Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat onder kuipgrondzeil??  (gelezen 5341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2018, 10:11:29 pm »

Hier ook eco worteldoek onder de hele vouwwagen. Deze heeft een halve meter links en rechts worteldoek over, en qua spatterij scheelt dat werk. Hier dus een lap van 5x9 in gebruik, en dat bevalt ons prima.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 315
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2018, 10:15:54 pm »

ik ga bij de Action schilderszeil halen. Van dat dunne doorzichtige plastic zeil. Kost voor 6x4 meter net 2 euro. Zuigt zich vast aan de grond. Krul de randen naar binnen en leg er het mooie goede grondzeil op. Na de vakantie is de onderkant vh grondzeil nog schoon en gooi ik het dunne goedkope Action zeil weg. Maar naast de Action is het ook bij de Gamma en andere bouwmarkten te koop.

En een grote zwarte plek achterlaten voor je medekampeerder? Ik heb dat nooit begrepen. En het mag gelukkig op veel campings niet meer.


mar-ine
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2018, 10:22:35 pm »

Hier ook eco worteldoek onder de hele vouwwagen. Deze heeft een halve meter links en rechts worteldoek over, en qua spatterij scheelt dat werk. Hier dus een lap van 5x9 in gebruik, en dat bevalt ons prima.
hier bijna hetzelde een stuk worteldoek onder de kar, een stuk onder de voortent en een stuk onder de luifel. En aan zijkanten ook een overstek van zo'n 50 cm eea scheelt heel veel schoonmaakwerk aan het doek.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.852
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2018, 10:25:12 pm »

hier bijna hetzelde een stuk worteldoek onder de kar, een stuk onder de voortent en een stuk onder de luifel. En aan zijkanten ook een overstek van zo'n 50 cm eea scheelt heel veel schoonmaakwerk aan het doek.

+1
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #19 Gepost op: maart 05, 2018, 10:36:46 pm »

de landen waar wij gaan staat geen gras op de staanplekken...daarom het schilderszeil.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #20 Gepost op: maart 05, 2018, 11:06:26 pm »

Schildersfolie of worteldoek maakt voor het gras niks uit als je daarboven een grondzeil plaatst. Onder al deze omstandigheden verstik je het gras. Dat is een groot misverstand.

Wil je het gras sparen, gebruik dan alleen tenttapijt met gaatjes. Zoals ook velen alleen onder de luifel doen.

Het verschil zit hem in:

A. Worteldoek is wat sterker, dikker en gaat vaker mee dan folie.

B. Bij worteldoek blijft er geen water staan tussen de 2 lagen. Bij folie  gebeurt dit dus wel.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #21 Gepost op: april 09, 2018, 05:38:38 pm »

Als je langere tijd op 1 plaats staat dan wil je geen plastic/zeil onder je kuipzeil. Na een flinke bui komt daar water tussen en als je vervolgens weer in 25+ graden staat krijg je een niet zo fijne riool lucht in/rond je tent.

Wij staan zomers 2,5 week op dezelfde plek en worteldoek bevalt prima.
« Laatst bewerkt op: april 09, 2018, 06:30:38 pm door Wanderer200 »
Gelogd

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #22 Gepost op: april 11, 2018, 08:14:30 pm »

hier bijna hetzelde een stuk worteldoek onder de kar, een stuk onder de voortent en een stuk onder de luifel. En aan zijkanten ook een overstek van zo'n 50 cm eea scheelt heel veel schoonmaakwerk aan het doek.
Wij gebruikten altijd  plastic onder ons kuipgrondzeil, maar willen nu worteldoek gaan gebruiken. Nu lees ik dat de meeste het doek rondom laten uitsteken. Mijn vraag is, sla je dan de haringen door het worteldoek? Kun je het doek dan nog wel meerdere keren gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2018, 08:40:01 pm »

Ja hoor, je kan de haringen er gewoon doorheen slaan, dat spul uit een eerdere link is heel sterk en heeft een geweven structuur. Wij gebruiken meestal rotspennen en die maken amper een gaatje, beetje pieren met de haring en dan met de hamer verder slaan.
Bij ons gaat het al vier jaar mee en is dus echt niet doorzeefd met gaatjes.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2018, 10:09:52 pm »

Mijn favoriete topic  :>

Een kuipzeil killed alles wat eronder zit inderdaad. Dan resteren er nog 2 issues, geur en schoonmaken. Mijn ervaring met worteldoek zijn;

1. Als je het knipt moet je het weer versmelten anders gaat het rafelen.
2. Met veel regen wordt je kuip toch vies, als het water niet snel genoeg weg kan komt het naar boven.
3. Als je het wilt hergebruiken moet je het ook weer enigzins schoonmaken.
4. Kwaliteit worteldoek weegt redelijk wat en is best een groot pakket.
5. Het is niet recyclebaar. Moet bij het restafval.
6. Uiteinden met haringen vastzetten kan pijnlijk zijn voor je voeten ;)
7. Als je het laat uitsteken helpt het tegen vuil, maar alleen als je het niet vies loopt. Tevens wordt gras onder wortel doek ook geel. Het slechte gras dat je achterlaat is alleen nog maar groter afhankelijk uiteraard hoe lang je ergens staat.

Niks eronder is ook geen pretje met aangekoekte grond (1 keer geprobeerd). Dit jaar gaan we trekken en gaan dat plastic folie gebruiken en omslaan onder de kuip. Kost niks en is recyclebaar. Wat vuil aan het doek heb ik bij de luifel er ook altijd zo weer af met een borstel en natte doek. Ik zal de ervaring delen.

Dit zijn mijn ervaringen ermee, de meeste vinden het top. Je kunt ze allebei een keer proberen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #25 Gepost op: april 12, 2018, 08:21:53 am »

Wij hebben geen grondzeil in de voortent, maar alleen gaatjestapijt. Voorheen, bij de vorige wagen, deden we dun worteldoek onder het kuipzeil. Wij vonden het ideaal. Het worteldoek is precies op maat, puur om grote vervuiling van het kuipzeil te voorkomen. Onder het bijzettentje doen we dat nog steeds.

Het worteldoek wordt na de vakantie waar nodig even bijgewerkt met een soldeerbout. Klusje van een paar minuten. Ook is een soldeerbout handig om het doek op maat te snijden en direct af te werken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #26 Gepost op: april 12, 2018, 11:27:30 am »

3. Als je het wilt hergebruiken moet je het ook weer enigzins schoonmaken.
Dit idd, hoe maken de gebruikers van worteldoek het weer schoon? want het is ook nog eens niet glad... Lijkt me bijna lastiger dan je kuipzeil schoonmaken.
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #27 Gepost op: april 12, 2018, 11:34:08 am »

Dit idd, hoe maken de gebruikers van worteldoek het weer schoon? want het is ook nog eens niet glad... Lijkt me bijna lastiger dan je kuipzeil schoonmaken.

Goede vraag! Dat vraag ik mij ook af. Komend weekend haal ik de vouwwagen op, dus ik hoop dat ik voor die tijd weet wat handig is om aan te schaffen :).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #28 Gepost op: april 12, 2018, 12:16:06 pm »

Schoonmaken is meestal vrij simpel. Laten drogen en uitkloppen. Als het erg smerig is kun je het nog thuis plat neerleggen en afspoelen met een tuinslang of hoge druk reiniger.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #29 Gepost op: april 12, 2018, 01:33:54 pm »

Goed laten drogen inderdaad en schoonvegen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal