Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?  (gelezen 15082 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #15 Gepost op: april 30, 2015, 02:35:26 am »

en dan bespreken we het met de kinderen (niet dat die wat te vertellen hebben  :#).
Jaja. Als in: "Jullie hebben inspraak. Hier is mijn oor en daar mag je dus in spreken". :#
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #16 Gepost op: april 30, 2015, 07:25:35 am »


Jaja. Als in: "Jullie hebben inspraak. Hier is mijn oor en daar mag je dus in spreken". :#
je snapt het wel frank :H
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2015, 08:32:53 am »

Bedankt allemaal! Toch nog een paar ideeën gekregen door jullie posts. Gelukkig heb ik nog even respijt, vandaag moet ik de belastingaangifte invullen (haha, dat doe ik liever dan campings zoeken, erg toch? :#)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2015, 04:20:14 pm »

Bedankt allemaal! Toch nog een paar ideeën gekregen door jullie posts. Gelukkig heb ik nog even respijt, vandaag moet ik de belastingaangifte invullen (haha, dat doe ik liever dan campings zoeken, erg toch? :#)
Met de nadruk op "moet". Ben je rijkelijk laat mee. Heb dat ding 6 weken geleden al gedaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #19 Gepost op: april 30, 2015, 04:22:23 pm »

Paar jaar geleden zijn we onderweg al eens geswitcht van camping. Eerste camping in Frankrijk voor een paar dagen geboekt. Maar onderweg kregen we toch ineens andere ideeen en doorgereden naar de Drome naar onze volgende bestemming. weet al niet meer waarom. wel de eerste nog netjes afgebeld onderweg. dat is het handige als je een papieren boek bij je hebt. Wij hebben geen internet onderweg uiteraard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #20 Gepost op: april 30, 2015, 05:01:14 pm »

Wij verzinnen eerst waar we willen beginnen, dan zoeken we op camping-frankrijk, en google. Tevens op de tomtom de POI van Archies Camping. Erg handig. Reserveren doen we niet, pas een keer voor een volle camping gestaan. Na de eerste ook weer de vraag waar we naar toe gaan, dan weer zoeken. Dan wel in de oudere anwb, michelin, acsii en kleine camping boekjes. Vaak staan ookmcaings er niet in. Voor wat betreft inspraak, zolang er een zwembad bij is vindt Claire het allang goed. Kind blij, vrouw blij,ik blij. Biertje!
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #21 Gepost op: april 30, 2015, 07:46:50 pm »

Met de nadruk op "moet". Ben je rijkelijk laat mee. Heb dat ding 6 weken geleden al gedaan.
Ach, meestal deed ik het ergens in augustus ofzo. Jarenlang niets over gehoord, tot ze een paar jaar terug ineens begonnen te dreigen dat het echt echt echt eerder gedaan moest worden. Sindsdien altijd braaf op 31 maart ingestuurd. Nouja, en nu dan dus op 30 april. Zal het wel nooit leren, ben ik bang :#

Maar verdikkie, dan zal ik morgen toch echt op zoek moeten naar een camping. Zal jullie tips er bij bouden. Tijdens de zomervaknantie willen we gaan trekken, dan liggen de eisen in elk geval wat lager dan voor 3 weken op 1 plek...
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #22 Gepost op: april 30, 2015, 10:29:28 pm »

Bij ons gaat het altijd hetzelfde. Iedereen mag 1 wens hebben en dan zoek ik daar een camping bij, in de zomer altijd in een zonnig gebied en een deel van de vakantie aan zee. Die ene camping vind ik dan via allerlei zoekmachines, bv camping frankrijk, anwb-site, anwb boeken, zoover, etc. Ik verslind alles wat ik erover kan vinden (ik heb zelf natuurlijk veel meer dan 1 wens :#) en als ik er niet meer uit kom maakt mijn man een overzichtje met plussen en minnen en dan is de keuze snel gemaakt.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #23 Gepost op: mei 01, 2015, 11:57:09 am »

Gewoon lekker gaan en je ziet wel waar je terecht komt. We hebben tenslotte een klapper om makkelijk te kunnen trekken.

Er is altijd wel een plekje vrij, ook in het hoogseizoen. Als je je laat verassen dan zul je na een tijdje merken dat dat meestal positief is en valt het een keer tegen dan is het klappen en wegwezen. Die misser wordt weer gecompenseerd doordat je een leuk verhaal hebt om te vertellen.

Vooral niet voorbereiden dus!   
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #24 Gepost op: mei 01, 2015, 03:08:35 pm »

Gewoon lekker gaan en je ziet wel waar je terecht komt. We hebben tenslotte een klapper om makkelijk te kunnen trekken.

Er is altijd wel een plekje vrij, ook in het hoogseizoen. Als je je laat verassen dan zul je na een tijdje merken dat dat meestal positief is en valt het een keer tegen dan is het klappen en wegwezen. Die misser wordt weer gecompenseerd doordat je een leuk verhaal hebt om te vertellen.

Vooral niet voorbereiden dus!

Exact mijn idee!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #25 Gepost op: mei 01, 2015, 04:06:45 pm »

Gewoon lekker gaan en je ziet wel waar je terecht komt. We hebben tenslotte een klapper om makkelijk te kunnen trekken.

Er is altijd wel een plekje vrij, ook in het hoogseizoen. Als je je laat verassen dan zul je na een tijdje merken dat dat meestal positief is en valt het een keer tegen dan is het klappen en wegwezen. Die misser wordt weer gecompenseerd doordat je een leuk verhaal hebt om te vertellen.

Vooral niet voorbereiden dus!
ligt er wel een beetje aan wat je wilt. Wij zoeken vooral campings met max 15 plaatsen (liefst nog minder) en dan kan het in het hoogseizoen erg lastig worden.
Zo zijn we ooit een keer terecht gekomen op een camping waar net een circus was geland, niet echt ons ding zolang de kinderen nog klein zijn.
Dti jaar hebben we via rustiekkamperen gezocht, gevonden en rechtstreeks geboekt.
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2015, 10:50:49 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2015, 09:13:50 pm »

Kijk ook altijd eerst even in welke omgeving we willen bivakeren, dan zoek ik een aantal campings uit wat vlak bij elkaar ligt en gaan we het rijtje af. leukste /mooiste als eerst, mocht het tegen vallen optie 2, 3 etc. daarna, volgende lokatie doen we hetzelfde (wij trekken meer).
Op Zoover kijk ik dan naar de beoordelingen en foto's. en evt. activiteiten (je hebt nog een puber he :?, die mee moet)
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #27 Gepost op: mei 01, 2015, 10:54:42 pm »

Ook hier eerst bepalen land en regio. Dan een paar ' harde' eisen: natuur, veel steden en dorpen inde buurt, warm. Dan via zoover criteria invullen: aantal beoordelingen minimaal 25, waardering goed of zeer goed, scoort goed op ligging. Dan houd je een handjevol campings over. Via zoover foto's bekijken om een gevoel van de sfeer te krijgen. Bij de paar campings die je dan nog over houdt goed pijlen bij alle familieleden en dan rolt er een camping uit waar iedereen blij van wordt.  :**
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #28 Gepost op: mei 04, 2015, 07:40:47 am »

Zoals meerdere hier hebben aangegeven zoeken wij ook eerst een omgeving uit. Controleren het weertype van de afgelopen jaren ( ga geen nattigheid opzoeken) en dan met Google maps over het gebied heen kijken. Wij hebben al meerdere malen op een Yelloh! Camping gestaan. Deze formule bevalt ons erg goed.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Hoe kiezen/zoeken/vonden jullie een camping?
« Reactie #29 Gepost op: mei 04, 2015, 10:04:23 am »

Wij plaatsen meestal een berichtje op Facebook met de vraag: wie weet er een leuke camping in Zuid Frankrijk?
We krijgen altijd reactie en zijn op deze manier de laatste jaren o.a. bij camping Du Viaduc en RCN Domaine de la Noguiere terecht gekomen. Dit jaar gaan we naar camping Blue Bayou, ook deze kregen we als tip via Facebook. Succes met zoeken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal