Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat  (gelezen 9354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:49:29 am »

Kamperen is voor ons een mooiweer activiteit, dat geldt voor zowel tent-, klap- als caravankamperen.

Een dag regen is best te doen, maar als die ene dag er meer worden dan is de lol zo voorbij.

Vanwege bovenstaande al jaren geleden besloten om alleen nog maar voor mooiweer bestemingen te kiezen.
Dit jaar was zelfs Zuid Frankrijk minder stabiel, gelukkig beperkte de regen zich tot enkele buien.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2011, 10:57:17 am »

Mieke,

Bij onze vorige vouwwagen, een Holtkamper Cocoon, hadden we ook maar twee uitdraaipoten en het neuswiel. Ook wij konden hiermee niet altijd de wagenbak helemaal horizontaal krijgen.
In de praktijk blijkt dat je de wagenbak in de lengterichting eigenlijk wel goed horizontaal kan krijgen. In de breedte richting moet je dan meestal één wiel van de grond halen. Met een wig lukt dat prima en staat de wagen ook gelijk stevig en stabiel, immers het wiel leunt op de wig.
Na het eerste jaar heb ik bij een kampeerwinkel een tweetal wielwiggen gekocht, van hard kunststof. Hierdoor kon ik makkelijker één wiel van de grond af krijgen om de wagenbak wel goed recht te zetten. Ze zijn er in allerlei uitvoeringen en niet zo erg duur. Uiteindelijk hebben we alle jaren daarna de Cocoon super waterpas kunnen zetten op de meest gekke ondergronden die niet geheel vlak waren.
Vanaf dit jaar hebben wij een Holtkamper Kyte. Die heeft vier uitdraaipoten en kan je dus iets eenvoudiger waterpas krijgen in lengte en breedte richting. Toch gebruik ik nog steeds de wiggen onder één of beide banden, de wagen staat er een stuk stabieler door.

Kijk maar eens op de website van de Wit in Schijndel ( www.de-wit.nl ) onder "Leveller"

gr. Rob


Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2011, 11:04:27 am »

Dank je Niels voor het compliment :).
Nog 1 week en dan met de CC naar Frankrijk. We gaan naar Talloires aan het meer van Annecy. Blijven wel op 1 camping, en willen daar vandaan leuke dingen gaan doen.
Henk
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2011, 11:35:38 am »

@Rob: In de lengterichting stond ie idd waterpas, die wiggen hadden we moeten hebben, voor ons vertrek heb ik er zelfs nog over nagedacht er te gaan halen. Moesten we de Astro toch houden willen we er zeker 2 extra uitdraaipoten onder (laten) zetten.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2011, 02:52:38 pm »

Dat kan natuurlijk ook maar is denk ik wel erg duur, zeker in verhouding tot de geringe kosten voor een paar wiggen.

gr. Rob
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2011, 08:13:20 pm »

Ik weet niet hoeveel het bij Holtkamper kost, maar we hebben er ook naar gezocht voor onze CCC en geen enkele maat voor een caravan past, allemaal te kort. Blijkbaar staat onze vw veel hoger van de grond dan een caravan. Toen ik de prijzen van Combi Camp zag voor zo'n poot, hebben we snel besloten om een stel assteunen te kopen. Vier stuks voor +/- 40 eur. En die gele wiggen hadden we al, maar gebruiken we eerder om het deksel te ondersteunen zodat de scharnieren niet stukgaan.
En de wagen beweegt niet meer, wat we ook uitspoken. :#
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #21 Gepost op: augustus 05, 2011, 09:29:14 am »

ik moest even googelen op plaatjes van een Astro, maar nu begrijp ik het.
Mooie vw, zonder meer, maar inderdaad een beetje aan de kleine kant als je met meer dan 2 volwassenenen bent.

Voor het overige sluit ik me aan bij eerder gemaakt opmerkingen: laat je niet uit het veld slaan door een slechte zomer.
Iedereen hier (en ook buiten het forum) heeft weleens een echt slechte zomer gehad. Op zo'n moment is een vw misschien niet de meest ideale accomodatie en heel eerlijk zijn mijn gedachten tijdens dergelijke zomers ook weleens uitgegaan naar een caravan. Maar uiteindelijk is er niets mooier dan een vw.

Alhoewel je aangeeft niet direct je Astro te willen wegdoen, zou een ruil tegen een wat groter model wel een oplossing kunnen zijn.
Als je geen strikte eisen stelt aan de leeftijd, zou dat zeker met gesloten knip kunnen.
Het zou zonde zijn om het veel avontuurlijker camperen met een vw in te ruilen voor een mobile home of een sleurhut ...
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:30:09 pm »

Een Eriba of Rapido, compact en toch droog...
Een Eriba is inderdaad compact, dus als je daar met regen in gaat zitten met je puberdochter en logé weet ik niet direct wat dát met de sfeer zou doen :P. Een Eriba is een zeer degelijke caravan, wat je terug ziet in z'n gewicht. Je bent wel lekker snel klaar. Pootjes uitdraaien, stroom aansluiten en voilá.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #23 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:34:44 pm »

Voor het overige sluit ik me aan bij eerder gemaakt opmerkingen: laat je niet uit het veld slaan door een slechte zomer.
Iedereen hier (en ook buiten het forum) heeft weleens een echt slechte zomer gehad. Op zo'n moment is een vw misschien niet de meest ideale accomodatie en heel eerlijk zijn mijn gedachten tijdens dergelijke zomers ook weleens uitgegaan naar een caravan.
De Eriba-caravan eigenaar die ik ken heeft vanwege het slechte weer ook zijn vakantie plannen drastisch aangepast. Want met regen en kou was er gewoon niet veel aan.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #24 Gepost op: augustus 05, 2011, 10:02:23 pm »

Wisselen van vouwwagen zie ik zo niet zitten. Ik kan blijven wisselen ::) Een grotere? tja die hebben we vorig jaar weggedaan omdat we "maar" met drie kampeerders meer waren.  De Astro is net ruim genoeg voor 1 man en zijn twee vergezellende dames ;) Na twee dagen bezinnen denk ik dat de Astro rustig blijft staan in onze garage. Misschien leggen we we een sabatkampeerjaar in en volg ik volgend jaar mijn man naar een mobilhome of huisje of misschien gaan we wel eens voor een vliegvakantie  :J
Of er moest zo plots een supervouwwagen of caravan :X ons pad kruisen.
Zolang de kinderen in hun twijfeljaren zitten zien we wel.
Nog eens voor alle duidelijkheid het slechte weer was slechts één argument dat de twijfel veroorzaakte en onze vakantie was absoluut niet een fiasco. Ik schrijf nog wel een leuk verslagje over een supercamping in de mooie Lot.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #25 Gepost op: augustus 05, 2011, 10:20:01 pm »

Wij hebben afgelopen jaar ook veel slechte dagen gehad en vooral was het fris en nog nooit zoveel in binnen gezeten.
Maar dat is niet de reden waarom wij naar een andere vrouwwagen gaan het is meer dat wij de trigano al 8 jaar gebruiken en iets anders willen.
Vorig jaar voor de vakantie ook al bezig geweest ermee en hebben toen wat dingen extra in de vw ge?nvesteerd.
Afgelopen mei 2 weken een camper gehuurd en dat was toch echt wel top om te trekken ( wat wij ook deden) nog nooit zo makkelijk verhuist als toen en als ik meer tijd had om vaker weg te gaan dan stond er een camper voor de deur.
Maar niks geeft meer Campeer gevoel als de vw vinden wij.
Als de trigano weg is komt er voor 99% zeker een hk kyte.
En ooit als ik meer vrije tijd heb toch een mooi camper.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal