Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen  (gelezen 5013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Gepost op: mei 16, 2021, 10:31:47 am »

Vorige week dinsdag is helaas onze vouwwagen gegrepen door een windvlaag tijdens de storm. Hij stond met de achterzijde vol in de wind. De wind is er ondergekomen en heeft de vouwwagenbak 2 meter naar voren geduwd zo de voortent in.

Er is veel materiële schade. Van de wagenbak zijn zo ongeveer alle lusjes en elastieken van de haringen gescheurd en gebroken. Er zitten twee grote scheuren in het dak waar de aanhechting was met de buizen, de ritsen die daar zitten zijn ook helemaal uitgescheurd. Daarnaast is het kuipzeil bij de rits vrijwel geheel losgescheurd van de voortent. De grootste schade zit denk ik aan het frame. Deze is verbogen. Het inklappen van de bedden ging heel lastig en één van de stokken steekt een stuk uit. Ook het keukentje, de binnententjes, de steunpootjes van de bedden en de voorwand zijn wat beschadigd.

Gelukkig had ik een stormschade verzekering. Ik ben de bij De Wit geweest voor een indicatie van de kosten. Dat konden ze niet goed geven omdat ze dan de vouwwagen geheel moeten onderzoeken. Wel gaven ze aan dat als hij weer helemaal gerepareerd is, de inruilwaarde nog zo’n € 3.500 is. De dagwaarde ligt daar nog boven. De schade-expert kan pas komen kijken op 28 mei. Aan de hand van de foto’s wilde hij geen conclusies trekken.

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad? Hoe gaat dit dan verder in zijn werk?

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2021, 11:02:13 am »

Waarschijnlijk krijg je de keuze, laten maken door de wit/ andere dealer of de dagwaarde uitgekeerd en de vouwwagen is dan van de verzekeringsmaatschappij. Al ligt de tweede optie wel een beetje aan je maatschappij
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2021, 11:04:02 am »

Het werkt als volgt:
De expert komt kijken, en maakt een opgave van de schade. Hiermee neemt hij contact op met een reparateur. Samen bekijken ze voor welk bedrag de schade kan worden gerepareerd.  Dit is het schadebedrag dat je dan ontvangt. Hierbij heb je zelf de keuze om tot reparatie over te gaan, of te beslissen dit niet te doen, de wagen met schade te verkopen, en de schade uitkering te gebruiken voor b.v. de aanschaf van een nieuwe wagen. Hierbij ligt het aan de polisvoorwaarden wat er dan uitgekeerd wordt. Sommige maatschappijen keren dan minder uit, omdat b.v. de BTW niet wordt afgedragen etc.etc. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden.


Een andere mogelijkheid is dat de schade dusdanig hoog is dat dit de waarde van de wagen te boven gaat. Dan wordt de wagen Total Los verklaard. De uitkering die je dan ontvangt is ook afhankelijk van de polisvoorwaarden. De ene maatschappij keert de dagwaarde uit ( en die is momenteel behoorlijk hoog! ). Een andere maatschappij hanteert hierbij het aankoopbedrag minus vaste afschrijvingspercentages.  Ook dit kan je terugvinden in de polisvoorwaarden.


Succes met de afhandeling van de schade.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

muis

  • Gast
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2021, 11:09:06 am »

Jeetje Gertjan wat een schrik.  Met jullie alles goed?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2021, 11:36:39 am »

Zo dan, 2 meter opgeschoven, dat moet met enorme kracht gegaan zijn zeg ... met jullie alles goed?

Als ik zo alleslees wat je schrijft benik bang dat ie totalloss verklaard gaat worden...

Sterkte met de afhandeling
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2021, 11:48:22 am »

De wagenbak verschoven?? Tjonge!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2021, 12:57:02 pm »

Pff wat heftig een nachtmerrie lijkt me die ik nooit hoop mee te maken. Met jullie verder alles goed? Hoop dat het netjes afgehandeld wordt succes

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2021, 01:30:34 pm »

Dat lijkt met stevig! Hopelijk hebben jullie zelf niets met een dergelijke klap, dat is toch nog het belangrijkste. Hopelijk kan het vlot afgehandeld worden.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2021, 09:22:44 pm »

We waren op dat moment niet in de vouwwagen dus wij hadden niets. Had er niet aan moeten denken dat we ervoor hadden gezeten. Aan de andere kant, dan had ik misschien de deur open gedaan om de wind er doorheen te laten gaan.

Volgens de polis heb ik recht op dagwaarde. Dank voor de verdere info.

Op de foto zie je hoever de wagenbak is verschoven.
Gelogd

Kevin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2021, 07:26:06 am »

Gelukkig zijn jullie ongedeerd! Zonde van de mooie vw. Hopelijk snel weer de boel op de rit, zodat jullie de komende vakantie(s) weer snel kunnen staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2021, 11:41:39 am »

Hoe die bak heeft kunnen verplaatsen, is me nog steeds een raadsel. Rem staat er op, neuswiel staat niet tegen de rijrichting in gedraaid. Wat is er dan precies gaan schuiven? Maar de ravage is enorm, te hopen dat alles nog geregeld wordt voor de zomervakantie.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2021, 11:12:27 am »

Hoe die bak heeft kunnen verplaatsen, is me nog steeds een raadsel. Rem staat er op, neuswiel staat niet tegen de rijrichting in gedraaid. Wat is er dan precies gaan schuiven? Maar de ravage is enorm, te hopen dat alles nog geregeld wordt voor de zomervakantie.
Misschien de wind er onder geslagen. Of de grond te verzadigd dat het weg zakt? Geen idee

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2021, 12:19:15 am »

Hoe die bak heeft kunnen verplaatsen, is me nog steeds een raadsel. Rem staat er op, neuswiel staat niet tegen de rijrichting in gedraaid. Wat is er dan precies gaan schuiven? Maar de ravage is enorm, te hopen dat alles nog geregeld wordt voor de zomervakantie.

De wind heeft de hele bak opgetild en twee meter naar voren geschoven. Bijna alle lusjes van de haringen zijn kapot getrokken.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2021, 12:26:54 am »

Maar dan kunnen die scheerlijnen toch niet meer vast zitten? Ik probeer me er een voorstelling van te maken icm de foto van de buitenzijde. Snap niet zo goed wat er nou ten opzichte van wat verschoven is. Maar doet er verder ook niet zo veel toe natuurlijk, ik hoop dat de schade snel afgehandeld wordt. En vooral dat je weer op tijd op vakantie kunt!
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Ernstige stormschade Columbia vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2021, 09:35:44 am »

Moet een flinke klap zijn geweest zeg. Wel een kl*te einde van je vakantie...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal