Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?  (gelezen 2206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albert83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne 2010
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #15 Gepost op: juli 12, 2023, 11:04:44 am »

Met een geremde aanhanger is de remweg korter. Maar hoeveel dat scheelt op dit beperkte gewicht geen idee. Zag laatst op de camping een hybride auris met camplet. Camplet werd geladen met wat tassen met kleding en de auris werd volgepakt met de overige spullen. Ik zie vaak genoeg een auris volgepakt met tent en uitrusting  dus volgens mij moet dit ook wel lukken.


Heb zelf een Corolla en kan je deze van harte aanbevelen  :)

De vorige vakantie hadden we een grote tent, koelkast en fietsen. Geen centje pijn. Helaas valt de Corolla nog buiten het budget, bovendien hebben we onze auto net een jaartje.
Een forumlid heeft deze combinatie ook (gehad). In een van zijn/haar berichten zag ik een foto. Helaas reageert hij/zij niet op een persoonlijk bericht. Maar ik denk dat het dan vooral opletten gaat worden en lichtere dingen in de vouwwagen stoppen. Wellicht toch wat minder accessoires. Ik heb begrepen dat je bij Camplet ook na twee jaar nog een luifel of keuken kan kopen. Is het dan duurder dan bij aanschaf van een Camplet?

De Auris mag inderdaad zowel 345 kg geremd als ongeremd trekken. Maar een geremde versie lijkt me toch veiliger. Bovendien zijn er veel auto's die ongeremd veel minder mogen trekken. Zou jammer zijn als ik in de toekomst een auto koop die wel 750 kg geremd mag trekken, maar ongeremd minder.

We zijn er nog niet helemaal over uit. Zijn er Camplets (oudere modellen, zoals de Classic, Premium) die van zichzelf minder wegen, zodat ik meer kan meenemen. Ik kom er zelf niet uit. Ik lees in brochures 250 kg eigen gewicht, maar of dit betekent dat dit het gewicht van alleen de aanhanger is zonder tent/stokken. ???
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2023, 12:14:30 pm »

De vorige vakantie hadden we een grote tent, koelkast en fietsen. Geen centje pijn. Helaas valt de Corolla nog buiten het budget, bovendien hebben we onze auto net een jaartje.
Een forumlid heeft deze combinatie ook (gehad). In een van zijn/haar berichten zag ik een foto. Helaas reageert hij/zij niet op een persoonlijk bericht. Maar ik denk dat het dan vooral opletten gaat worden en lichtere dingen in de vouwwagen stoppen. Wellicht toch wat minder accessoires. Ik heb begrepen dat je bij Camplet ook na twee jaar nog een luifel of keuken kan kopen. Is het dan duurder dan bij aanschaf van een Camplet?

De Auris mag inderdaad zowel 345 kg geremd als ongeremd trekken. Maar een geremde versie lijkt me toch veiliger. Bovendien zijn er veel auto's die ongeremd veel minder mogen trekken. Zou jammer zijn als ik in de toekomst een auto koop die wel 750 kg geremd mag trekken, maar ongeremd minder.

We zijn er nog niet helemaal over uit. Zijn er Camplets (oudere modellen, zoals de Classic, Premium) die van zichzelf minder wegen, zodat ik meer kan meenemen. Ik kom er zelf niet uit. Ik lees in brochures 250 kg eigen gewicht, maar of dit betekent dat dit het gewicht van alleen de aanhanger is zonder tent/stokken. ???
geen idee hoe het bij de camplet zit maar bij de vouwwagens die ik heb gehad is het leeg gewicht wat aangegeven wordt vaak wel met de tent en stokken/keuken als die vast aan de wagen zitten. Zoals onze bermkeuken die je wel los weg zet tijdens kamperen en ook onze voortent en stokken maar die zitten aan de wagen omdat het een 123 systeem is. Alle extra's zoals zijtent, luifel, reservewiel, imperiaal, disselbak, optionele keuken (geen idee of dat bestaat) moet je bij het leeg gewicht optellen en gaan dus van je laadgewicht af!
Als je eraan denkt om deze toch te kopen zou ik de opties kopen en op zolder leggen zodat je die hebt en kan gebruiken als je auto meer mag trekken, of in de auto leggen? Luifel moet lukken keuken lijkt me lastiger, maar ken de keuken van de camplet niet eerlijk gezegd.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2023, 07:59:46 pm »

Een Camplet heeft standaard geen keuken. wellicht is het dan lichter.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2023, 08:04:22 pm »

Een Camplet heeft standaard geen keuken. wellicht is het dan lichter.
Een nieuwe niet nee.
Oudere hebben standaard wel een keuken. Dus als de topicstarter een tweedehands wil moet hij even letten op het jaartal. Weet zo niet in welk jaar de keuken een optie werd. En is het misschien mogelijk om een keuken te verwijderen uit een Camp-let. Anders kan je die tijdelijk (tot er later een andere auto is met meer trekkracht) in de opslag bewaren.
Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:14:40 pm »

Onze Suzuki Celerio mag 400 kg trekken, geremd of ongeremd geen verschil. Onze Camplet Apollo van 2010 weegt 250 kg, dat is gewoon de hele wagen zonder extra's. Wij hebben wel de geremde uitvoering. Jullie Auris mag dus in dat geval 95 kg aan accessoires, vakantiebagage en kampeeruitrusting meenemen. We hebben zelf alles eens gewogen: disselbak, reservewiel, kampeeruitrusting en de meuk die we verder nog meenemen, kwamen we op 100 kg. Dus we hebben nog wat speling.
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 27, 2023, 10:22:45 am »

Onze Keizer Weekender (nieuwprijs € 5000) heeft 'n eigen gewicht incl tent, voortent en inritsbaar zeil in de slaapkamer van 165kg.
Hiermee is 't wel een ongeremde wagen.

Incl.luifel en zijwanden en het (best zware) inritsbare grondzeil in de voortent én al onze bagage zoals een inklapbare keukenkkast, 2 opvouwbare kastjes, klaptafel, 2 stoelen en kussens en beddengoed opgemaakt hebben we laten wegen, kwamen we op 340kg.

De gasflessen, gaspitten en koelkast hebben we in de auto, kledingtassen en parasol op 't dak.
Daar ligt namelijk 'n dakkoffer om op 'n terugweg eventuele natte tentdelen in te vervoeren en de tassen gaan dan in de auto.
Mijn (benzine) Fabia met kogeldruk van 75kg mag ongeremd 400kg trekken waar wij dus onder blijven.

Onze wagenbouwer woont ook in Duitsland en levert de wagen af met Duitse papieren, misschien niet COC maar dat herkent u misschien aan de foto wel 😉
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2023, 10:35:35 am door kimopo »
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


Albert83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne 2010
Re: Camplet i.c.m. 345kg trekgewicht auto?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 27, 2023, 12:05:54 pm »

Vorige week hebben we een Camplet Savanne uit 2010 gekocht. Volgens de handleiding zou deze 250 kg moeten wegen. Wel een waarbij de keuken vastzit. Tenminste ik zie geen schroeven/bouten, maar overal van die popnagels. Ik ga deze week de disselbak, fietsendrager, luifel en slaapcabine eraf/eruit halen en dan naar de keuringsinstantie. Bij het zoeken naar een Camplet ben ik iemand tegengekomen met een Concorde en een Auris Hybrid; zijn ervaringen waren goed. Een Camplet is sowieso geen wagen die je vol kan stouwen, dat scheelt weer. En in de Auris kan ook veel. We zochten met name een alternatief voor een grote tent, waarbij we waarschijnlijk ook uit zouden komen op een aanhangwagen. Dan kan je voor mijn idee net zo goed een vouwwagen kopen.

De Weekender is voor ons te klein. Wel een mooie tenttrailer.




Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal