Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

* Voorjaars-Klapweekend


Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »   Omlaag

Auteur Topic: (Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september  (gelezen 65311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #135 Gepost op: september 09, 2011, 03:05:47 pm »

Misschien een Off topic vraag, maar laten jullie de kacheltjes 's-nachts ook aan staan als jullie slapen?

Ik zou graag willen komen, maar het zal er wel niet in zitten. Vrijdag in de ochtend (10.00 uur) gaan we in Rotterdam onze nieuwe jameric 4X4 ophalen en dan weer terug naar Den Bosch. Natuurlijk willen we meteen dan even testen of het opzetten lukt alleen waar dat zou dan mooi op de meeting kunnen. Alleen moeten we hem dan nog wel inpakken. De volgende dag hebben we een feest vanaf 17.00 uur. dus moeten we weer helemaal klaar zijn.

Ik ga niks reseveren, maar als ik het zo in schat kan ik natuurlijk vrijdagmiddag komen en zaterdagochtend alles weer afbreken en weer naar huis gaan. Hoe kunnen we het opzetten beter onder de knie krijgen dan met zoveel jaren ervaring om ons heen ;-)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #136 Gepost op: september 09, 2011, 03:08:47 pm »

ohw ik zie nu dat in het reglement van de camping staat dat electrische kachels ten strengste verboden zijn. Dus denk ik niet dat wij komen echt veel te koud zonder kachel (wij hebben alleen electrische namelijk)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #137 Gepost op: september 09, 2011, 03:33:32 pm »

Wij ook en die gaat echt aan hoor als het nodig is :J
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.777
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #138 Gepost op: september 09, 2011, 04:12:25 pm »

komt helemaal goed met het weer zie ik
En wij hebben altijd kruiken mee

ok lekker warm
maar het word s`nachts 11 graden en dat in de slaap zak is wel te doen  :J

2we hebben er zin in  :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.431
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #139 Gepost op: september 09, 2011, 06:37:47 pm »

Het lijkt ons wel erg gezellig. Als het weer niet al te koud/nat is zullen wij erbij zijn. We kijken het nog even aan. Blauwe kindjes (van de kou) in de vouwwagen lijkt ons niet zo'n succes.
Ze moeten er geen trauma aan overhouden. Volgend jaar moeten ze ook nog meewillen. Anders komen we wellicht voor een dagje langs. Even kennismaken met de daar zijnde leden van de club. Even overdag kijken of we de vouwwagen goed opgezet krijgen, en dan voor de nacht weer naar huis. En dan het volgende weekend met Hemelvaart maar mee.
Als we voor een nacht komen komen we waarschijnlijk op vrijdag einde van de middag al. Ik post nog wel een berichtje t.z.t.
Zag trouwens dat dit een ACSI kaart camping is. Voor diegene die zo'n kaart hebben. 11 euro per nacht inclusief 3 kids. Omdat wij in voorseizoen weg zijn geweest hebben wij er één. Voor de kosten hoeven we het dus niet te laten! Hopen op beetje aangenaam weer. Dit weekend word de temperatuur iets gunstiger voor de (mooiweer)kampeerder.


Pas maar op als je kinderen eens op zo'n weekend zijn geweest willen ze nooit meer 1 missen.
Het worden zelfs vrienden.
De ouders trouwens ook. :P


Ook betalende leden krijgen 10% korting.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7334.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.431
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #140 Gepost op: september 09, 2011, 06:40:40 pm »

ohw ik zie nu dat in het reglement van de camping staat dat electrische kachels ten strengste verboden zijn. Dus denk ik niet dat wij komen echt veel te koud zonder kachel (wij hebben alleen electrische namelijk)
Tja goede voorbeding is het geheim van lekker kamperen.
Ook wij verwarmen elektrisch en kan je zeggen we gaan geen kou lijden. ;)
Ben er ook voor dat alle campings over stappen op betalen na verbruik.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Roadmasterstarter

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #141 Gepost op: september 09, 2011, 07:46:18 pm »

Ook wij hebben alleen een electrische kachel inderdaad. Dus als dat niet mag is het verre van comfortabel. Maar verder gebruiken wij niets of nauwelijks iets, dus dat zal wel meevallen met het verbruik. Denk dat caravans veel meer gebruiken aan stroom!

Zou wel leuk zijn als jullie ook komen hoor "Angel".

Wij komen ook uit Den Bosch en proberen ook als het weer niet al te slecht is vrijdagmiddag te gaan. En dan zaterdagavond weer terug (in ieder geval ik i.v.m. activiteit zondagochtend vroeg). Misschien dat man en kindjes nog blijven. Dat moeten ze nog zien. Als we niet vrijdagmiddag gaan proberen we zaterdagochtend bijtijds te gaan en daar de vouwwagen even te gaan opzetten en afbreken. Wij hebben hem vorige week zaterdag opgehaald. En kennis te maken met de andere leden van de club. Als je thuis zorgt dat alle spullen bij elkaar klaarstaan heb je hem toch zo volgeladen?! En het is maar 50 minuten rijden naar de camping in Asten.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #142 Gepost op: september 09, 2011, 08:03:17 pm »

Ik denk dat het niet zo zeer het verbruik is, maar ook de veiligheid zal een rol spelen. misschien dat de organisator even navraag kan doen bij de camping? Lijkt ons wel leuk om kennis te maken met de mensen van het forum, zelfs mensen uit je eigen stad tegen komen die ook maar 1 dagje blijven en ook nog eens, net als ons, voor het eerst hun wagen gaan proberen is helemaal apart.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.431
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #143 Gepost op: september 09, 2011, 08:38:59 pm »

Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Niet te druk maken over die kachel.
Kan weinig mee gebeuren als hij valt gaat hij toch uit en als je hem goed vrij hebt staan kan er niks vlam vatten.
Maar met temperaturen die er tot nu toe worden voorspeld worden hebben we ze toch niet nodig.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #144 Gepost op: september 09, 2011, 09:45:02 pm »

Een goede slaapzak met een extra deken erover heen doet wonderen....
Lekker kamperen onder tent doek...mijn ervring is dat je dan juist heel erg goed slaapt.
Zorg alleen voor een goede slaapzak en rits die dicht, voor dat je erin gaat ff warm springen zodat de warmte ook in de slaapzak blijft zitten...
Kacheltje is alleen nodig om de eerste kou te verwijderen meer niet.

Anders gewoon een gaskacheltje meenemen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #145 Gepost op: september 09, 2011, 10:00:29 pm »

Een gaskachel heb ik niet.voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar vooral voor de kleinste van het stel vind ik het sneu die is 1 en kan dus niet in een gewone slaapzak.
Gelogd

Roadmasterstarter

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #146 Gepost op: september 09, 2011, 10:49:13 pm »

Kan ik mij voorstellen. Die van ons zijn 3, liggen in een gewone slaapzak. Maar moet zeggen dat dat wel een slaapzak is die tot 0 graden kan. Dus zou goed moeten zijn. Maar omdat ze zo klein zijn zeggen ze dat er veel warmte verloren kan gaan in een grote slaapzak. Maar die fleecedeken is een goed idee. Die neem ik ook mee.

Heb je een winterslaapzak met lange mouwen voor die kleine, Angel. Die had ik altijd. Zijn wel lekker warm. En dan ook een fleecedekentje eroverheen. Dan moet het goed komen lijkt mij. Het word niet extreem koud gelukkig. Maar de voorspellingen veranderen van uur tot uur. Er zijn kinderdagverblijven waar de kindjes 's middags buiten slapen in zo'n soort kippenhokje. Heel gezond. Pas als het onder de 5 graden komt slapen de kindjes binnen. Tot die tijd buiten. Ook de babytjes. Dus volgens mij hebben die er niet zo veel last van. Weet dat omdat die van mijn zus altijd buitensliepen. En misschien even de tent verwarmen voor ze naar bed gaan. Als je warm gaat slapen blijf je vaak ook wel warm.

Zou het wel leuk vinden. Krijg er steeds meer zin in.

Nog even een vraagje aan de kenners?! Ik zoek nog van die plaatjes om onder de wielen te leggen. Toen wij er één huurden kregen we daar van die rvs plaatjes bij met antislipprofiel. Door er één of 2 van onder een wiel te leggen kon je hem dan waterpas stellen. Vanmiddag bij de Wit geweest. Maar zij hadden deze niet. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Of wat gebruiken jullie daarvoor?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #147 Gepost op: september 09, 2011, 11:01:51 pm »

daar gebruiken we stukjes multiplex voor maar er zijn er ook veel die betonplex gebruiken.

Leuk dat jullie komen :J :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #148 Gepost op: september 10, 2011, 09:23:51 pm »

Citaat
Een gaskachel heb ik niet.voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar vooral voor de kleinste van het stel vind ik het sneu die is 1 en kan dus niet in een gewone slaapzak.

Onze jongste is nu 2 en vorig jaar mei heeft ze in een winter trappelzak(zonder mouwen) in het campingbedje onder een dekbedje geslapen. Wel hadden we haar een romper met langemouwen en een pyjama met lange mouwen aan gedaan. Zij heeft het niet koud gehad(wij wel overigens) maar toen was het wel rond het vriespunt, dat verwacht ik nu niet. Je kan altijd nog een kruik meenemen om het bedje voor te verwarmen bijvoorbeeld. Onze zoon (nu 5 ) lag in zijn junior slaapzak en zweette er gewoon uit halverwege de nacht, die jongen heeft het werkelijk nooit koud (tenzij hij ziek is)


Citaat
Nog even een vraagje aan de kenners?! Ik zoek nog van die plaatjes om onder de wielen te leggen. Toen wij er één huurden kregen we daar van die rvs plaatjes bij met antislipprofiel. Door er één of 2 van onder een wiel te leggen kon je hem dan waterpas stellen. Vanmiddag bij de Wit geweest. Maar zij hadden deze niet. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Of wat gebruiken jullie daarvoor?

Er zijn mensen die daar die grote gele "keggen" voor gebruiken, weet zo even niet hoe die dingen heten.. Wij doen niets onder de wielen maar wel van die Big Foots (kunststof plankjes) onder de  uitdraaipootjes zodat ze niet wegzakken als de grond zacht is. Die zijn overigens niet duur, iets van 4,99 bij de Wit.

Gezellig als jullie ook komen!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re:(Chat topic)Najaars weekend 2011 16 t/m 18 september
« Reactie #149 Gepost op: september 10, 2011, 09:44:34 pm »

oeps, ik had hem verkeerd gelezen. Wij leggen plaatjes onder de pootjes niets onder de wielen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal