Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Eigen winterstalling  (gelezen 31060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #15 Gepost op: oktober 17, 2010, 10:02:27 pm »

@ dheppener, hou je het ook bij met foto's?  ;)

Ik heb inmiddels fase I en II afgerond: de werkplaats is verhuisd en de ruimte is (vrijwel) leeg. Zodra er weer een straat voor het huis ligt kan ik hout gaan aanschaffen en starten met de bouw!

« Laatst bewerkt op: maart 19, 2011, 04:42:27 pm door Alex »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #16 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:32:12 pm »

Tijd voor een kleine update. Afgelopen weekend lekker opgeschoten, het geraamte staat. Omdat ik er nog niet over uit ben wat er allemaal op komt te staan/liggen heb ik de boel lekker stevig gemaakt. Met de hele familie "proef gezeten", de boel staat als een huis!

« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2010, 10:35:05 pm door nikkel1964 »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #17 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:39:54 pm »

ziet er zekers goed uit daar kan heel wat spul op gezet worden maak je ook nog iets van een trap om het podium op te komen  :P


 hij is redelijk stevig hij kan een blik bier dragen  :# :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #18 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:58:50 pm »

 :J

Dat blikje heeft mijn zoon er stiekem op gezet terwijl ik mijn camera ging pakken (en ja, het is mijn blikje niet het zijne). Met als commentaar "Zo, daar krijg je vast wel reactie op!"  :P

Vooruitziende blik, dat jochie...

Er komt inderdaad iets van een trapje. En een dubbele bodem met een luik voor kleine spullen. En een vak voor de ladder. En een schoenenrek. En ruimte voor de "gifkast". Een lampje onderin zodat ik ook daar kan zien wat er gebeurd. Een stellinkje voor het timmerhout. Rekken, opbergboxen, ophangdingesen....

Ik draaf door!!

 ::)

 :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #19 Gepost op: oktober 31, 2010, 11:18:23 pm »

Ziet er goed uit :J :J Ik vind het een slim idee Zo benut je strakt echt veel ruimte

:J

Dat blikje heeft mijn zoon er stiekem op gezet terwijl ik mijn camera ging pakken (en ja, het is mijn blikje niet het zijne). Met als commentaar "Zo, daar krijg je vast wel reactie op!"  :P

Vooruitziende blik, dat jochie...

:# :#
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #20 Gepost op: november 01, 2010, 07:11:09 am »

Hmmm, nu raak ik op achterstand. Morgen ga ik los!
Maar of ik het zo heftig aanpak... Prachtige constructie! je kan er bijna 2 op elkaar stallen  I:

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #21 Gepost op: maart 10, 2011, 06:09:00 pm »

Klaar!!  :J

Gelogd

dientje

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #22 Gepost op: maart 10, 2011, 06:29:38 pm »

Ziet er erg mooi uit :) :)
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #23 Gepost op: maart 10, 2011, 09:28:57 pm »

Ziet er super uit!  ;D

Ik was ook van plan om een plateau in de garage te maken om de vw straks onder te zetten. Maar nu ik dit gezien heb, moet het hele ontwerp weer overhoop.

Gelukkig zat het ontwerp alleen nog maar in mijn hoofd, dus veel extra werk is het gelukkig niet.  ::)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #24 Gepost op: maart 10, 2011, 10:04:35 pm »

superssssssssssssssss
Gelogd
Jevipro

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #25 Gepost op: maart 10, 2011, 10:22:36 pm »

Dank jullie! Ik moet zeggen, het is ook allemaal wel wat overdreven deze constructie maar ik vond het gewoon ook leuk om te maken. In ieder geval, als het huis wegwaait blijft deze stalling staan...

Er staat bij elkaar ruim 28 strekkende meter stelling op plus twee "inwendige" (tussen de balken) bergvakken voor tuingereedschap etc. Aan de achterzijde staat een aantal tuinmachines achter elkaar. Probleem: ik kan nu nooit meer mijn rotzooi verdedigen met het feit geen bergruimte te hebben  :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #26 Gepost op: maart 10, 2011, 10:25:42 pm »

Ziet er goed uit met de stelling en die opbergvakken :J Mooi opgelost
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #27 Gepost op: maart 10, 2011, 11:57:23 pm »

ziet er goed uit. mijn schuur is te klein om er een vw in te parkeren maar jouw bouwwerk geeft mij wel een idee wat ik met onze schuur kan doen want die staat werkelijk bomvol. als je de deur open doet dan komen de spullen je tegemoet ::)

wel leuk om te zien dat ook je kat een eigen plekje heeft gekregen :W zal ie blij mee zijn  :J
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #28 Gepost op: mei 30, 2011, 03:26:11 pm »

Wat een werk heb je ervan gemaakt.
Ziet er super (degelijk) uit!

Als iedereen dit idee overneemt, raken de stallingen nog failliet :K.

en handig om hem met een mover in te parkeren en eruit te kunnen rijden, scheelt een boel duw- en trekwerk. 8)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2011, 03:37:38 pm »

Wat een werk heb je ervan gemaakt.
Ziet er super (degelijk) uit!

Als iedereen dit idee overneemt, raken de stallingen nog failliet :K.

en handig om hem met een mover in te parkeren en eruit te kunnen rijden, scheelt een boel duw- en trekwerk. 8)

Dank je!! Het bevalt prima tot nu toe. Door de helling van de oprit komt de wagen dermate schuin naar binnen (met de achterkant omhoog) dat ik tegen de bovenrand van de stalling aankom als ik met de auto door zou rijden. Ik duw 'm nu met de auto zo ver naar achteren dat de banden "binnen" zijn en dan til ik met de mover de dissel zo ver omhoog dat alles qua hoogte weer past en dan duw ik het laatste stukje.

Voor de gevallen waarin er g??n auto voor de kar staat heb ik ook nog een handlier waarmee ik de wagen naar binnen kan trekken (ik heb de neiging de kar nog wel eens spontaan op de oprit te zetten en open te klappen om even lekker te knutselen of dingen anders in te richten  ;) ) De Hitchdrive trekt dat helaas niet, die kan die helling niet aan.

Grootste voordeel tot nu toe: vanaf het moment dat we spontaan bedenken: "We willen weg!" tot aan het wegrijden hoeft nu niet meer dan een half uur te kosten. Inclusief camping uitzoeken en kleren inpakken  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal