Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ventilatie en tentdoek Camplet  (gelezen 685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albert83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne 2010
Ventilatie en tentdoek Camplet
« Gepost op: augustus 16, 2023, 09:45:06 am »

Hallo, wij willen een Camplet gaan kopen. Budget is maximaal 5000. We komen uit een Decathlon Fresh & Black tent. Qua ventilatie en koelte een erg prettige tent. Hoe is de ventilatie van de oudere Camplets? Afgezien van de Savanne hebben veel oudere Camplets in achterzijde een beetje ventilatie voor de slaapcabines. Wordt dit dan heel warm?

En qua tentdoek? Wat  heeft jullie voorkeur en waarom? Een arcryldoek of katoenen doek? Ik las dat het arcryldoek sneller droog is, maar de Camplet zijn vaak nog wel duurder. Bovendien vind ik de Savanne wel mooi, maar het doek is van katoen en de gastencabine wat klein.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ventilatie en tentdoek Camplet
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2023, 09:57:04 am »

Deze vraag komt wel vaker voorbij.
Heb nooit all season doek gehad zoals ze het ook wel noemen.
Maar er zijn verschillende merken die de optie aanbieden.
Als katoen kampeerder ben ik fan van katoenen doek.
Maar alle soorten hebben hun specifieke voordelen.

Maar voor eigenlijk alle vouwwagens telt.
Luchten luchten luchten.
En die opties hebben eigenlijk alle vouwwagens wel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ventilatie en tentdoek Camplet
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2023, 10:06:02 am »

Ik heb een Savanne uit 2006 gehad en heb nu een vouwwagen met katoenen doek.
Ik heb een voorkeur voor katoen maar zou een Camp-let er niet om laten staan. De kwaliteit van het Camp-let doek is gewoon prima. Naar mijn idee had het wel wat meer lichting nodig. De meeste Camp-let modellen bieden daar ook genoeg mogelijkheden toe, ook al regent het.

Gastencabines van Camp-let, en in het bijzonder die van de Savanne zijn hun gewicht in goud waard. Zoek je dus een tweedehands en wil je die gastencabine, zorg dat die er al bij zit bij het uitzoeken van het tweedehands model. Of informeer bij de dealer of die nog nieuw in het magazijn ligt in Denemarken. Vaak is dat het geval maar dan betaal je wel de huidige nieuwprijs, ook al is het een model uit 2006.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal