Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opeens een groene Jamet...  (gelezen 8139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Opeens een groene Jamet...
« Gepost op: maart 19, 2015, 12:23:19 am »

Hallo! Ik heb gisteravond opeens een Jamet vouwwagen gekocht, qua bedrag echt koopje en een beetje een gok.
Het is een groene uit 2000, dus als ik het goed heb gezien is het een Louisiana.

Nou moet ik een paar dingen regelen:
- scheerlijnen, spijkers --> lijkt me geen probleem
- kapje rechter achterlicht --> is online te koop, zoiets (klikbaar) zou toch goed moeten zijn?
- wielklem en/of disselslot, de tweedehands sites moeten me daarmee helpen

Maar dan... DE TEST.
Wanneer het weer een beetje betrekt wil ik hem echt een keer gaan testen. Natuurlijk is het klapweekend een uitgelezen mogelijkheid, maar om meerdere redenen kan ik me daar niet van tevoren op toeleggen. Dus wie heeft er dit voorjaar zin om in Amersfoort een keer mee te helpen?

En tips over bovenstaande zijn natuurlijk ook welkom!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2015, 01:28:15 am »

Tja wij wonen in Zeist dus op zich niet zo'n probleem.  Heb je al een moment en plek in gedachten?  Je mag ook een pb sturen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2015, 04:56:39 am »

Gefeliciteerd.
Scheerlijnen en spijkers haal je bij de kampeerboer uiteraard. Die hebben ook scheerlijn op de rol, kun je zelf bepalen hoe lang je de lijnen maakt. Afhankelijk waar je gaat kamperen heb je andere haringen of spijkers nodig. Kies wel voor wat robuust materiaal.
Een wielklem is groot en zwaar om mee te nemen, tenzij je deze alleen thuis gebruikt als de vw op straat staat tidelijk. Er zijn ook kleine disselsloten die je makkelijk meeneemt. Afhankelijk van de soort velgen kun je ook een kettingslot overwegen. De vw is 15 jaar oud, dus alleen te beveiligen tegen baldadigheid of iemand die een gratis aanhanger zoekt.
En natuurlijk is Marktplaats een mooie plaats om alles te vinden wat je zoekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2015, 11:20:14 am »

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik woon in Amersfoort. Heb voor de huidige klapper een Jamet Louisanna en Jametic gehad. Het is altijd leuk om hulp te bieden met het opzetten. Je mag altijd een PB sturen.
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2015, 10:06:12 am »

Ik heb nog helemaal geen moment gepland voor het opzetten, eerste moment dat ik misschien kan is 11 april. Ik laat het nog wel weten, sowieso heel erg bedankt voor de hulp! En voor de tips natuurlijk.
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #5 Gepost op: maart 23, 2015, 11:21:09 pm »

Een heel avontuur nog... want de wielklem die ik had gekocht, die paste niet (iemand interesse in een wielslot type Neptunus?). Dus de hele avond bezig geweest om ervoor te zorgen dat de VW niet makkelijk gejat wordt. Uiteindelijk bandje gedemonteerd. En dat bandje, da's een bijzonder iets, er leek namelijk geen DOT nummer op te staan.

Na lang zoeken bleek dat het DOT nummer dat getalletje met het driehoekje erachter te zijn en bleken de banden dus uit '97 te komen.... Zou de Jamet dan wel uit 2000 komen? Ik heb de importeur maar gemaild :)

Dus sowieso op zoek naar nieuwe banden. Er zitten nu 10-inchers onder, maar moet dat dan 10-inch blijven?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2015, 11:00:16 am »

Als je goede banden wilt en een keertje naar Harderwijk wilt rijden dan kan ik je Hazeleger bandenservice aanraden, daar heb ik andere banden gehaald, iets anders  maar vooral stabieler.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.367
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #7 Gepost op: maart 24, 2015, 11:43:09 am »

Een heel avontuur nog... want de wielklem die ik had gekocht, die paste niet (iemand interesse in een wielslot type Neptunus?). Dus de hele avond bezig geweest om ervoor te zorgen dat de VW niet makkelijk gejat wordt. Uiteindelijk bandje gedemonteerd. En dat bandje, da's een bijzonder iets, er leek namelijk geen DOT nummer op te staan.

Na lang zoeken bleek dat het DOT nummer dat getalletje met het driehoekje erachter te zijn en bleken de banden dus uit '97 te komen.... Zou de Jamet dan wel uit 2000 komen? Ik heb de importeur maar gemaild :)

Dus sowieso op zoek naar nieuwe banden. Er zitten nu 10-inchers onder, maar moet dat dan 10-inch blijven?
Het is een bekend verschijnsel dat de fabrikanten vaak banden op voorraad hebben en dat je onder je wagen oudere kunt treffen. Maar geen riscico mee nemen! 97 is echt veel te oud.

en een nieuw bandje kost niet zoveel. Ik weet nooit wat de steek is van een Jamet, maar grotere wielen moet wel kunnen.

Wat betreft een slot. Gewoon bij de bouwmarkt een eenvoudig Carpoint disselslot halen. Kost niet veel is genoeg om stelen te voorkomen. en met een kabel erbij kan je m ook nog aan een lantarenpaal vastzetten.

http://www.middelbos.nl/banden/caravans-vouwwagens/vouwwagen-banden?cat=577&dir=asc&inch=577&order=price
Gelogd
Adventure Awaits

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2015, 11:16:27 pm »

Ik heb een mailtje gestuurd aan m'n garage. Eigenaar is iemand die graag meedenkt, ook qua kosten. Ik ben benieuwd!

Verder zit ik eraan te denken om op paasmaandag de klapper eens op te zetten. Het weer is er volgens mij prima voor.
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2015, 09:40:21 pm »

De test is geslaagd!
Samen met Alberik en Muis Lien een aardige intro gehad. Ik vond ze al aardig op elkaar ingespeeld, misschien zelfs wel een beetje fan. Geen verrassing dus dat ik zojuist zag dat Alberink en Lien best wel heel actieve leden zijn van dit forum. Kon me dus geen betere introductie wensen, ik heb heel veel geleerd in die paar uurtjes. Heel erg bedankt beiden!

Het weer was niet geweldig, maar gelukkig had Alberink mij gewezen op een hele handige plek, een flink parkeerterrein onder een brug. Op een industrieterrein. Waar nog wel dingen gebeurden. Ik denk dat wij wel uit de toon valden met onze legale bezigheden ::)
Foto's heb ik dus maar alleen van de klapper gemaakt, deze kan je hier bekijken:
http://imgur.com/a/c5P0z

1 detail: de luifelstokken bleken onvindbaar. Mocht je nog iets hebben liggen, dan hou ik me warm aanbevolen (zie link hieronder).
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15967.0



« Laatst bewerkt op: april 26, 2015, 10:26:40 pm door bagagedrager »
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2015, 09:53:23 pm »

Ziet er top uit!!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.394
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2015, 10:15:42 pm »

Wilma fanatiek over vouwwagens kan me er niks bij voorstellen. :P
Altijd mooi te lezen dat het forum zijn werk goed doet en mensen verbind en helpt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Henk CC

  • Gast
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2015, 10:17:21 pm »

Bij Erica in Zeist verkopen ze losse stokken. Je kan ook overwegen om bij Obelink te kijken. Ik heb een frame van een voortent luifel voor mijn vouwwagen aan geschaft. Dan heb je een stevig frame. Ik heb er geloof ik €60.00 voor betaald.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2015, 10:18:50 pm »

Muis moet zijn Lien  :P. Was gezellig en leuk om te doen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.394
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Opeens een groene Jamet...
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2015, 10:20:46 pm »

Kijk mag ook.  WW WW WW WW WW WW
Hier ben ik ooit het forum begonnen Voor en door leden.
Lekker elkaar helpen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal