Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Met de vouwwagen door Schotland  (gelezen 8520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dory1000

  • Gast
Met de vouwwagen door Schotland
« Gepost op: februari 10, 2014, 08:38:09 pm »

Wij zijn van plan om in juli 10 dagen door Schotland te reizen met onze Trigano Chantilly. Ik weet alleen niet of dat zo verstandig is gezien de weersomstandigheden. Ook heb ik begrepen dat je in Schotland met een vouwwagen vaak als caravan aangezien wordt en daarom op en verharde plaats moet staan.

Wie is al eens met de vouwwagen in Schotland geweest, hoe is het bevallen en hebben jullie tips voor campings?

Ik ben benieuwd.

Beatrice
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Met de vouwwagen door Schotland
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2014, 09:10:01 pm »

Hoi Beatrice,

Wij zijn nog niet hoger dan het Lake District en North Yorkshire gekomen met de vouwwagen, maar Schotland staat op de planning, helaas lukt het niet dit jaar, maar wordt het volgend jaar.

Campings te over, en als je zoekt op campings waar 'tenten welkom' zijn, vind je ook wel snel een camping met ook gras (of evt. gravel achtige) ondergrond, het zijn echt niet alleen hardstandings wat er te vinden is. Tips voor gebieden: Oban (West), Pitlochry en Loch Ness (Centraal en Noord), en St. Andrews (Oost) zijn zo maar een paar opties waar we zelf geweest zijn, en alleen maar van kan zeggen dat het er prachtig is. Dat was wel allemaal pré vouwwagen, maar ik zoek en kijk wel al een tijdje in Schotland, omdat het er ws. volgend jaar toch echt van gaat komen. Als je camping suggesties hebt als jullie geweest zijn, houden we ons dus ook zeer aanbevolen.

En ja, het weer, het kán er veel regenen, maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn. Wij hebben er in een vakantie eind april/begin mei prachtig weer gehad tegen de 30 graden, en we zijn in september/oktober wel eens behoorlijk weggespoeld. Dus daar is niet veel zinnigs over te zeggen.

Kijk een naar de klimaatinfo site naar het gebied wat je denkt te gaan bezoeken. Juli is een van de maanden, met de minste regendagen.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal