Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Rotterdam naar Spanje  (gelezen 15572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

missykuss

  • Gast
Van Rotterdam naar Spanje
« Gepost op: juni 25, 2012, 01:10:22 pm »

Hoi Allemaal,

ik wil graag een aantal meningen horen, ik vertrek volgende week donderdag richting Spanje.

Oja, ik ben hier wel bekend onder misskuss, helaas krijg ik die account niet meer aan de praat dus heb nieuwe aangemaakt.

Het volgende, ik vetrek rond 13.30 uur op donderdag met als eindbestemming Playa D'aro. We hebben de camping vanaf zaterdag dus ruim de tijd om daar te komen. Zit wel een beetje te dubben welke route te nemen. Donderdag rond 13.30 uur wil ik een beginnetje maken, een paar uur rijden tot in Frankrijk, de volgende dag flink wat kilometers maken en dan de zaterdag het laatste stukje.

Welke route kan ik het beste nemen?? Gewoon de kudde volgen via luxemburg of toch niet. Ik heb een Corsa 1.2 en een Jametic erachter hangen. Heb gelezen dat er wel wat steile hellingen tussen de routes zitten en wil gewoon geen flater begaan.

En dan ook nog, ga ik de vouwwagen uitklappen of toch een hotel. Een hoop vragen waar ik zelf een beetje ibbelig van wordt. Hebben jullie tips voor me, alles is welkom. En is het handig om op donderdag middag te vertrekken?? Ik reis samen met mijn dochter van 9.


Ik hoop dat jullie met me mee willen denken, alle raad is welkom.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2012, 01:18:04 pm »

Zou gewoon via Parijs gaan.
En dan de A75 naar het zuiden.
Er zitten wel wat hellingen tussen.
Maar dat gaat wat langzamer dan gewoon.
Zelf klap ik de boel gewoon open tijden een overnachting, maar een F1 hotel is natuurlijk ook een optie.

De Route

KLIK
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2012, 01:28:17 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2012, 03:49:10 pm »

Via Parijs en Clermont Ferrand zal voor jullie het snelst gaan. De A 75 gaat wel meer door bergen als de "route soleil" dus je auto zal het wat moeilijker hebben. Via Luxemburg zal het wat beter gaan wat betreft de bergen. Ook kun je dan nog goedkoop tanken.
Wil je donderdagmiddag vertrekken dan zou ik voor Parijs ermee gaan stoppen. Zelf zoeken wij altijd een overnachtingscamping uit, maar een F1 hotel kan ook. Die zou ik dan even boeken en kijken of er een bewaakt terrein is waar je jouw auto en klapper kan parkeren. Voordeel hiervan is dat je vrijdag vroeg kunt vertrekken en da in Parijs minder vertraging op zult lopen. Je moet dan wel voor 7:00 door Parijs rijden. Na 10:00 uur is over het algemeen de grootste drukte voorbij.
Kortom je moet zelf even bekijken wat je het prettigst vind!
Prettige valantie
Gelogd

missykuss

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2012, 03:57:21 pm »

Is het niet lastig rijden door Parijs of rij je er vlak langs. Dat is dan op vrijdag ochtend, dus rij tegen de stroom in hoop ik. Ik denk dat als ik een F1 boek het wel wat meer zekerheden geeft, scheelt altijd weer.

Verbaast me wel dat er veel mensen ervoor kiezen om niet via luxemburg te rijden, had ik niet verwacht. En mijn auto zal het vast wel trekken, anders krijgt ie het aan de stok.

Ben benieuwd wie er nog meer voor deze route kiest en wie nou juist weer niet. Wat een afwegingen voor een vakantie he hihihi.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2012, 04:08:50 pm »

Parijs kun je op verschillende manieren passeren. Het kortste is via de Boulevard Périphérique, lekker door Parijs heen. Je kunt ook de grote omweg pakken, via de A104, of via de A86. Het is er overal druk, ook al rij je tegen de stroom in!
succes
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2012, 04:11:11 pm »

In Mei zijn wij ook via Parijs naar Frankrijk gegaan en heb ik er bewust voor gekozen om om Parijs te rijden. Je doet er dan wel een 45 - 50 minuten over in plaats van 20 minuten en er lijkt geen einde aan te komen, maar wij konden wel lekker door rijden en voor mijzelf een minder stressgevoel om al die zoveel baanswegen en afslagen in de gaten te houden.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2012, 04:14:08 pm »

Een tip wellicht voor de rit door Frankrijk, zaterdag begint de tour de France met alle gevolgen (wellicht vooraf) vandien.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2012, 04:22:24 pm »

DIe begint inderdaad in Luik dus daar kan het wel erg druk zijn.

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/11664608/__Schema_Tour_de_France_compleet__.html

Misschien ook handig voor de eventuele terug weg?
Gelogd

MrLowlands

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2012, 06:08:11 pm »

Ik lees dat je trekauto een Corsa 1.2 is. In dat geval zou ik kiezen voor Rotterdam-brussel-Luxemburg en dan verder de route soleil volgen door Frankrijk.
Dit is de route met de minste stijgingspercentages, middendoor Frankrijk (A75?) richting de brug van Millau is behoorlijk heuvelachting richting het laatste kwart.
Als je mijn routevoorstel pakt heb je grootste berg richting Spanje, de puist nabij Luik, al omzeild. Maar je hebt tijd zat zo te lezen dus wat dat betreft, kies een route die jullie het leukst lijkt. Wat kosten/kilometers beterft maakt het allemaal niet zo veel uit. Veel plezier en een goede reis.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2012, 06:51:37 pm »

Ik zou zeggen, gewoon je neus achterna, sta je in file? heb je een uurtje meer om met je dochter te kletsen,

wat je auto betreft, die trekt het heus wel, gaat hij wat langzamer als de rest de bult op, nou en...
gewoon rechts houden en lekker naar boven tuffen (wel een tandje terug zetten)

En de overnachting, dat ligt er net aan hoe moe je bent als je stopt.

veel plezier daar
Gelogd

missykuss

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #10 Gepost op: juni 25, 2012, 08:12:09 pm »

ohhh wat een heerlijke tips, had de Tour de France niet ind e gaten maar ik denk dat ik die vrijdag al aan me voorbij laat gaan. En ja, ik denk wel dat we genoeg tijd hebben. En file calculeer ik wel in, liever minder dan meer maar goed. Ik denk dat ik dan toch de route via luxemburg als eerste keus neem, dan rij ik gewoon op het gemakkie. De overnachting laat ik van het weer afhangen, als het te vochtig is zal ik de eerste overnachting voor een hotel kiezen. Voordeel denk ik is dat we op tijd weer verder kunnen. We gaan het meemaken hihi. Dank jullie al voor het meedenken en als er nog mensen zijn met nieuwe tips of aanvullingen, laat maar komen.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2012, 03:35:49 am »

Ik lees dat je trekauto een Corsa 1.2 is. In dat geval zou ik kiezen voor Rotterdam-brussel-Luxemburg en dan verder de route soleil volgen door Frankrijk.
Dit is de route met de minste stijgingspercentages, middendoor Frankrijk (A75?) richting de brug van Millau is behoorlijk heuvelachting richting het laatste kwart.
Als je mijn routevoorstel pakt heb je grootste berg richting Spanje, de puist nabij Luik, al omzeild. Maar je hebt tijd zat zo te lezen dus wat dat betreft, kies een route die jullie het leukst lijkt. Wat kosten/kilometers beterft maakt het allemaal niet zo veel uit. Veel plezier en een goede reis.

Minste stijgings %age? zitten toch een paar aardige klimmetjes in de Ardennen vlak voor Luxemburg.
Zou kiezen voor de route over Parijs.

Prettige vakantie
Relax en veel sun shine
Peter
Gelogd

misskuss

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2012, 09:30:42 am »

Mijn nickname is weer terug verandert dus ben gewoon weer misskuss!!!!!

Vorig jaar ben ik naar Frankrijk gereden (zelfde auto en zelfde vouwwagen) en ben toen via Lille gereden. Deze weg was uitermate stil, weinig verkeer en geen oponthoud gehad. Wel een aantal keer flinke klim gemaakt, waarbij het soms in 3e versnelling ging. Ik ben toen richting de Jura gegaan, bij camping van Yelloh village, camping Fayolan.

Het laatste stuk in de 1e versnelling gedaan, had een afslag gemist. En daar heb ik nu nog steeds een onderbuik gevoel van. Daarom nu ook de vraag gesteld over wat handig en verstandig is. Merk tot nu toe dat allebei de routes een optie kan zijn.
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2012, 10:20:48 pm »

In Mei zijn wij ook via Parijs naar Frankrijk gegaan en heb ik er bewust voor gekozen om om Parijs te rijden.

Waar was je aan het rijden dan voor je bij Parijs was? I: :? :H
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Van Rotterdam naar Spanje
« Reactie #14 Gepost op: juni 26, 2012, 10:46:01 pm »

Scherp opgemerkt ;-)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal