Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.  (gelezen 23094 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #30 Gepost op: januari 27, 2015, 03:59:49 pm »

Er wordt gezegd dat het wel ademend is...
Maar wij hebben All Seasons doek gehad, wat volgens mij nagenoeg hetzelfde is, dit ademde veel minder dan het katoen wat we nu hebben.
Van All Seasons werd ook gezegd dat het ademend was, maar verder de voordelen had van makkelijk te reinigen, geen verkleuring.
Wij hebben bewust gekozen voor katoen op de combicamp ipv het IQ doek.
Ademend doek, en de vlekken bleken wel weer in de zon.
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #31 Gepost op: januari 29, 2015, 09:34:10 pm »


Daarna bij Cabanon geweest, tunneltenten vonden wij beide klein aanvoelen omdat wel beide nogal lang zijn, Malawi is dan de enige optie. Verder wel goeie uitstraling, mooie keukens en mooie wagenbakken, helaas met een omslachtig opzet systeem voor de voortent.

Kan je aangeven wat je er omslachtig aan vindt? Wij hebben onlangs een Malawi gekocht, toen stond er alleen een luifel in de showroom maar die lijkt me qua opzetten niet veel van een voortent te verschillen. Die luifel leek me niet echt omslachtig.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #32 Gepost op: januari 29, 2015, 09:56:25 pm »

Dat IQ-doek is toch gewoon PVC? Dat lijkt me een niet erg prettig binnenklimaat geven.

nee het is geen pvc
Het is een katoen met een meningen van polyester
Wij hebben er naar gekeken maar ik vond het vreemd aanvoelen en had er niet veel vertrouwen in
En dat werd nog een bevestigd op vakantie waar een ccc met IQ doek naast ons stond.
Die had veel last van lekkage op de naden en de tent kregen ze niet strak
Tijdens regenbuien was hij niet sneller droog dan die van ons
Wij haden na een vakantie een paar regen strepen en zij ook
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #33 Gepost op: januari 29, 2015, 11:47:58 pm »

Kan je aangeven wat je er omslachtig aan vindt? Wij hebben onlangs een Malawi gekocht, toen stond er alleen een luifel in de showroom maar die lijkt me qua opzetten niet veel van een voortent te verschillen. Die luifel leek me niet echt omslachtig.

Het feit dat je hem handmatig op moet zetten als een gewone tent. Bij modellen van Trigano, combicamp en Aart kok zit de voortent aan het slaap gedeelte vast trek je zo naar vloten zodat je in een keer 4 slaapplaatsen en voortent hebt staan.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #34 Gepost op: januari 30, 2015, 12:19:26 am »

Het feit dat je hem handmatig op moet zetten als een gewone tent. Bij modellen van Trigano, combicamp en Aart kok zit de voortent aan het slaap gedeelte vast trek je zo naar vloten zodat je in een keer 4 slaapplaatsen en voortent hebt staan.
Klopt, maar in feite is de wagentent de hoofdtent bij de Malawi en die trek je ook op dezelfde manier uit, maar dan naar de zijkant. Je hebt dan slaapruimte voor twee (of meer als je het achtertentje erbij hebt) en zitruimte voor vier. Dat is de basis en die staat supersnel. Met voortent en/of luifel breid je hem verder uit. Wij hebben de voortent en het opzetsysteem is vrijwel hetzelfde als dat van de luifel. Een stok extra geloof ik, maar daardoor ook steviger. Duurt bij ons tien minuten om de voortent op te zetten. De stokken zitten al met veren aan elkaar. Echt supersimpel. En wel een aardig prijsverschil, waardoor wij toch een nieuwe vouwwagen konden kopen. Een CC was me echt te duur en die bedden vond ik niet echt super. :#
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #35 Gepost op: januari 30, 2015, 01:14:09 pm »

Dat is waar, het is natuurlijk een heel ander model. Maar als je kinderen hebt dan moet je voor mijn gevoel bij de Malawi toch snel de voortent opzetten ook al is maar voor 1 overnachting.

Verder zijnde Cabanon mooie vouwwagens, mooie tenten, mooie aluminium wagenbak, nette keukens. Maar ik zoek toch meer iets met dubbele bedden en automatische voortent zoals de CC Flexi, AK Kavango of Trigano Odysee.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #36 Gepost op: januari 30, 2015, 04:01:12 pm »

Wij hebben twee kinderen en zetten bij een weekeindje of overnachting alleen de basis op. Meestal wel met achtertentje, daar slaapt dan 1 kind in en de ander in de wagentent. Of, bij een weekeinde, slaapt de oudste in zijn eigen tentje. Goed te doen hoor. Ik mis bij een zonnig weekeinde dan wel de schaduw van de luifel, als we op een zonnige plek staan. Dat is wel een nadeel. dus we moeten een plek met schaduw of onze tarp meenemen.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #37 Gepost op: januari 31, 2015, 04:50:22 pm »

Vandaag bij Aart Kok Roden geweest om de CC Flexi en AK Kavango te vergelijken:

kavango:
+Mooiere kleuren combinatie en vlakverdeling waardoor iets meer uitstraling.
+dakraam.
+door andere vlakverdeling strakker op te zetten.

Flexi:
+1500,- goedkoper.
+ramen in de zijkant van voortent.
+grote ramen in slaapkabines.

Een Flexi comfort met de essentiële opties (kuipzeil, luifel en laden lossen) komt op 7980,- daar kommen dan nog de afleveringskosten van 349,- overheen dat laatste voelt altijd wat als gebakken lucht... Verder denk ik dat er dan nog een 200-300 korting in zit, wat is jullie ervaring hier mee?

Opties die verder nog te overwegen zijn zijn het opbergschort voor 165, de XL bak voor 395, en de sidetable met kraan voor 149.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2015, 11:33:51 pm door Wanderer200 »
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #38 Gepost op: januari 31, 2015, 07:33:54 pm »

Vandaag bij Aart Kok Roden geweest om de CC Flexi en AK Kavango te vergelijken:

kavango:
+Mooiere kleuren combinatie en vlakverdeling waardoor iets meer uitstraling.
+dakraam.
+door andere valkverdeling strakker op te zetten.

Flexi:
+1500,- goedkoper.
+ramen in de zijkant van voortent.
+grote ramen in slaapkabines.

Een Flexi comfort met de essentiële opties (kuipzeil, luifel en laden lossen) komt op 7980,- daar kommen dan nog de afleveringskosten van 349,- overheen dat laatste voelt altijd wat als gebakken lucht... Verder denk ik dat er dan nog een 200-300 korting in zit, wat is jullie ervaring hier mee?

Opties die verder nog te overwegen zijn zijn het opbergschort voor 165, de XL bak voor 395, en de sidetable met kraan voor 149.

Die afleveringskosten snap ik niet (Belg).
Bij de wit hadden wij ook eens prijs laten maken en daar kwam die er ook bij,mijn reactie was dat ik hem wel zou ophalen dan.
De verkoper bleef ernstig kijken en lachte een keer,het ging niet van de offerte af overigens.
Bij camping zorro bestaat dit niet,scheelt toch snel weer wat.
Zoals hierboven al aangehaald,gebakken lucht (en nog veel ook).
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #39 Gepost op: januari 31, 2015, 09:27:07 pm »

Dus allemaal naar belgië voor de vouwwagen . :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #40 Gepost op: januari 31, 2015, 09:38:17 pm »

Vandaag bij Aart Kok Roden geweest om de CC Flexi en AK Kavango te vergelijken:

kavango:
+Mooiere kleuren combinatie en vlakverdeling waardoor iets meer uitstraling.
+dakraam.
+door andere valkverdeling strakker op te zetten.

Flexi:
+1500,- goedkoper.
+ramen in de zijkant van voortent.
+grote ramen in slaapkabines.

Een Flexi comfort met de essentiële opties (kuipzeil, luifel en laden lossen) komt op 7980,- daar kommen dan nog de afleveringskosten van 349,- overheen dat laatste voelt altijd wat als gebakken lucht... Verder denk ik dat er dan nog een 200-300 korting in zit, wat is jullie ervaring hier mee?

Opties die verder nog te overwegen zijn zijn het opbergschort voor 165, de XL bak voor 395, en de sidetable met kraan voor 149.

Mijn ervaring is dat Aart Kok moeite heeft met het woord "korting".
Verder kan ik uit ervaring zeggen dat het panoramadak IDEAAL is....
Opties die je later kunt bijkopen waarover je twijfelt...kun je altijd nog later bijkopen...
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #41 Gepost op: februari 01, 2015, 09:44:32 am »

Aart Kok heeft misschien wel moeite met het geven van korting, maar ze geven het wel. Bij de aankoop van onze vouwwagen hebben we toch de Dometic koelbox 'gratis' gekregen en een dompelpompje. Uiteindelijk scheelde het ongeveer € 300,00.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #42 Gepost op: februari 03, 2015, 03:25:02 pm »

Dus allemaal naar belgië voor de vouwwagen . :P

Krik je hier de economie ook nog wat op.  :K
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #43 Gepost op: februari 22, 2015, 10:58:54 pm »

Naast de Aart Kok Kavango/Kariba en de CC Flexi kunnen we sinds vandaag nog een model aan het lijstje toevoegen: de Trigano Odyssee, Deze hebben we vandaag even "in het eggie" kunnen bekijken.

Als ik even een lijstje maakt ten opzicht van de CC flexi (toch zijn naast concurrent) dan is dit mijn beeld van de Trigano:

+/- Kwaliteit vergelijkbaar aan de CC Flexi (dikte van het doek heb ik nog niet kunnen achterhalen), afwerking zag er van binnen keurig uit!
+/- Zelfde manier van opzetten, had het idee dat het doek van de Trigano wel iets strakker stond
+/- Geen doorloop keuken, moet dus ook verwijderd worden bij een enkele overnachting. Staat tegenover dat de keuken ruimer is, en met ingebouwd wasbakje/kraan
+ Ruimer gevoel door hogere voortent.
+ mogelijkheid tot gastencabine.
+ wagenbak is van kunststof dus geen kans op roest.
- laden & lossen geen optie. (door de keuken te verwijderen kun je wel door de opening in de achterkant, zo kun je iig bij het achterste spul)
- (mening) Minder mooi model dan de Flexi (toch weer wat meer "bungalow tent op wielen")
- Witte wagenbak vindt ik minder mooi dan zwart of donkergroen.
- Duurder

Vooral dat laatste had ik van tevoren niet verwacht, dit komt voornamelijk omdat een aantal zaken die bij de flexi standaard zijn, bij de Trigano optioneel zijn: neuswiel, reservewiel, schokbrekers. Daarnaast is de basisprijs van de Trigano 500,- hoger.

Als ik het uitreken dan is de Flexi 400-500,- goedkoper, geen erg groot verschil maar ik had het van tevoren niet verwacht :) Nu is het zo dat bij de prijs van de Trigano een korting van 50% op de accessoires is toegepast. Als deze korting zou vervallen dan is de prijs van de Trigano nog eens 500,- hoger.
                               
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2015, 11:07:38 pm door Wanderer200 »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #44 Gepost op: februari 23, 2015, 07:15:39 am »

Ja die rijklaarmaakkosten. Kan mij nu eens iemand uitleggen wat dat nu eigenlijk is? Voor mij is dit ook gebakken lucht. Als Belg snap ik dat dus helemaal niet. Je kan er dus ook niet voor kiezen als ik het goed versta.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal