Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?  (gelezen 13428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.004
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #15 Gepost op: juli 26, 2018, 02:09:40 pm »

Ik had het deze week nog in Hongarije. Bedrag gepint van 70000 florint. Met exchange zou dat op 231 euro uitkomen. Zonder exchange rate is er 218 euro afgeschreven.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #16 Gepost op: juli 26, 2018, 05:22:34 pm »

Klopt, verschil was deze week bij ons een verschil in wisselkoers van pond:euro  1:1,26 bij omrekenen door de automaat en 1:1,17 bij omrekenen door de eigen bank. Wat me wel opvalt is dat er hier ook automaten zijn die toeslag rekenen voor rekeninghouders van andere banken. Dan komt er zo maar 2,5 pond toeslag bij per opname.
Maar je kunt hier bij vrijwel iedere winkel, pub of kiosk met pin betalen, zelfs contactloos. Werkt prima! Alleen zorgen voor voldoende kleingeld voor de parkeerautomaten, die werken nog wel veel op munten.
Wij hadden afgelopen jaar een parkeerautomaat die alleen nieuwe pondstukken slikte, en een dag later, de raadt het al.....
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2018, 07:25:06 pm »

Hoi, inmiddels 2weken op reis in Groot Britannie en heel vaak kun je per pin betalen behalve op parkeerplaatsen en vaak als je iets koopt onder de 5pond, dan kan dat alleen met cashgeld  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2018, 05:17:35 am »

Idd alles kan met de pinpas en ze vinden ook de meest basic dingen met cc betalen niet gek!

Vaak betaal je nog wel een bedragje per opname, dus groter bedrag in een keer pinnen verstandiger dan meermaals 20 of 40 pond!

Aankomen zonder ponden op zak kan prima, op de boot kan je meestal kiezen ponden of euro's.
Wat betreft creditcard, die zou ik zo weinig mogelijk gebruiken. Althans de ING rekent 2 % opslag bij cc. Bij betaling met normale pinpas 1,1 %. Geen idee hoe dit gaat bij andere banken. Dit geldt niet in landen waar je met Euro betaalt, alleen voor vreemde valuta. En lees eerst even de voorwaarden van je bank er over na.

Je betaalt bij pinnen in landen zonder Euro altijd een opslag bij iedere pin transactie, wel afhankelijk van je bank. Wellicht best  nuttig om hier eens te horen hoe dit per bank verschilt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2018, 07:31:41 am »

Ik heb hier in tsjechie ook eens nagerekend.
8000 kronen opgenomen, bij de automaat zon 348 euro.
Uiteraard dus in kronen opgenomen, en uiteindelijk 315 euro voor betaald.

Verstuurd vanaf mijn LG-M700 met Tapatalk

Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 06, 2018, 10:27:44 pm »

Wat betreft creditcard, die zou ik zo weinig mogelijk gebruiken. Althans de ING rekent 2 % opslag bij cc. Bij betaling met normale pinpas 1,1 %. Geen idee hoe dit gaat bij andere banken. Dit geldt niet in landen waar je met Euro betaalt, alleen voor vreemde valuta. En lees eerst even de voorwaarden van je bank er over na.

Je betaalt bij pinnen in landen zonder Euro altijd een opslag bij iedere pin transactie, wel afhankelijk van je bank. Wellicht best  nuttig om hier eens te horen hoe dit per bank verschilt.

Wat ik zie bij al mijn pintransacties, dat ik 0.15 euro betaal. Dus bij grote en kleine pintransacties.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 06, 2018, 10:45:47 pm »

Wat ik zie bij al mijn pintransacties, dat ik 0.15 euro betaal. Dus bij grote en kleine pintransacties.
Als ik mijn rekeningen nakijk, concludeer ik dat Triodos standaard 1% opslag op pinbetalingen zet en 2,9% op geldopnames. Dan is het dus goedkoper om zo veel mogelijk te pinnen aan de kassa en geldopnames tot een minimum te beperken.

ING lijkt 1,1% opslag op pinbetalingen te zetten (minder vergelijkingsmateriaal, rekening nauwelijks gebruikt).
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 07, 2018, 09:21:07 am »

Waar mogelijk, is pinnen meestal voordeliger (in niet euro landen)

Maar ik zorg altijd ook voldoende contant geld bij te hebben.

Ik heb het tijdens het werk 1x mee gemaakt, dat een pin transactie bleef hangen.
En preventief werd er een €2500.- geblokeerd op de rekening. En dat duurde bijna 3 dagen.
Het gebeurt niet vaak, maar je zou er maar net tegen aan lopen.

Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Betalen in Groot Britannie: ponden of euro’s ook toegestaan?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 21, 2018, 04:09:34 pm »

Wat ik zie bij al mijn pintransacties, dat ik 0.15 euro betaal. Dus bij grote en kleine pintransacties.

Oh, vergeet ik helemaal erbij te zetten bij welke bank dit was: ASN Bank.

Bij mijn man (ING Bank) hing het bedragje extra af van het pinbedrag. Dus heel verschillend per bank  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal