Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stangklemmen vernieuwen  (gelezen 928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rbeek2750

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde
Stangklemmen vernieuwen
« Gepost op: juli 19, 2023, 01:02:35 pm »

DE KLEMMEN DIE OP DE UITSCHUIFBARE STANGEN ZITTEN ZIJN BIJ MIJN CAMPLET APOLLO LAM GEWORDEN   IK HEB NIEUWE BESTELD MAAR HOE MONTEER JE DEZE MOET DE VOORTENT ERAF OF KANHET MAKKELIJKER?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Stangklemmen vernieuwen
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2023, 02:45:48 pm »

Allereerst: op internet in het algemeen en fora in het bijzonder wordt het gebruik van hoofdletters gezien als schreeuwen en door veel mensen als minder beleefd ervaren.

Als dit om gewone buisklemmen gaat, is het een kwestie van de dunne buis eruit schuiven, de oude buisklem verwijderen, de nieuwe plaatsen en daarna de dunne buis er weer in.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Stangklemmen vernieuwen
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2024, 06:33:01 pm »

Ha, wij gaan deze zomer ook de oude schroefjes vervangen door de klemmen. Benieuwd of het gelukt is zonder de tent los te maken van de stangen?


Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stangklemmen vernieuwen
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2024, 10:26:57 am »

De tent hoeft niet van de stangen. Het makkelijkste is om even de bouten bij de scharnieren los te draaien. Het dikke deel van de buis kun je er dan vanaf schuiven, terwijl het dunne deel in de stok sleuven in het doek blijft zitten.
Wij hebben jaren geleden de vleugelmoeren al vervangen door de snelspanners. Werken zeer goed. Wel lijken ze altijd te krap op de dikke buis te zitten. Vroeg of laat scheuren ze. Ik heb ook al een set uitgedremeld zodat deze ruimer past op de dikke buis, maar ook deze is gescheurd. Maakt voor de werking op zich niet uit, de klem werkt ook als deze los om de dunne buis hangt.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Stangklemmen vernieuwen
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2024, 11:27:38 am »

Wij hebben de vleugelmoeren ook al lang geleden vervangen door snelklemmen. Een fluitje van een cent. En bij ons zijn ze niet te krap (1 kant zelfs aan de ruime kant), en na jaren gebruik nog nooit gescheurd. Kun je dus ook treffen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal