelijk, niet volledig franse camping, geen disco over overdadige animatie in de avond) deze dingen wegen zwaarder dan de lijst met wat we wel willen (royale plaatsen, schoon sanitair, rustige camping) dat werkt voor ons beter.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2015, 06:08:08 pm »

Zo zie je maar dat niet iedereen gelijk is. Ik vind het namelijk heerlijk om een camping uit te zoeken.

Voornamelijk met de ACSI site of de app. Goed de selectie maken m.b.v. zoekcriteria. Daarna websites bekijken en recensies lezen (Camping-Frankrijk, Zoover en ACSI).

Ik vraag altijd wel aan vrienden om tips.

Mijn vrouw houdt niet van zoeken op internet. Zij zoekt nog ouderwets in de ACSI-gids. Ze komt dan toch vaak bij de campings met een advertentie terecht.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2015, 06:15:22 pm »

Ik google in de omgeving waar ik denk naar toe te gaan. Dan wel via google maps, dan heb je vaak ook meteen de info van camping's in de omgeving. Ik heb bij de ANWB ook wel eens een boekje gehaald met campings voor onderweg, zitten leuke campings tussen.
Gelogd

lverme

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2015, 08:16:39 pm »

Ik kies altijd eerst een gebied waar we naartoe willen. Deze meivakantie laat ik me leiden door het weer. Waar is de kans het grootst op mooi weer. Het wordt dus deze keer Zuid Frankrijk.  :>
Dan ga ik zoeken op eurocampings.nl. De campings die voldoen aan onze eisen (zwembad, max. 3 ***, bijvoorkeur terrassencamping, ruime plaatsen) komen op een lijst. Dan lees ik de reviews op eurocampings.nl en zoover.nl. Dan blijft er een nog kleinere lijst over, meestal hou ik er dan maar 2, hooguit 3 over. Dan ga ik pas op de site van de camping kijken, en vervolgens op gevoel kies ik er 1.
Ik kan altijd erg genieten van deze voorpret. 8)

Dit klinkt precies als de campings die wij altijd zoeken (in de zomer dan).... Ben wel benieuwd naar je top 3! En een fijne vakantie alvast  :)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2015, 08:30:18 pm »

Wij gaan gewoon rijden en als we het zat zijn zoeken we op Internet of met de tom tom een camping in de buurt. Zo hebben we al heel wat leuke plekjes gevonden!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

rvesan

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2015, 08:33:23 pm »

Wij zoeken eerst een gebied en route uit. Vervolgens kijken we op ANWB,  ADAC en Zoover. Zo bepalen we in de buurt van welke plaatsen of gebieden we stops willen maken. Vervolgens zoeken we rondom elke plek en stuk of drie geschikte campings uit en noteren de gegevens (verwijzing naar ADAC of ANWB gids of gegevens van Zoover). Als we gaan reizen bellen we telkens de dag van tevoren naar camping nr 1, lukt dat niet dan nr 2 et cetera. Als we zeker weten dat we op één plek lang (week) willen blijven dan boeken we wel van tevoren. Het uitzoeken van de campings is voor ons juist al het begin van de vakantie. Ik start meestal al in de kerstvakantie en dat gaat door tot juni.
« Laatst bewerkt op: april 29, 2015, 08:36:37 pm door rvesan »
Gelogd

emielvk

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2015, 08:55:57 pm »

Voor de grote vakantie hadden we een streek in gedachten en ook wel wat wensen qua faciliteiten op de camping. Vervolgens een kwartje in de googlematic en daarna ook zoover, anwb en weet ik wat nog meer bekijken en lezen en dan als je een keuze maakt effe een laatste zoekopdracht hier gedaan op het forum en toevallig ook heel enthousiast. Als klap op de vuurpijl nog effe melden in het klappercafé hier  :H
Gelogd

emielvk

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2015, 08:59:48 pm »

Ooh en voor de korte tussendoortjes met behulp van buienradar en google maps een lokatie uitzoeken om vervolgens met de bekende sites een plek te kiezen. Deze keer was de zoekopdracht: kindercamping met overdekt zwembad in limburg  :# zo kwamen we bij de Leistert uit.

Succes en bovenal veel plezier met uitzoeken
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #14 Gepost op: april 29, 2015, 10:31:36 pm »

Wij zoeken eerst een omgeving uit.
Vervolgens gaan we zoeken op http://www.eurocampings.nl/ een aantal campings uit.

Dan gaan we op zoover en de ANWB recensies opzoeken.

Tot we een lijstje van 3 campings overhouden en dan bespreken we het met de kinderen (niet dat die wat te vertellen hebben  :#).
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal