Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi  (gelezen 3819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Gepost op: mei 10, 2010, 05:15:43 pm »

Op de volgende website kan je poi lijsten downloaden met meer dan 25000 campings voor in je navi.
Werkt in nagenoeg alle losse navigatie systemen, bij Garmin en TomTom is het super eenvoudig voor sommige andere zul je met een pogramma zoals poiwarner moeten gaan werken.

http://www.archiescampings.eu/

Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2017, 04:41:02 pm »

De nieuwe poi's met de aanpassingen voor 2018 zijn beschikbaar:


http://www.archiescampings.eu/
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2017, 07:29:09 pm »

De nieuwe poi's met de aanpassingen voor 2018 zijn beschikbaar:


http://www.archiescampings.eu/
Via dezelfde link?
Gelogd
Jevipro

nikkel1964

  • Gast
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2017, 07:59:28 pm »

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2017, 12:57:44 pm »

O, dat is handig. Ik had zo'n lijst wel al voor de LPG, deze kan er wel bij!
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2017, 01:11:12 pm »

Inderdaad erg handig!
Vooral het feit dat de POIs beschikbaar zijn in vele formaten, waaronder gpx.
Ze kunnen dus geladen worden in OpenStreetMap gebaseerde kaarten en apps.
Ik gebruik bijv de Osmand app op mijn Android toestel.
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2017, 01:49:00 pm »

Is het ook te gebruiken is Google Maps? Ik zag de offline versie er tussen staan maar ik gebruik juist de online versie omdat deze  de verkeersopstoppingen goed bijhoudt..

Een dag niet gekampeerd is een dag niet geleefd.

Gelogd
Carpe Diem

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2018, 12:18:43 pm »

Is het ook te gebruiken is Google Maps? Ik zag de offline versie er tussen staan maar ik gebruik juist de online versie omdat deze  de verkeersopstoppingen goed bijhoudt..

Een dag niet gekampeerd is een dag niet geleefd.

Je kan inderdaad lokale .kml bestanden importeren in Google Maps.
Zie Stap 2 in https://support.google.com/mymaps/answer/3024836
Er zijn echter een aantal limitaties (zie bovenstaande link). Een van de limitaties is een beperking op de grootte van het bestand. Als het bestand te groot is, dan worden enkel de eerste 2000 rijen (i.e. campings) geïmporteerd.
Ik heb op deze manier de eerste 2000 campings van de Frankrijk file archies_europe-f/iGO Google Earth kml-www.archiescampings.eu vs 01-01-18/archies_europe-f.kml geïmporteerd.  Het lijkt erop dat dit de 2000 meest zuidelijke campings van Frankrijk zijn.
Zie: https://drive.google.com/open?id=1akRffftcNKo-zGTShp6gXE_cwUAcduPi&usp=sharing

Je zou kunnen proberen om het bestand (xml) op te splitsen in verschillende bestanden van max 2000 rijen, en dan een Google maps laag per 2000 campings te hebben, maar dit is waarschijnlijk niet echt handig ...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2018, 12:37:03 pm door Iris »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2018, 03:46:28 pm »

Het zou ook interessant zijn om ze te kunnen opladen naar de ingebouwde GPS van mijn wagen.

De wagen die ik volgende maand krijg kan je in ieder geval online een aantal van dergelijke POI aanmaken of importeren en dan naar het infotainement van je wagen versturen. Bij internetconnectie importeert hij dat dan in het navigatiesysteem van de wagen. Alleen weet ik nog niet welke formaten hij kan importeren. Je kan dan een aparte categorie aanmaken voor de campings en eventueel zelf een route laten berekenen naar één van de punten langs je route.

Mogelijk lukt het bij SKODA dus vrij eenvoudig en als het daarbij lukt, zal het ook lukken bij VW en Audi denk ik. In ieder geval is er weinig verschil tussen infotainement systeem van Skoda en VW.

Later dit jaar zal ik het een keer proberen en laten weten of het vlot gaat in dit forum. Zou in ieder geval erg handig zijn, zeker als je campings zoekt op de bonnefooi.
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2018, 06:08:59 pm »

Je kan inderdaad lokale .kml bestanden importeren in Google Maps.
Zie Stap 2 in https://support.google.com/mymaps/answer/3024836
Er zijn echter een aantal limitaties (zie bovenstaande link). Een van de limitaties is een beperking op de grootte van het bestand. Als het bestand te groot is, dan worden enkel de eerste 2000 rijen (i.e. campings) geïmporteerd.
Ik heb op deze manier de eerste 2000 campings van de Frankrijk file archies_europe-f/iGO Google Earth kml-www.archiescampings.eu vs 01-01-18/archies_europe-f.kml geïmporteerd.  Het lijkt erop dat dit de 2000 meest zuidelijke campings van Frankrijk zijn.
Zie: https://drive.google.com/open?id=1akRffftcNKo-zGTShp6gXE_cwUAcduPi&usp=sharing

Je zou kunnen proberen om het bestand (xml) op te splitsen in verschillende bestanden van max 2000 rijen, en dan een Google maps laag per 2000 campings te hebben, maar dit is waarschijnlijk niet echt handig ...
Thnx! Ga ik proberen.

Een dag niet gekampeerd is een dag niet geleefd.

Gelogd
Carpe Diem

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2018, 11:55:31 am »

Het zou ook interessant zijn om ze te kunnen opladen naar de ingebouwde GPS van mijn wagen.

De wagen die ik volgende maand krijg kan je in ieder geval online een aantal van dergelijke POI aanmaken of importeren en dan naar het infotainement van je wagen versturen. Bij internetconnectie importeert hij dat dan in het navigatiesysteem van de wagen. Alleen weet ik nog niet welke formaten hij kan importeren. Je kan dan een aparte categorie aanmaken voor de campings en eventueel zelf een route laten berekenen naar één van de punten langs je route.

Mogelijk lukt het bij SKODA dus vrij eenvoudig en als het daarbij lukt, zal het ook lukken bij VW en Audi denk ik. In ieder geval is er weinig verschil tussen infotainement systeem van Skoda en VW.

Later dit jaar zal ik het een keer proberen en laten weten of het vlot gaat in dit forum. Zou in ieder geval erg handig zijn, zeker als je campings zoekt op de bonnefooi.

Ik heb adressen van o.a. McDonalds en Lidl vestigingen gedownload van en omgezet via Poipoint in .asc http://en.poipoint.eu/ en in mijn Skoda Octavia ingeladen als Bijzondere Reisdoelen via het Skoda Connect portal https://skoda-connect.com/portal/nl_NL/user/idsw00wmg/v_170502180454628988/-/ppoi/add-ppoi
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2018, 12:42:22 pm »

Google maps geeft toch standaard al de campings van enige omvang aan, of heb ik het mis? Als ik een overnachtingscamping zoek kijk ik op Google in de buurt, en toets vervolgens het adres in op de autonavigatie.. werkt meestal prima.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: meer dan 25000 campinga als POI voor je navi
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2018, 12:06:32 pm »

Iets in die trant dacht ik ook te proberen. Ook met de tankstations waar mijn tankkaart werkt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal