Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke bbq  (gelezen 8357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flipp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 1999
Welke bbq
« Gepost op: augustus 05, 2019, 07:09:33 am »

Ik wil graag een andere BBQ aanschaffen voor de vakantie. Heb nu een campingaz partypan , maar wil iets grotere hebben. Ik ben benieuwd welke BBQ jullie meenemen in de klapkar.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke bbq
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2019, 07:55:48 am »

De Notebook Bbq, omdat die zo lekker compact (plat) is mee te nemen. Maar die voldoet waarschijnlijk niet als je iets groters wilt.
Gelogd

BoneF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Re: Welke bbq
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:58:20 am »

Zelf gebruik ik een Weber Q bbq op de camping.
Die zijn er verschillende formaten, dus je kunt t zo gek maken als je zelf wilt.
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Welke bbq
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2019, 09:01:05 am »

Een Weber Go anywhere, ook wel bekend als de WGA. Hij is er ook in gas variant. Voordeel van de kolen versie is dat je 2 zones kan creëren zodat je iets kan grillen en vervolgens langzaam verder laten garen (of andersom).  Zelfs low & slow is mogelijk, met wat moeite. Zie ook https://bbq-helden.nl/go-anywhere-weber-review/
Daarnaast is deze ook nog is handig met inpakken. Je kan eigenlijk alles wat je nodig hebt, in de bbq kwijt. Zelf de kleine bbq starter van Weber (echter alleen als je het rooster doormidden slijpt) met kolen en andere benodigdheden.

« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2019, 09:03:00 am door Luuk »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Welke bbq
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2019, 09:25:51 am »

BBQ is voor mij per definitie kolen  :#
Thuis heb ik een Weber Summit Charcoal staan, maar voor op de camping heb ik toch maar een skottelbraai aangeschaft. Er zijn gewoonweg teveel campings waar kolen niet zijn toegestaan. Dus voor buiten koken dan maar op gas.

Een Weber WGA of Q zijn goede toestellen, wij zijn echter voor de Cadac safari chef 2 gegaan, vanwege de mogelijkheden en compact formaat. Voor 2 personen genoeg, voor jouw wens zijn er ook Cadac dingen met grotere platen. Maar een Cadac blijft buiten koken en niet BBQ.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2019, 08:24:05 pm door RDDR »
Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Welke bbq
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2019, 09:38:04 am »

BBQ is voor mij per definitie kolen  :#
:J Maar moet zeggen dat ik thuis de weber spirit ook wel handig vind voor een snelle hap of 'koken'.
Citaat
Thuis heb ik een Weber Summit Charcoal staan
WW :> :K
Gelogd

Flipp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 1999
Re: Welke bbq
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:29:25 am »

Ben zelf ook van mening dat een BBQ op kolen is. Wij hebben hier thuis een Weber 57 GBS. Onze keuze was ook gevallen op de Weber go-anywhere. Ik heb wel eens gehoord dat je niet op elke camping met kolen mag BBQ en.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Welke bbq
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:49:18 am »

In Duitsland eens een bbq'tje gekocht voor een tientje, lijkt op de go anywhere, maar dan met losse pootjes, deze bevalt zo goed dat ik laatst voor 2,50 een zelfde op de kop heb getikt uit een knakenwinkel.
Thuis een american BBQ smoker staan, die gaat nog eens vervangen worden door een model van dikker plaatstaal zodat temperatuur regelen makkelijke wordt.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welke bbq
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:59:51 am »

Hier ook de Weber go anywhere. BBQ mag in NL bijna overal wel in buitenland misschien niet maar dan neem ik hem niet mee en gebruik ik de keuken en de pannen wel.......
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welke bbq
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2019, 02:10:54 pm »

Een omgebouwde Hibachi. Met turbo :# kan met twee schroeven uit elkaar en helemaal plat. Pootjes vervangen door drie tentharingen en een afneembare blower op de 12v autoplug.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welke bbq
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2019, 04:55:31 pm »

De Notebook Bbq, omdat die zo lekker compact (plat) is mee te nemen. Maar die voldoet waarschijnlijk niet als je iets groters wilt.

Deze hebben wij ook. Helaas vervormt hij enorm door de hitte en het rooster waar de kolen op liggen ook. Hij is nu voor het derde jaar mee, maar vraag me af hoe lang hij blijft leven.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke bbq
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2019, 05:20:49 pm »

Deze hebben wij ook. Helaas vervormt hij enorm door de hitte en het rooster waar de kolen op liggen ook. Hij is nu voor het derde jaar mee, maar vraag me af hoe lang hij blijft leven.
Vervormen heb ik na ca 5 jaar nog geen last van. Kolenroostertje is dun, maar voordeel is dat je die dan ook zo weer recht buigt als dat nodig is. Voor op de camping voldoet hij prima.

Ik heb wel 'last' van afgebrande verf. Destijds de zwarte gekocht ipv de rvs, had beter voor de iets duurdere rvs kunnen gaan.

Maar een volgende wordt hier vrij zeker een WGA (of iets dat er sterk op lijkt). Ik mis mn deksel om indirect te kunnen garen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke bbq
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2019, 05:28:07 pm »

Ik ben ook van het briketten BBQ gebeuren en heb thuis een kogel van Weber staan. Voor het gemak ook een elektrische Weber Q 1400 gekocht.
Dat is de BBQ die hier nu het meeste gebruikt wordt. Of ik hem mee ga nemen op vakantie weet ik nog niet, het is best een lomp ding.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Welke bbq
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2019, 08:21:21 pm »

Ben zelf ook van mening dat een BBQ op kolen is. Wij hebben hier thuis een Weber 57 GBS. Onze keuze was ook gevallen op de Weber go-anywhere. Ik heb wel eens gehoord dat je niet op elke camping met kolen mag BBQ en.


Op de camping in de Ardèche waar wij stonden was bbq op kolen verboden. Dat werd ook gehandhaafd. Dat zie ik meer op campings in Frankrijk als ik de voorwaarden lees.


Daarom ben ik van mijn principe afgestapt en gaat de Cadac safari chef 2 mee als bbq. Bevalt prima en heel eerlijk gezegd vind ik zo'n rookvrije camping ook wel fijn.
Gelogd

Flipp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 1999
Re: Welke bbq
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2019, 08:57:33 pm »

Vanmiddag de Weber go-anywhere aangeschaft. Hoop morgen een briketren starter te halen en dan kunnen we los
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal