Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Onderstel/chassis opknappen: hoe wagenbak demonteren?  (gelezen 2116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oudelut

  • Gast
Onderstel/chassis opknappen: hoe wagenbak demonteren?
« Gepost op: juni 21, 2015, 01:10:26 pm »

Hallo happy campers!

Ik heb een AK Senior uit de jaren '70 om "Zeitgenossen" op reis te kunnen met mijn oldtimertjes.
Bak en tent zijn in (relatief) nette staat, alleen het onderstel is op z'n zachtst gezegd "aangeroest".

Nu heb ik het plan opgevat om het onderstel op te knappen cq te reviseren, en anderhalve week geleden liep ik zelfs tegen een geremde donor-AK aan. Daarvan zijn bak en tent eigenlijk volledig vergaan. Op deze manier zou ik ongehaast het chassis kunnen aanpakken (en ondertussen evt gewoon door kunnen kamperen), en heb ik uiteindelijk ook nog een geremde vouwwagen die legaal is (de huidige is ongeremd en daarmee eigenlijk 20kg te zwaar voor het kenteken van de auto).

Wie heeft ervaring, kennis, tips of foto's over het scheiden/demonteren van onderstel en wagenbak van een AlpenKreuzer, zodat ik aan de slag kan?

Dank voor jullie reacties/hulp!

Groet, Geert

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Onderstel/chassis opknappen: hoe wagenbak demonteren?
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2015, 08:23:00 pm »

Ik zou in eerste instantie de klep er af halen en de bedden losse spullen en dan zie ja aan de onderkant in de lengte balken moeren zitten die los maken en dan kan je de bak er af tillen
Goed kijken en foto,s maken van bv draad bundels
Suc6 er mee
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Onderstel/chassis opknappen: hoe wagenbak demonteren?
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2015, 11:45:06 am »

Ik ben zelf bezig met het strippen van een super GT.
Zover ik het zag zit het allemaal vrij simpel vast.
Maar zoals al gezegd: veel foto's maken uit alle hoeken. Dan kun je altijd terug vinden hoe het zat voor je het uit elkaar trok :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal