Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?  (gelezen 5940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hacatefi

  • Gast
Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Gepost op: juli 22, 2015, 12:24:49 pm »

Dag allemaal,


Wij willen komend weekend proef kamperen met onze nieuwe Raclet (sowieso 1e keer kamperen met een vouwwagen en met de kids). We hebben last minute een mooie camping gevonden in de buurt, echter de weersvoorspellingen zijn echt niet goed. Temperatuur valt wel mee, maar regen  :(.

Ik zoek niet meteen een antwoord op de vraag 'Gaan of niet gaan?', want dat zal voor iedereen verschillend zijn. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van ervaren kampeerders. Wat houdt jou tegen om niet te gaan?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2015, 12:28:32 pm »

Ik denk dat het er vooral vanaf hangt of je de gelegenheid hebt om de vouwwagen bij huis te laten drogen. De tent moet niet te lang nat ingepakt zijn (ik ga uit van maximaal 24 uur). Ik maak me over nat inpakken inmiddels niet meer druk omdat we de Alpha dan op de inrit te drogen zetten. De eerste keer regen/nat worden kan overigens wel inhouden dat de tent gaat lekken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2015, 01:04:46 pm »

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van ervaren kampeerders. Wat houdt jou tegen om niet te gaan?
Wat mij tegenhoudt is de vraag of de verwachting is dat ik over de gehele kampeerperiode gezien meer regen dan droogte zal hebben, gecombineerd met de kans dat ik droog kan inklappen, danwel dat ik de kans heb om na de kampeerperiode de tent kan laten drogen.

Als ik drie dagen kan gaan (vr-za-zo) en twee dagen daarvan hebben gegarandeerd regen, dan ga ik niet. Hebben alleen óf de vrijdag óf de zaterdag (beperkt) regen, dan ga ik wel. Heeft (alleen) de zondag (vertrekdag) regen, dan ga ik wel, mar dan ga ik ook beoordelen of ik op die zondag in een korte periode van droogte kan opklappen en in het begin van de week de tent kan laten drogen.

Ik moet daarbij aantekenen dat ik over het algemeen pas in de week van het weekend dat ik ga, probeer te bespreken. En dan is het weer in het algemeen vrij goed te voorzien.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2015, 05:53:16 pm »

Wij gaan altijd. Ik heb ruimte om de vouwwagen te drogen en nat opzetten is ook geen probleem. Alleen ik wacht dan met de tent en de luifel.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2015, 05:58:15 pm »

Ik denk zelf dat voor een eerste keer met regen kamperen niet echt top zal zijn.
Je neemt dan wel de risico dat je het niet leuk vind omdat je alles nog niet in orde hebt en dat is wel belangrijk voor een goede ervaring.


Ons houd eigenlijk niks tegen.
Maar wij zijn natuurlijk op alle weer soorten voorbereid.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2015, 07:30:47 pm »

Ik zou voor de eerste keer niet bewust met regen gaan kamperen. Kamperen is echt heel veel leuker met mooi weer. Je loopt het risico op een flinke teleurstelling met als risico dat je gezin afhaakt. Ik heb mijn hele leven gekampeerd en kan me geen betere manier van vakantie met het gezin voorstellen, maar nog steeds baal ik van regen. Vooral nat inpakken is echt niet leuk en je hebt bij thuiskomst een pak werk om alles weer op orde te krijgen. Mijn advies: wachten op een beter weekend.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2015, 07:31:06 pm »

Ons houd eigenlijk niks tegen.
Maar wij zijn natuurlijk op alle weer soorten voorbereid.
Yep. Ik denk dat je gezien je 'modder-atorschap' in Friesland, zelfs voorbereid bent op kamperen in drijfzand. :#
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2015, 07:32:43 pm door Frankie »
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2015, 02:47:43 pm »

Ik ben het eens met de voorgaande sprekers, maar met een kanttekening: ik zou sowieso een keer proefdraaien vóór de eerste grote reis. En dan liefst ergens met een redelijke kampeershop in de buurt, of voldoende tijd om na je testweekend nog ergens spullen te halen of te bestellen. Een winkel in de buurt is dan het allerfijnste, dan kun je eventuele aankopen meteen testen en/of makkelijk in de wagenbak doen voor het inklappen.
In het ergste geval zou ik dan wat regen op de koop toe nemen, maar goed dat is ook afhankelijk van je thuissituatie (al dan niet ruimte om te drogen).

De voorpret is ook leuk, zelfs als het regent. Tenminste, voor mij dan.
Gelogd

michelheemskerk

  • Gast
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2015, 03:04:42 pm »

Wij hebben ook een nieuwe vouwwagen gekocht. Bij aflevering werd vermeld dat de 1e regenbui er zorgt dat de tent waterdicht wordt. De vezel/stiksels zetten dan uit.  Wij hadden dan ook het "gelukt" dat  er tijdens ons proefweekendweg een bui viel :-).
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2015, 05:07:17 pm »

Wij hebben ook een nieuwe vouwwagen gekocht. Bij aflevering werd vermeld dat de 1e regenbui er zorgt dat de tent waterdicht wordt.
Ik vind dat altijd zo'n curieuze veronderstelling. Dat zet me er bijna toe aan de vraag te stelllen:

"wie heeft hier wel eens meegemaakt dat de eerste regenbui leidde tot een nat interieur?"

Dat die vezels uitzetten, daar kan ik nog in meegaan, maar de essentie van het verhaal is toch dat zodra ze nat worden, die vezels uitzetten en de tent waterdicht is? Hoeveel water moet er (kennelijk) dwars door de tent vallen voordat de tent waterdicht is? denk ik dan.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2015, 06:05:39 pm »

@Frankie: daar is weinig curieus aan, ik heb dat tot nu toe met al onze katoenen tenten meegemaakt, inclusief de vouwwagen. Toen wij onze vouwwagen voor het eerst helemaal hebben opgebouwd brak meteen een stevig noodweer los. De voortent lekte flink, na opdrogen sindsdien niet meer. Het is dus geen fabeltje.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2015, 07:18:22 pm »

@Frankie: daar is weinig curieus aan, ik heb dat tot nu toe met al onze katoenen tenten meegemaakt, inclusief de vouwwagen. Toen wij onze vouwwagen voor het eerst helemaal hebben opgebouwd brak meteen een stevig noodweer los. De voortent lekte flink, na opdrogen sindsdien niet meer. Het is dus geen fabeltje.
Punt is dat degene die het hier post een Aart Kok heeft. Net als ik. Ik kan me niet herinneren dat er bij de eerste regenbui ooit één druppel water mijn tent ingerold is.
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2015, 10:31:16 am »

Dag allen,


Bedankt voor jullie ervaringen en oprecht advies. Het heeft ons absoluut geholpen om een besluit te nemen. We gaan het risico niet nemen en blijven helaas thuis. Aangezien we 9 augustus op grote vakantie gaan, zal het proef kamperen een keer in de tuin moeten gebeuren.

Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2015, 11:05:29 am »

Dat is denk ik een heel verstandig besluit. Zaterdag lijkt het bar en boos te worden in NL.
Gelogd

jplange

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
Re: Regenachtig weer ... gaan of niet gaan?
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2015, 01:05:33 pm »

Ok wij hebben veel gahad aan dit topic   :)
Onze hagelnieuwe Mercury zou anders misschien wel met veel ge-GVD een onprettige eerste test moeten doorstaan, op de plaatselijke camping bij Delft.
Bij deze camping waren ze erg begripvol & soepel genoeg om ons reeds besproken en betaald test-weekendje een week te verzetten.  WW
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal