Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips vakantie bestemming met 1 puber  (gelezen 7973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Gepost op: juni 14, 2015, 11:53:12 pm »

We zijn er nog steeds niet over uit wat onze vakantiebestemming word, deze zomer.
Persoonlijk lijkt me Denemarken wel leuk, lekker rustig, niet te ver (woon in Drenthe) en niet al te heuvelig.
Nadeel is het weer, en als ik naar buiten kijk en ik denk dat we over 4 weken al vakantie hebben, zie ik het somber in, wil niet de hele vakantie in mn warme klapshirt moeten lopen. Man, lijkt Oostenrijk wel wat en dochter van 16 bijna 17 wil het liefst ergens waar ze de hele dag in haar bikini kan lopen (gardameer dus).
Dat hutje mutje staan, vind ik afschuwelijk (ben zelf meer 'bostype") en mn privacy is me ook heilig.
3 dagen rijden voor we er zijn, hebben we ook weer geen zin in, en we wisselen doorgaans iets van 3 campings.
Tja ik weet het, onmogelijke opgave dus: maar het belangrijkste is, om die opgeschoten meid te vermaken.
Dus wie heeft er tips van leuke campings voor een pubermeiske (zoon gaat niet meer mee, dus voor het eerst echt met zn 3-en, dus zal ff wennen zijn) met wel wat ruimere plekken en privacy voor ons.
We hebben ook een rubber motorbootje, dus als die meekan, laat dat ook ff weten..
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2015, 01:09:13 am »

Als ik de wensen en eisen zo lees, denk ik: Bretagne.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2015, 04:36:25 am »

Maakt niet uit waar je heen gaat. Overal is vertier, je moet het alleen opzoeken. Bootje kan altijd mee, zoek je een camping in de buurt van water. Wij hebben een dochter van 15 die vrij sportief is (hockey, karate) Die gaat wel mee kanovaren, Canyoning, wandelen, shoppen, gewoon ergens naartoe. Of ze blijft een dagje bij de Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2015, 07:33:05 am »

Wel eens aan het meer van Geneve of Annecy gedacht? Vreselijk mooie omgeving, lang niet zover als Italië, water genoeg, pubers in overschot, rust op de camping én daarbuiten drukte. Wat wil je nog meer?

Een camping tip heb ik helaas niet, ik heb geen pubers dus ik kijk naar hele andere campings.

Je kan ook eens een blik werpen naar de Bodensee (http://www.camping-seeperle.de/noch_mehr_Bilder_5.html) in Duitsland, randje Liechtenstein/ Frankrijk/ Oostenrijk/ Zwitserland. Dus je kan alle kanten op....
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2015, 07:50:56 am »

Als je toch aan de Bodensee denkt, men zegt aldaar dat er een mooi-weer-hoekje is. Zelf ooit 3 jaar daar geweest en in mijn herinnering was het er meestal wel erg mooi weer. Wel was dat lang geleden.
Dat mooi-weer-hoekje zit tussen de Argen (klein riviertje) en de grens met Oostenrijk. In plaatnamen: tussen Kressbron en de grens.

Camping Gohren am See (http://www.campingplatz-gohren.de/index.php/nl/)
Camping Eschbach (http://www.camping-eschbach.de/)
Park-Camping Lindau (http://park-camping.com/)

Ik ken de campings niet, ik ging vroeger met mijn ouders naar deze streek (ook vanwege het weer), maar toen zaten we in een appartementje.



Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Flipover

  • Gast
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2015, 08:07:02 am »

Laat haar een vriendin meenemen. Maakt alles een stuk eenvoudiger.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2015, 09:22:13 am »

Kijk eens op www.camping-du-viaduc.com Het is een erg leuke camping, niet te groot met ruime plaatsen. Ook een mooie omgeving en er is veel te doen zowel op de camping als in de omgeving. Millau is een leuk stadje. Het weer is er prima maar niet te warm. Mocht je toch een dagje naar het strand willen is dat een klein uurtje rijden. Succes met zoeken.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2015, 10:52:34 am »

Aan de Drome (bij Die) zijn veel campings met pubers. Je zou ook nog naar het meer van Serre-Poncon of aan de Verdon (lac de Sainte Croix) kunnen kijken, daar zijn ook redelijk wat leeftijdsgenoten voor haar (en mooi weer)
Gelogd

Vlekje

  • Gast
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2015, 02:46:00 pm »

Wij gaan voor het tweede jaar naar Italië en we zitten 70 meter van de zee met de camping,en zijn genoeg jongereno op de, camping orbetelo is rustige camping met veel zwembaden en een bosrijke omgeving en de zee wat wil je nog meer,ook grote staan plaatsen want onze klapper is met luifel bijna 460 breed en  bijna 8 meter lang
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2015, 12:33:44 am »

Les genets d'or. Erg leuk voor pubers, leuk voor ouders (kruispunt languedoc, Ardèche en Provence) en te rijden in 1 dag.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2015, 07:12:50 am »

Roques sur cêze, les cascades een aanrader.
Ook in Gourdon,, grens Lot - Dordogne. gourdon camping ecoute s'il pleut. Die laatste vooral omdat er geen overdaad aan een bepaalde nationaliteit is en iedereen er gemakkelijk met iedereen optrekt. Dat was onze ervaring met de pubers.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2015, 06:25:52 pm »

Zuid Engeland shoppen in Southampton of Salisbury. Jurrassic coast, Stonehenge, Avonbury,..... en voor de bosliefhebber (en paardenliefhebber) the New Forest.....
Onze puber (mannelijk) heeft zich prima vermaakt daar.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2015, 07:58:16 pm »

Ik kan niet links rijden boswachter  ::)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2015, 08:25:19 pm »

Ik kan niet links rijden boswachter  ::)

Tuurlijk wel, ben je zo aan gewend! En ja, het is wel echt een interessant gebied, zeker ook met puber!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Tips vakantie bestemming met 1 puber
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2015, 10:48:32 pm »

Valt harstikke mee, al moet ik zeggen dat ik vaker in de UK geweest ben, en daar uitsluitend zelf rijdt (vrouwlief durft niet)
Maar zij helpt me wel met kijken als ik niets zie, en over het algemeen houden Engelsen goed rekening met vreemden, en zeker met een vouwwagen (op de snelweg veel aardige vrachtwagenchauffeurs meegemaakt die extra ruimte lieten bij invoegen etc....)
Wat ook een voordeel kan zijn is de veerboot van hoek van holland, dan kom je 's morgens vroeg uitgerust aan en hoef je nog maar 1,5- 2 uurtjes te rijden (kan je rustig de boel opbouwen en nog ff boodschappen doen)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal