Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met camping Le Capanne?  (gelezen 3809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kamperfoelie

  • Gast
Ervaringen met camping Le Capanne?
« Gepost op: december 02, 2015, 03:47:01 pm »

Hallo allemaal,
Wij zoeken een camping in Toscane en twijfelen heel erg tussen camping Le Capanne en camping Barco Reale.
Wij hebben 3 kinderen van 7, 10 en 12 jaar. Ze houden van zwemmen en voetballen, verder niet zo veel eisen.
Wie heeft er ervaring met een van de campings? Hoe zijn de staanplaatsen, we hebben een roadmaster family s.
Is er 's avonds iets te doen?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2015, 10:50:48 pm »

Wij zaten voor 2016 te twijfelen tussen Le Capanne en Pra Delle Torri. Ik heb alleen maar positieve berichten gehoord over Le Capanne. Mijn zwager/schoonzus zijn er geweest en heel enthousiast! Toch gekozen om volgend jaar eerst voor Pra Delle Torri te kiezen. Le Capanne blijft op mijn lijstje staan! De andere camping die je noemde heb ik nog nooit gehoord, ik ga 'm eens googlen (en zooveren  :P ).
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2015, 10:46:11 am »

Wij hebben er drie jaar geleden gestaan, en vonden het een prima camping. Grote plaatsen, supergoed restaurant, prettig winkeltje en alleen maar vriendelijk personeel. De camping ligt helaas niet direct aan zee en het zwembad was prima maar niet heel spectaculair voor mijn jongens die toen 6, 8 en 10 jaar oud waren. En het is valt niet onder de categorie 'charme-campings' dus, groot, rechte straten enz. Niet heel erg maar je moet er van houden.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2015, 09:36:24 pm »

Wij zijn een jaar of zes geleden op Barco Reale geweest. Ik heb daar ook een recensie van geschreven. http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=4711.0 Prima georganiseerde camping, grotendeels  in het bos en vanwege het terrein - BR ligt  boven op een bergtop - ook geen rechttoe-rechtaan camping. De plekken verschillen daardoor dus nogal qua schaduw en qua grootte en de camping maakt een mooie, natuurlijke indruk. Wij hadden voor onze klapper en bijzettentje meer dan genoeg ruimte.
Er is een groot voetbalveld waar ook flink gebruik van wordt gemaakt. Het zwembad is ook prima, maar wel druk. Maar wij waren er ook in een erg warme periode. Èr was een paar keer in de week een avondprogramma voor de kinderen, wat de onze (toen ook in dezelfde leeftijd als die van jullie) erg leuk vonden. En verder een flink restaurant en bar.
Je zou het ook aan de camping zelf kunnen vragen, communicatie met hen (ook over de gewenste plek) was prima per mail (engelstalig)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2015, 09:56:55 am »

Wij zijn op beide geweest, beide prima campings. Barco Reale ligt mooier, op een heuvel dus mooi uitzicht, maar heeft daardoor ook steile paden.
Gelogd

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2015, 03:13:04 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Heel fijn om ervaringen te horen. Barco Reale lijkt me sfeervoller, maar het zwembad is wat minder. Bij Le Capanne zijn volgens mij wat meer dorpjes in de omgeving, aquepark en pretpark. Ik denk dat ik niet echt een verkeerde keuze kan maken, ben er nog niet uit. Heb nog tot morgen!
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2015, 07:40:49 pm »

Dat aqua park is echt een serieuze aanrader! Mijn kinderen wilden er het liefst blijven wonen. :#
Gelogd

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Ervaringen met camping Le Capanne?
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2015, 05:15:56 pm »

Yes, het is camping Le Capanne geworden. Eindelijk naar Toscane, dat wil ik al zo lang! En nog wel met onze eigen Roadmaster.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal