Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kachel voor in de vouwwagen  (gelezen 3407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2024, 11:38:19 am »

Wij hebben een petroleumkachel (een Zibro) en daarnaast (en dat is mijn gratis extra tip) op de bedden elektrische dekens liggen. Zo stap je in een warm bed in, als je ze een uurtje of zo voordat je naar bed gaat aan zet. Ze hoeven niet per se de hele nacht aan bij ons.

De eerste keer dat we in Nederland in de meivakantie gingen kamperen was het -1 graden 's nachts en toen hadden we wel de kachel maar niet de elektrische dekens. En dat was echt te koud. Met de elektrische dekens was het prima.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: maart 19, 2024, 11:43:32 am »

Het enige waar wij ooit een kacheltje voor gebruikt hebben was het drogen van de schoenen in de UK, mijn vrouw is een koukleum, dus wel altijd een extra fleece deken mee.
Oh ja en toen ze nog zwanger was 19-23 jaar geleden hebben we eens een kacheltje gebruikt, maar toen was het -3
we hebben een 800 watt halogeen kacheltje met omvalbeveiliging. Ik probeer ook bij het kamperen duurzaam te zijn...
https://www.obelink.nl/alpina-800-watt-elektrische-kachel-683946.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7-SvBhB6EiwAwYdCAaWqAGcSJwooiExVrQjXB-CJ50HMs-jzWqV8G1odgAhfOdttRb1IghoCJAQQAvD_BwE
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2024, 11:45:04 am door boswachter »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: maart 19, 2024, 12:50:29 pm »

Wij hebben inderdaad ook nooit een kacheltje gebruikt, vooral gespeeld met de lagen kleding. In het bed kan het dus wel zijn dat in erg koude nachten we gewoon extra trui aantrekken, eens wel kousen aantrekken en dan is het warm genoeg. Dus wanneer kouder een laagje extra aan, wanneer warmer, laagje uit.
Gelogd

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: maart 19, 2024, 06:27:48 pm »

Onze vakantie in Zeeland naast het strand is redelijk in het water gevallen. Koud en guur. We hebben zelfs meerdere keren per dag de douche gepakt om weer op temperatuur te komen. Zelfs met meerdere laagjes en stil zitten in de tent was het niet te doen. Hebben toen ons simpele kacheltje gekocht die zwinkt. Geloof dat deze 1400w heeft.  Wij hebben het niet meer koud gehad in de tent daarna. Wel is dit tot nu toe de enigste vakantie dat wij hem gebruikt hebben maar hij gaat elk jaar weer trouw mee Europa door.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: maart 23, 2024, 03:39:08 pm »

Vandaag maar even langs Obelink gegaan. Tegen het begin van de middag werd het al vervelend druk maar gelukkig waren wij toen bijna klaar.

Het is een Kampa Hottie 2KW geworden. Was van plan om een Foetsie mee te nemen maar eenmaal in handen vond ik het toch wel een behoorlijk groot ding. Benieuwd hoe het bevalt maar ik denk in samenwerking met de 1500watt elektrische kachel die we al hebben dat het wel goed gaat komen begin mei.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: maart 23, 2024, 07:19:57 pm »

Mooi ding is dat.  Wij hebben zo'n mcgvyver kachel,, dat is net zo iets. Maar ik zag laatst bij berger die kampa en die is toch wat mooier.  Functioneel zal het niks uitmaken.

Heb nog maar 1x aangehad dus hoe lang dat gasbusje mee gaat weet ik niet.


Verstuurd vanaf mijn SM-A556B met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: maart 23, 2024, 07:39:52 pm »

Mooi ding is dat.  Wij hebben zo'n mcgvyver kachel,, dat is net zo iets. ✂️

Heb nog maar 1x aangehad dus hoe lang dat gasbusje mee gaat weet ik niet.


Wij hebben 'm meerdere avonden (ongeveer 3u per avond) en soms vroege ochtenden bij de koffie aan en doen dan ca 2 dagen met 'n busje (voor ca € 2 van Action) ☺️
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2024, 11:18:22 am door kimopo »
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: maart 23, 2024, 07:46:26 pm »

Heb er maar 3 busjes bijgekocht. Komen we de eerste paar dagen vast mee door mocht het nodig zijn. De mcguyver was er ook. Ook prima ding denk ik. Werkt iig allemaal hetzelfde. Voordeel van beide was dat ze relatief compact zijn en zeer gebruiksvriendelijk.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: maart 24, 2024, 08:07:28 pm »

Wij hebben een kacheltje, net als Jer81 heeft. Daarnaast op bed een elektrische deken, nooit last van de kou.

Bewust niet gekozen voor verbranding (gas/zibro/benzine) : dat brengt ook vocht in de ruimte, wat weer slechter is om de warmte vast te houden. Het mini-elektro-kacheltje geeft een heerlijke droge warmte.

Misschien belangrijker: we proberen wel om met mooi weer te kamperen. Dat hebben we de kachel niet nodig. Maar afgelopen jaar is dat jammerlijk mislukt (en de dagen dat het wel warm en droog was was of vrouwlief, of ikzelf ziek, topvakantie)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: maart 24, 2024, 08:34:55 pm »

Wij hebben een kacheltje, net als Jer81 heeft. Daarnaast op bed een elektrische deken, nooit last van de kou.

Bewust niet gekozen voor verbranding (gas/zibro/benzine) : dat brengt ook vocht in de ruimte, wat weer slechter is om de warmte vast te houden. Het mini-elektro-kacheltje geeft een heerlijke droge warmte.

Misschien belangrijker: we proberen wel om met mooi weer te kamperen. Dat hebben we de kachel niet nodig. Maar afgelopen jaar is dat jammerlijk mislukt (en de dagen dat het wel warm en droog was was of vrouwlief, of ikzelf ziek, topvakantie)
Balen als veel tegen zit.
Vorig jaar zomer hebben we veel geluk gehad. Net de twee weken toen de zon wel scheen in Nederland. Toen ook geen kachel nodig gehad. Maar we gaan ook in het voorjaar in Nederland.

En het is de goden verzoeken maar ook nu weer de grote vakantie in Nederland. Dit ivm een bejaarde kat die we geen pension meer aan willen doen. Om de dag of elke dag gaat een van ons dus even naar huis om eten te geven, even naar buiten te laten enz.
Gelogd

jenpet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2004
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: april 19, 2024, 10:22:52 am »

Goedemorgen Allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met zijn allen kamperen met onze vouwwagen lees volgend weekend , met 2 volwassen en 5 kindjes.  Waarvan 2 in de ondertent liggen ( jamet arizona 2004 )

Nou is de vrouw des huizes te bang dat het te koud wordt in de vouwwagen met de huidige temperaturen.

Heeft er iemand een goed advies voor een kachel die de voortent kan verwarmen?

Ik lees van alles maar ik durf bijvoorbeeld een gas kachel niet aan met 5 kindjes . En neig dan naar elektra . We staan volgende week op een camping met 10a aansluiting .

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2024, 10:50:11 am »

Een kacheltje dat blaast maakt het snel comfortabel.

Beetje afhankelijk van hoe groot je voortent is..  Maar laag positioneren. En je krijgt een prima luchtstroom.

Tristar heeft compacte en goede!

Ik heb ook een soort van warmtelamp die ik boven de tafel hang. Werkt ook prima maar verwarmt eigenlijk alleen maar lokaal.  Is wel gezellig en fijne warmte... Maar heel eerlijk gezegd deed het blazende keramische kacheltje het het beste.
Gelogd
Adventure Awaits

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2024, 11:06:22 am »

Klopt dat is de dilemma.
Een blazer sneller en beter warm.
En een buizen versie duurt langer dat het warm is maar geeft geen lawaai.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2024, 01:14:35 pm »

Wat voor kachel je ook neemt, als je heen snachts aan laat staan (zal niet nodig zijn met genoeg dekens), neem dan een rookmelder mee. Wij gebruiken onze foetsie alleen onder toezicht, maar hebben er wel een co meldertje bij liggen
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kachel voor in de vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: april 22, 2024, 08:53:29 pm »

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal