Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)  (gelezen 56739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Favoriete vakantiebestemming (2 keuzes mogelijk)
« Reactie #30 Gepost op: maart 14, 2012, 09:50:39 pm »

Voor ons Frankrijk en Nederland. Ik laat mijn eigen land links liggen omdat ik vind dat België op kampeergebied weinig of niks te bieden heeft.

Zit ik net met de brochure van http://www.bestcamp.nl op schoot. ::)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #31 Gepost op: maart 15, 2012, 08:35:24 am »

Wij gaan voornamelijk naar Frankrijk.
Maar we zijn ook al diverse keren naar Spanje geweest wat ook zeer goed bevallen is.
Dit jaar voor het eerst naar Kroatie.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Boes

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #32 Gepost op: april 09, 2012, 10:03:39 pm »

tot nu toe met de klapper nederland duitsland oosterijk zwitserland italië kroatië
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #33 Gepost op: april 09, 2012, 10:26:54 pm »

Met deze vouwwagen nog niet gekampeerd, maar hiervoor jarenlang naar Frankrijk geweest , beviel ons erg goed ivm de honden!
Wij vonden de meeste Fransen erg hondvriendelijk!!

Vroeger ook gekampeerd in Oostenrijk en Istrie!

Korte vakanties gevierd in eigen land en Belgie , Zeeuws-Vlaanderen en Ardennen, en in Luxemburg en Duitsland!

Aankomende zomervakantie toch weer naar Frankrijk, ivm het weer en er is nog zoveel moois te zien! ( zonder honden)
Gaan nu wel veel zuidelijker, vonden we met de honden te warm, ben benieuwd!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #34 Gepost op: mei 31, 2012, 12:00:37 am »

Met deze vouwwagen nog niet gekampeerd, maar hiervoor jarenlang naar Frankrijk geweest , beviel ons erg goed ivm de honden!
Wij vonden de meeste Fransen erg hondvriendelijk!!

Vroeger ook gekampeerd in Oostenrijk en Istrie!


Grappig.  wij gaan bij voorkeur niet naar Frankrijk, (hoewel mijn vrouw het wel een fijn land vindt, ik absoluut niet! maar dat licht meer aan de Fransen) juist omdat de echte wandelgebieden allemaal Chien interdit is.

Onze favoriet is Oostenrijk. Daar kan de hond wel mee wandelen zonder in overtreding te zijn. Onze vakanties bestaan veel uit wandelen en voor mij uit fietsen en tussendoor rust.  Oostenrijk kent veel goed bewegwijzerde wandelroutes en voor ook veel betere wegen, dat is als je fietst wel fijn.  Meestal pakken we een boerencamping (in Nederland ook trouwens) zeer ruime plaatsen en lekker rustig.

Zwitserland ben ik nog nooit geweest. Maar ja die kreeg ik met de keuze mee.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

ropperdepop

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #35 Gepost op: juni 14, 2013, 10:59:57 am »

Leuke topic!

Italie staat bij mij op nummer 1!!
Ik ben gek op de italiaanse veelzijdigheid. Het land biedt ruime mogelijkheden als het om vakantie gaat. Je kan in Rome de romeinse stijlen bezichtigen, wijnproeven in Toscane, pitoreske dorpjes bekijken in het zuiden of ontsnappen aan het massa tourisme en het authentieke Italie ontdekken in Sicilië. Ik ben al meerdere malen met de vouwwagen naar italie geweest samen met mn vriendin, wat wij de afgelopen twee jaren hebben gedaan is met de fiets verder op reis gegaan. We hebben de vouwwagen achter gelaten op de camping en zijn toen deze authentieke dorpjes op de fiets gaan verkennen.  We hebben van tevoren goede fietsen aangeschaft, 2 jaar geleden, wat een goede keus is aangezien je toch lange tochten maakt, deze trouwens gekocht op deze website. Zo zijn we afgelopen zomer in napels begonnen en in rome geeindigd. Het was fantastisch we hebben onderweg zulke prachtige plekken gezien, mensen ontmoet en schoonheden van uitzichten gehad. Er zijn genoeg vlakke wegen te vinden die door de recreatieve fietser goed te fietsen zijn.

Dit jaar gaan we naar Kroatie, hier kwam ik vroeger vaak met mijn ouders, hier gaan wij heen omdat dit mijn tweede favo is maaarr deze staat helemaal niet in de poll!! Kroatie is ook erg mooi vooral het eiland pach, je hebt er vaak erg grote plekken waar je makkelijk je vouwwagen kwijt kan en nog ruimte over hebt om ruim te zitten!

Gr. Maarten
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #36 Gepost op: juni 14, 2013, 02:10:34 pm »

Is toch een deel van voormalig Joegoslavië???

Dan staat ie er wel tussen nl. :#
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

ropperdepop

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #37 Gepost op: juni 19, 2013, 10:57:28 am »

ah ja ,,, dat is waar ook! Maar t verdient eigenlijk een eigen naam  :P
niet veel nederlanders gaan erheen maar het is wel prachtig met de vouwwagen, wel echt een heel eind rijden hoor! ik ben 3 jaar geleden toen ook naar de Plivice meren geweest dat op de wereldlijst van unesco staat, ik heb nog nooit zulk helder water gezien!  :**
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #38 Gepost op: juli 22, 2013, 08:16:11 pm »

Leuke poll,

Scandinavie(Noorwegen) staat bovenaan bij ons, relaxed sfeertje,prachtige natuur en lekker rustig. Frankrijk is ook prima, heel anders maar ook leuk in de goede gebieden. Wat mij de laatste jaren wel opviel is dat het er razend druk is geworden, ook op plaatsen waar dat eerst niet was. Dit jaar wordt het dus weer eens een rondreis door Denemarken-Zweden-Noorwegen.
Overigens zijn wij de laatste 5 jaar ook 2 keer in Nederland gebleven, aan de Kaag(mb 25 km van ons huis) en opLoosdrecht, was ook supergaaf.Nederland is alleen vaak erg druk en wij vinden het juist heerlijk om in de vakanties rust en ruimte te hebben.
Groeten   Maarten
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #39 Gepost op: juli 22, 2013, 11:21:06 pm »

Italië echt op nr. 1, prachtig land en erg gastvrije bewoners.
Frankrijk nr. 2, ook erg mooi, maar lang niet overal gastvrij.

Dit jaar de maand Juni in Italië geweest, Lago di Lugano / Marche / Bolsena / Siena / Bologna / Lago Maggiore : GEWELDIG!!!!
Gelogd

miertje

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #40 Gepost op: juni 20, 2014, 06:54:43 pm »

Ik heb Duitsland en Nederland gestemd.

Al jaren gaan wij naar Zuid Duitsland (Sigmaringen). Ik kom daar al zo'n 25 jaar op dezelfde plaats. Ik kwam daar al als puber met mijn ouders, en nu gaan we daar nog steeds heen, soms zelfs met de hele family. En altijd bij dezelfde mensen in het appartement. We hebben daar alleen nog nooit gekampeerd, al zijn daar wel leuke campings te vinden. De omgeving is in ieder geval prachtig.
Dit jaar gaan we weer naar Duitsland, maar dan maar een paar uurtjes van huis. We zijn met Hemelvaart nog in Sigmaringen geweest ;)

We gaan ook veel naar Zeeland. Daar komt mijn man al van kleins af aan. We zijn regelmatig in Renesse te vinden. Mijn schoonouders hebben daar hun plek gevonden (we hebben mijn schoonmoeder daar zelfs uitgestrooid in de duinen), maar wederom, zij hebben nooit gekampeerd daar. Mijn man en ik hebben daar wel regelmatig gekampeerd! Maar dan op mini-campings. We hebben 1 keer met onze dochter gekampeerd daar.

We zijn benieuwd hoe het ons dit jaar gaat bevallen met de vouwwagen!!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #41 Gepost op: juni 20, 2014, 08:46:50 pm »

Alles!  :J Met ons tentje zijn we al in Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg, Belgie, Kroatie, Portugal, Griekenland, Italie, Noorwegen, Denemarken en Zweden geweest. Deels voordat we kinderen kregen, deels erna. Ook een wereldreis gemaakt, maar dat zonder tentje.

En ik ben van plan om de andere landen in het rijtje zeker ook te bezoeken, deels met de kids, deels als we oud en grijs zijn (maar we willen ook nog naar de VS, Nieuw-zeeland, Autralie en nog veel meer. ::)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #42 Gepost op: juni 21, 2014, 12:13:47 am »

Als kind gingen wij het ene jaar in Nederland en het andere jaar trekken van Frankrijk naar Luxemburg en terug naar België.

Vervolgens ben ik in mijn pubertijd in Spanje geweest, maar toen helaas erg weinig van de omgeving gezien. Op het strand na.  :N Op de fiets naar Texel naar onze vaste camping "De Sluftervallei" was leuker, tot dat Landal werd en de oude eigenaren er mee moesten stoppen.

1 Keer ben ik in Engeland geweest, was ook erg mooi. Maar een tweede keer zal niet snel gebeuren voorlopig, ik wordt zeeziek. Trein is wat prijzig.

Dat de kinderen klein waren hebben we voornamelijk Nederland aangedaan en dat ze 9 en 4 waren was dat hun eerste reis naar Spanje. Ontzettend veel mooie plekken gezien.

Daarna voornamelijk Frankrijk en België met uitstapjes naar Luxemburg. België is eigenlijk onze vaste plek sinds 7 jaar. Waar we ook vandaan komen, altijd terug via de Belgische Ardennen.

Op het lijstje staat ieder geval Italië en misschien nog een reis door Canada.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #43 Gepost op: februari 05, 2015, 05:49:24 pm »

Ik vermaak me altijd prima in Duitsland, ik heb het idee dat het bij nederlanders een onder gewaardeerd vakantie land is.

-De Harz is lekker voor een vakantie dichtbij, prachige natuur.
-Het zwarte woud is wat verder maar nog mooier, veel te doen en bekijken en wederom prachtige natuur.
-Sachsische schweiz, prachtige wat grillige natuur met veel rotsformaties, wederom mooi wandelgebied.

Verder zijn boodschappen en uit eten er goedkoper dan hier, de mensen vriendelijk. Steden etc zijn vaak schoon/netjes.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #44 Gepost op: februari 05, 2015, 06:05:00 pm »

Ik vermaak me altijd prima in Duitsland, ik heb het idee dat het bij nederlanders een onder gewaardeerd vakantie land is.

-De Harz is lekker voor een vakantie dichtbij, prachige natuur.
-Het zwarte woud is wat verder maar nog mooier, veel te doen en bekijken en wederom prachtige natuur.
-Sachsische schweiz, prachtige wat grillige natuur met veel rotsformaties, wederom mooi wandelgebied.

Verder zijn boodschappen en uit eten er goedkoper dan hier, de mensen vriendelijk. Steden etc zijn vaak schoon/netjes.
Vergeet Bayern niet de omgeving bij Bergtesgaden is super mooi.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal