Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Keukenblok en opzetten in de regen  (gelezen 8703 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2022, 01:05:43 pm »

Rotzen en Snoekie, hebben jullie ook nog contact gehad met TTC? Ik denk dat jullie op zich wel sterker staan als meerdere mensen dezelfde klacht hebben.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #31 Gepost op: juni 12, 2022, 11:16:21 pm »

Vorige week met de vouwwagen naar TTC gereden. 1,5 uur en uur terug (lang leve de spits). Samen toch gauw 5 minuten naar gekeken en nogmaals moeten aanhoren ‘dat het keukenblok voor binnen bedoeld is’ *zucht*  zelf normaals aangegeven dat ik het een fout in materiaalkeuze vind, ook als wordt het volgens TTC al jaaaaaren gebruikt op verschillende modellen. Ze gaan iig een claim voor vervanging indienen bij Trigano, ben benieuwd wanneer ik daar iets op hoor.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #32 Gepost op: juni 13, 2022, 02:27:29 pm »

Vorige week met de vouwwagen naar TTC gereden. 1,5 uur en uur terug (lang leve de spits). Samen toch gauw 5 minuten naar gekeken en nogmaals moeten aanhoren ‘dat het keukenblok voor binnen bedoeld is’ *zucht*  zelf normaals aangegeven dat ik het een fout in materiaalkeuze vind, ook als wordt het volgens TTC al jaaaaaren gebruikt op verschillende modellen. Ze gaan iig een claim voor vervanging indienen bij Trigano, ben benieuwd wanneer ik daar iets op hoor.
Dan vraag ik me af wat er gaat gebueren als de keuken onder de luifel staat. Afgelopen weken op de camping gestaan en sommige ochtenden stond er flink wat dauw op de keuken. En als je de keuken dwars zet onder de luifel wordt het nog nat door regen wat naar binnen waait....
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #33 Gepost op: juni 13, 2022, 03:05:56 pm »

Als je hem bij TTC gekocht hebt, zou het wel zo sportief zijn om het voor jullie op te lossen. Je hebt hem daar gekocht. Wat TTC met de fabrikant doet, is aan hun. Hoop zo voor alle gedupeerden dat hier een nette oplossing voor komt!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #34 Gepost op: juni 13, 2022, 03:37:06 pm »

Als je hem bij TTC gekocht hebt, zou het wel zo sportief zijn om het voor jullie op te lossen. Je hebt hem daar gekocht. Wat TTC met de fabrikant doet, is aan hun. Hoop zo voor alle gedupeerden dat hier een nette oplossing voor komt!
Niet eens sportief.
Het is hun taak.
Officieel heb je alleen met hun te maken.
En hoe zij het dan weer met hun leveranciers regelen heb je als klant niks mee te maken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #35 Gepost op: juni 13, 2022, 03:46:16 pm »

Zo te horen zullen ze elk verkocht model vroeg of laat terugkrijgen met kromgetrokken deurtjes. De oplossing is ook vrij makkelijk lijkt me. Deurtjes uitnemen en even met een schaaf bijwerken. Het hout zal na een seizoen wel gezet zijn lijkt mij.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #36 Gepost op: juni 13, 2022, 04:48:45 pm »

Dat bedoel ik ook Alex, het is zelfs hun plicht lijkt me. Je koopt bij TTC dus daarmee heb je de overeenkomst. Zij moeten het oplossen. Wat ze dan doen met de fabrikant dat is niet aan de koper.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #37 Gepost op: juni 13, 2022, 05:43:48 pm »

Zo te horen zullen ze elk verkocht model vroeg of laat terugkrijgen met kromgetrokken deurtjes. De oplossing is ook vrij makkelijk lijkt me. Deurtjes uitnemen en even met een schaaf bijwerken. Het hout zal na een seizoen wel gezet zijn lijkt mij.
Zoals ik het gelezen heb gaat het niet om massief hout. En als ze het wel zo zou zijn; als je kromgetrokken hout materiaal weer vlak wilt gaan schaven houdt je op bepaalde plekken dunner hout over. In mijn beleving is het dan nog steeds krom alleen lijkt het weer “netjes” vlak/recht.
Gelogd

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #38 Gepost op: juni 14, 2022, 09:09:02 am »

Nee inderdaad, schaven is niet de oplossing. Het is spaanplaat, dus niet goed gesealed.

Ik laat het nu even tussen TTC en Trigano, eind dit jaar gaat de vouwwagen toch voor een servicebeurt weer naar TTC en laat dan op z'n minst het werkblad afkitten zodat daar geen vocht meer tussen kan komen. Schuifdeurtjes zijn inmiddels weer genoeg gedroogd dat ze weer kunnen schuiven. Voor nu dus alleen nog maar cosmetisch merkbaar.

We gaan het zien
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #39 Gepost op: juni 14, 2022, 10:26:49 am »

Nee inderdaad, schaven is niet de oplossing. Het is spaanplaat, dus niet goed gesealed.

Ik laat het nu even tussen TTC en Trigano, eind dit jaar gaat de vouwwagen toch voor een servicebeurt weer naar TTC en laat dan op z'n minst het werkblad afkitten zodat daar geen vocht meer tussen kan komen. Schuifdeurtjes zijn inmiddels weer genoeg gedroogd dat ze weer kunnen schuiven. Voor nu dus alleen nog maar cosmetisch merkbaar.

We gaan het zien
Is er tijdens de verkoop/opzet instructie ook duidelijk gezged dat de keuken voor binnen gebruik is? Als dat niet zo is dan zou ik daar nog eens naar vragen hoe om te gaan met keukens onder de luifel......Snap best dat je dingen niet uren in de stromende regen moet laten staan maar een kampeermiddel mag best wel tegen zon, regen,wind en andere weersinvloeden kunnen imo. Succes met de afhandeling toen ze nog VWS waren vond ik ze altijd heel coulant en netjes met vragen/problemen. Ben er nu al een paar jaar niet geweest (gelukkig) dus geen idee hoe het nu is doordat het TTC is geworden.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #40 Gepost op: juni 14, 2022, 11:22:29 am »

Als je hem bij TTC gekocht hebt, zou het wel zo sportief zijn om het voor jullie op te lossen. Je hebt hem daar gekocht. Wat TTC met de fabrikant doet, is aan hun. Hoop zo voor alle gedupeerden dat hier een nette oplossing voor komt!

Natuurlijk is dit juridisch zo maar er zullen weinig winkels zijn die gelijk roepen dat ze het oplossen als het een probleem van hun leverancier is. Ze gaan eerst daar verhaal halen en afhankelijk van de reactie van de leverancier reageren ze dan naar de klant. Dat vind ik in ieder geval niet vreemd en zou ik als winkel ook doen. Ik zou dan alleen niet eerst zeggen dat het je eigen schuld is en dan toch naar de leverancier gaan, dat is communicatief minder sterk en geeft geen fijn gevoel als je daar staat met nieuwe vouwwagen. Hoop dat ze het voor je gaan oplossen.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #41 Gepost op: juni 14, 2022, 03:00:24 pm »

Laat dit soort klachten hier op dit forum maar flink klinken. Onderhand krijgt dit forum aardig wat macht. Ik bedoel: als alle potentiële kopers hier eerst hun licht opsteken alvorens te kopen, koopt er straks niemand meer een keuken die opgetrokken is uit spaanplaat. Overigens een belachelijke materiaalkeuze spaanplaat voor een campingkeuken. 5 dagen klam weer of een portie dauw van 1 koude nacht kan inderdaad hetzelfde resultaat geven als 5 minuten in de regen zetten.
Ik weet zeker dat er diverse leveranciers hier meelezen op dit forum. Buite Lewe is het bewijs.
Volgens mij kan je op zo'n klacht ook het conformiteitsbeginsel loslaten!
Gelogd
Johan ZRL 2020

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #42 Gepost op: juni 14, 2022, 07:26:07 pm »

Is er tijdens de verkoop/opzet instructie ook duidelijk gezged dat de keuken voor binnen gebruik is? Als dat niet zo is dan zou ik daar nog eens naar vragen hoe om te gaan met keukens onder de luifel......Snap best dat je dingen niet uren in de stromende regen moet laten staan maar een kampeermiddel mag best wel tegen zon, regen,wind en andere weersinvloeden kunnen imo. Succes met de afhandeling toen ze nog VWS waren vond ik ze altijd heel coulant en netjes met vragen/problemen. Ben er nu al een paar jaar niet geweest (gelukkig) dus geen idee hoe het nu is doordat het TTC is geworden.

Wij zijn (nog) niet één van de Trigano bezitters met dit probleem. Wij hebben die van ons 1,5 week geleden opgehaald en zijn er nog niet mee weggeweest. Maar er is ons zowel bij de aanschaf als bij het ophalen niks over gezegd dat de keuken niet nat mag worden.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

MAC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.1
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #43 Gepost op: juni 21, 2022, 01:46:48 pm »

Ik heb net gesproken met de serviceafdeling van TTC. Ze hebben eind vorige week gehoord van Trigano dat de keukenbladen onder garantie worden vervangen. De onderdelen hiervoor worden toegestuurd aan TTC. Dit zijn overigens dezelfde keukenbladen als die er nu ook op zitten. TTC denkt er nog over na om bv. de randen af te kitten uit voorzorg.
Gelogd

Snoekie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #44 Gepost op: juni 22, 2022, 09:59:47 am »

Goed om te horen. Bij ons zijn de deurtjes weer opgedroogd en schuiven ze weer. Verder zit er een heel kleine beschadiging op het aanrechtblad, maar dat valt mee. Wij hebben de vouwwagen gekocht bij Ridderbeks, ik ga het daar nog wel even melden voor het geval we in de toekomst toch weer problemen krijgen (er zit nu nog garantie op).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal