Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 31 
 Gepost op: maart 24, 2024, 10:24:52 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door Ernst
Vraagje iemand al een rekening gezien?

 32 
 Gepost op: maart 24, 2024, 09:32:41 pm 
Gestart door CEO - Laatste bericht door Jer81
In de bergen kom je er niet ver mee. Mogelijk hebben wij een te zwakke machine, maar veel krijg ik er niet deftig in daar. In de tuin hier heel eenvoudig, maar als het wat zwaardere moeilijkere grond is, dan heb je er niet zo veel aan, en wordt het toch weer kloppen. Vorig jaar geprobeerd in de bergen, van het stuk dat ik geprobeerd heb, gingen er een twee tal in, daarna heb ik niet meer geprobeerd en gewoon geklopt.


In Nederlandse grond en in de tuin hier, geen enkel probleem en zeker een plezier.
Goed om te weten. Als ik weer naar het buitenland ga dan gewoon weer rotspennen meenemen met een klauwhamer.

 33 
 Gepost op: maart 24, 2024, 09:22:39 pm 
Gestart door CEO - Laatste bericht door FriedelP
In de bergen kom je er niet ver mee. Mogelijk hebben wij een te zwakke machine, maar veel krijg ik er niet deftig in daar. In de tuin hier heel eenvoudig, maar als het wat zwaardere moeilijkere grond is, dan heb je er niet zo veel aan, en wordt het toch weer kloppen. Vorig jaar geprobeerd in de bergen, van het stuk dat ik geprobeerd heb, gingen er een twee tal in, daarna heb ik niet meer geprobeerd en gewoon geklopt.


In Nederlandse grond en in de tuin hier, geen enkel probleem en zeker een plezier.

 34 
 Gepost op: maart 24, 2024, 09:12:27 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door FriedelP
Dat is zeker de moeite om te doen. Parking is er een eindje vanaf, maar je kan met busjes er naar toe of terug. Er is een planetenwandeling vanaf de parking ook naar daar en naast het kamp staat ook een reeks radiotelescopen. Zowel het kamp als de telescopen zijn zeker de moeite om te doen.

 35 
 Gepost op: maart 24, 2024, 09:08:30 pm 
Gestart door CEO - Laatste bericht door CEO
Meestal gaan ze wel veel sneller de grond weer uit. Schoonmaken (modder!) gaat echter lastiger door alle richels. In losse zandgrond hebben ze voor de luifel van de Kyte soms wat weinig grip (daar moet ik toch echt lange zandharingen gebruiken) en in rotsgrond komt een schroefharing niet in. Een echte rotsharing (die spijkers) moet je soms tig keer opnieuw richten om hem erin te krijgen of met brute kracht erin meppen. En bruut meppen op een schroefharing in rotsgrond vernielt de haring.
En ik geneer me soms wat voor de ratelherrie die de boormachine maakt als de haring vast in de grond zit; zeker als we 's avond laat de kar opzetten.

Je noemt hier wat nadelen...
De winst zit hem wat mij betreft in het snel uithalen. Ook met indraaien hoef ik niet te hameren, wat de rug spaart.
In losse zandgrond houden inderdaad ongeveer alleen houten haringen. Ook dit is geen 'silver bullit'. Op alle andere gronden waarop we hebben gestaan, houden de schroefharingen prima. Hoewel, op weidegrond gebruik is vaak ook een paar plastic haringen.
Meppen op een schroefharing is inderdaad niet goed. Maar dat is diesel in een benzineauto ook niet. Dat is geen nadeel, maar een karakteristiek.
Schoonmaken: doen we nooit. Ik gooi ze op een hoop, liefst in de zon. Dan gaan ze in een dichte kist en als we elders zijn aangekomen zijn ze keurig schoongerammeld.
Voor wat betreft de herrie: ik gebruik een schroef-boormachine, geen impactdriver. Scheelt een boel veel herrie!

 36 
 Gepost op: maart 24, 2024, 08:39:52 pm 
Gestart door CEO - Laatste bericht door Jer81
Ik heb de Peggy Pegs zonet besteld.
Hoop dat ik genoeg aan een setje heb.

Vond 59,90 een goede aanbieding van Obelink
Die heb ik. Bevalt best wel. Iig in Nederlandse grond.
Tip, maak thuis vast de blauwe rondjes eraan. En neem een opgeladen accuboormachine mee, je wil ze echt niet met de hand indraaien.

Qua schoonmaken: even in de zon leggen en afkloppen/borstelen. Doe geen moeite met een sopje.

 37 
 Gepost op: maart 24, 2024, 08:34:55 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door Jer81
Wij hebben een kacheltje, net als Jer81 heeft. Daarnaast op bed een elektrische deken, nooit last van de kou.

Bewust niet gekozen voor verbranding (gas/zibro/benzine) : dat brengt ook vocht in de ruimte, wat weer slechter is om de warmte vast te houden. Het mini-elektro-kacheltje geeft een heerlijke droge warmte.

Misschien belangrijker: we proberen wel om met mooi weer te kamperen. Dat hebben we de kachel niet nodig. Maar afgelopen jaar is dat jammerlijk mislukt (en de dagen dat het wel warm en droog was was of vrouwlief, of ikzelf ziek, topvakantie)
Balen als veel tegen zit.
Vorig jaar zomer hebben we veel geluk gehad. Net de twee weken toen de zon wel scheen in Nederland. Toen ook geen kachel nodig gehad. Maar we gaan ook in het voorjaar in Nederland.

En het is de goden verzoeken maar ook nu weer de grote vakantie in Nederland. Dit ivm een bejaarde kat die we geen pension meer aan willen doen. Om de dag of elke dag gaat een van ons dus even naar huis om eten te geven, even naar buiten te laten enz.

 38 
 Gepost op: maart 24, 2024, 08:12:49 pm 
Gestart door Polyidus - Laatste bericht door Stefan206
Geweldig idee!
Mag ik dan alvast een suggestie voor de camping doen? Deze lijkt me wel wat... Het molentje op de achtergrond levert 3,2 Mega Watt (als het waait). Dat moet toch (net) genoeg zijn voor de klussende Kyte kampeerder.


En als je de  plus en de min omdraait van de windmolen, dan blaast  ie zelfs een Roadmaster uit zijn trailer op!

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk


 39 
 Gepost op: maart 24, 2024, 08:12:36 pm 
Gestart door Twinvalley - Laatste bericht door Twinvalley
Hoi allemaal,
Wij hebben onlangs een combicamp valley uit 2013 met twinbed gekocht (lits jumeux uitvoering). We hebben dus over dwars 2 bedden van 120 x 210. Weet iemand of het mogelijk is om hier een 160 x 210 en 80 x 210 van te maken? Dan hebben wij iets meer ruimte en kan er 1 kind nog in die van 80.  Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zit te denken aan een topmatras van 160 erop leggen. Zal je dan merken dat je hierbij wel op 1.5 lattenbodem slaapt? Misschien nog een matraswigje? En dan misschien een binnentent kopen van 160 breed of de huidige aanpassen.
Wat zijn jullie ideeën hierover?

 40 
 Gepost op: maart 24, 2024, 08:07:28 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door CEO
Wij hebben een kacheltje, net als Jer81 heeft. Daarnaast op bed een elektrische deken, nooit last van de kou.

Bewust niet gekozen voor verbranding (gas/zibro/benzine) : dat brengt ook vocht in de ruimte, wat weer slechter is om de warmte vast te houden. Het mini-elektro-kacheltje geeft een heerlijke droge warmte.

Misschien belangrijker: we proberen wel om met mooi weer te kamperen. Dat hebben we de kachel niet nodig. Maar afgelopen jaar is dat jammerlijk mislukt (en de dagen dat het wel warm en droog was was of vrouwlief, of ikzelf ziek, topvakantie)

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal