Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: S: Costa Brava: Sant Feliu de Guixols: Yelloh Village Sant Pol  (gelezen 4109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willempoort

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone River Lodge (Ex Smitveld Ruebist)
S: Costa Brava: Sant Feliu de Guixols: Yelloh Village Sant Pol
« Gepost op: augustus 07, 2022, 04:12:38 pm »


Van 11 t/m 25 juli 2022 op Camping Sant Pol te Sant Feliu de Guixols gestaan, net iets onder Platja D'Aro. Vroeger met ouders veel in deze omgeving geweest. Nu voor het eerst met eigen kinderen.

*Vriendelijkheid personeel: 7
    * Sanitair: 7
    * Schoonheid van de camping zelf: 6,5
    * Animatie team: 7
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 9 (tweede keer: 1)

Dit was de eerste keer op een Yelloh Village camping. De camping vonden wij relatief duur (ong. €500,- per week). De camping heeft 61 huuraccommedaties en 16 kampeerplekken en ligt op een heuvel tussen Sant Feliu de Guixols en Platja D'Aro op ongeveer 300 meter van het strand, waar bedjes te huur zijn voor ruim €8,- per stuk.

De camping zelf is erg mooi aangelegd met mooie mediterrane beplanting en dus erg groen. Wel zal je soms flink moeten klimmen (of dalen) naar o.a. sanitair, zwembad en receptie. Hier en daar is het soms wat (zwembad/sanitair) minder schoon, beschadigd of gedateerd. Qua prijs mag dat echt beter. Er zijn voor de heren (2 wc's/2 urinoirs/4 douches/6 wasbakken), voor dames volgens mij (bijna) hetzelfde. Bij de afwasgelegenheid 4 wasbakken en twee wasbakken voor de kledingkast. Er zijn twee wasmachines en een droger (wasmunt is €4,95).

Restaurant Petit Pol op de camping is prima, maar wel een beetje aan de prijs. Eerste keer, op dag van aankomst, prima gegeten. Tweede keer niet. We hebben 45 minuten gezeten en in die tijd werden we niet bediend. Er waren 5 tafels bezet. We zijn toen weggegaan en de ober was zeer verontwaardigd. We hoorden van anderen dat dit vaker voorgekomen is (bepaalde ober?) Wandelen naar andere restaurants is wel een eindje, zeker met kinderen. Langs de camping (beneden kampeerplekken) loop een relatief drukke weg en de scootertjes en brommers ruik je soms ook goed.

Regelmatig animatie voor kinderen (knutselen, potten bakken, waterpolo), 's avonds (ong. 3 keer per week) voor ouderen muziek, dans. Begint relatief laat rond half 10, 10 uur. Je moet er van houden.

Zou ik deze camping aanraden? Er zijn mensen die er al vijf jaar achter elkaar komen, maar ik vind de camping daar te duur voor. Prijs/kwaliteit ligt mij daar teveel voor uiteen. Voor mij hoeft er geen animatie te zijn, maar ik merk dat mijn kinderen dat wel fantastisch vinden. Maar ik heb na twee weken Spanje nog een kleine week op (boeren)Camping Poelzicht in Friesland gestaan. Kinderen zeiden dat ze dat leuker vonden  :J kortom, er is vast iets leukers of beters in de omgeving te vinden.


Camping Sant Pol: https://www.yellohvillage.nl/camping/sant_pol

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal